PDA

Noisy Giant TCR Composite ... Any ideas?

Visa fullständig version: Noisy Giant TCR Composite ... Any ideas?

Frank

Jag köpte en Giant TCR Composite nyligen och nu märker jag en ganska högljudd och störande ljud medan
ridning. Jag undrar om någon har några idéer eller erfarenheter de kan dela?

Information: • Cykeln bara 500 km på den. • Bullret har bara börjat dyka upp under
senaste rider. • Buller uppstår när trampa på hög RPM (100 + även när de inte släpper ut en massa
tryck på pedalerna) • Buller är mycket markant under klättring och tävlar • Buller sounds like
böjning eller böjer rör som kommer från den centrala triangel eller bak vistelser

Jag är förvånad att höra allt detta buller speciellt från en kolfiber cykel. Jag har aldrig ägt en
och jag är lite besviken och oroad över att något kan vara fel.

Många tack på förhand.

Andrew Martin

"Frank" <fdominguez@sympatico.ca> wrote in message
nyheter: <MRxEa.6118$IR1.892772@news20.bellglobal.com> ...
> Jag köpte en Giant TCR Composite nyligen och nu märker jag en ganska högljudd och störande ljud
> Under cykling. Jag undrar om någon har några idéer eller erfarenheter de kan dela?
>
> Information:? Cykeln har bara 500 km på den. ? Bullret har bara börjat dyka upp under
> Sista rides. ? Brus uppstår när trampa på höga varvtal? S (100 + även när de inte släpper ut en massa
> Tryck på pedalerna)? Buller är mycket markant under klättring och tävlar? Ljud låter
> Like flexar eller böjer rör som kommer från den centrala triangel eller bak vistelser
>
> Jag är förvånad att höra allt detta buller speciellt från en kolfiber cykel. Jag har aldrig ägt en
> Och är något besviken och oroad över att något kan vara fel.
>
> Många tack på förhand.

Yeah - du inte skulle ha köpt en jätte. En lokal grupp är sponsrad av dem och att du alltid vet
där de i gruppen på grund av deras squeeking och sprickbildning ramar.

en

Glen

Jag har en TCR-1 komposit med ett liknande ljud som går bort om jag står upp (stig av plats).
Annars är det här en av de minst bullriga hojar jag någonsin ridit.

"Frank" <fdominguez@sympatico.ca> wrote in message
> Jag köpte en Giant TCR Composite nyligen och nu märker jag en ganska högljudd och störande ljud
> Under cykling. Jag undrar om någon har några idéer eller erfarenheter de kan dela?
>
> Information:? Cykeln har bara 500 km på den. ? Bullret har bara börjat dyka upp under
> Sista rides. ? Brus uppstår när trampa på höga varvtal? S (100 + även när de inte släpper ut en massa
> Tryck på pedalerna)? Buller är mycket markant under klättring och tävlar? Ljud låter
> Like flexar eller böjer rör som kommer från den centrala triangel eller bak vistelser
>
> Jag är förvånad att höra allt detta buller speciellt från en kolfiber cykel. Jag har aldrig ägt en
> Och är något besviken och oroad över att något kan vara fel.
>
> Många tack på förhand.

Fastrack

Den 8 juni 2003 02:55:57 -0700, andrew_f_martin@hotmail.com (Andrew Martin) skrev:

> "Frank" <fdominguez@sympatico.ca> wrote in message
> news: <MRxEa.6118$IR1.892772@news20.bellglobal.com> ...
>> Jag köpte en Giant TCR Composite nyligen och nu märker jag en ganska högljudd och störande ljud
>> Under cykling. Jag undrar om någon har några idéer eller erfarenheter de kan dela?
>
>> Detaljer:? Cykeln har bara 500 km på den. ? Bullret har bara börjat dyka upp under
>> Senaste rides. ? Brus uppstår när trampa på höga varvtal? S (100 + även när de inte släpper ut en massa
>> Tryck på pedalerna)? Buller är mycket markant under klättring och tävlar? Ljud låter
>> Vilja flexar eller böjer rör som kommer från den centrala triangel eller bak vistelser
>
>> Jag är förvånad över att höra allt detta buller speciellt från en kolfiber cykel. Jag har aldrig ägt en
>> Och är något besviken och oroad över att något kan vara fel.
>
>> Många tack på förhand.
>
> Ja - du inte skulle ha köpt en jätte. En lokal grupp är sponsrad av dem och att du alltid vet
> där de i gruppen på grund av deras squeeking och sprickbildning ramar.
>
>-a

De blir bättre en bättre mechaic. Jag sålde 45 av dessa. Ingen squeeking och sprickbildning i Santa
Barbara .....

Dave Lettieri Fastrack Cyklar 118 W. Canon Perdido Santa Barbara, CA 93101 805-884-0210
775-248-7632 Fax 805-680-7094 Cell

www.fastrackbicycles.com

Qui Si Parla Ca

Frank-<<Jag köpte en Giant TCR Composite nyligen och nu märker jag en ganska högljudd och störande
buller under cykling. Jag undrar om någon har några idéer eller erfarenheter de kan dela?

Ta det tillbaka till där du köpte den ...

Peter Chisholm Vecchio s Bicicletteria 1833 Pearl St Boulder, CO, 80.302
(303) 440-3535 http://www.vecchios.com (http://www.vecchios.com/) Ruote convencionali costruite eccezionalmente bene "

R Jing

Glen, Nej oro, har ni skaffat er en bra cykel. Titta i dessa två:
1. Vägskälet kol distanser. Är de sitter ordentligt?
2. Vatten bur bultar.
P / S: Du kan precisera noice källan genom att ha cykeln stillastående och bultande sätet med
handflatan.

Lycka till.

Glen skrev i meddelandet <7d7c7451.0306081905.3d7e09df @ posting.google.com> ...
> Jag har en TCR-1 komposit med ett liknande ljud som går bort om jag står upp (stig av plats).
> Annars är det här en av de minst bullriga hojar jag någonsin ridit.
>
> "Frank" <fdominguez@sympatico.ca> wrote in message
>> Jag köpte en Giant TCR Composite nyligen och nu märker jag en ganska högljudd och störande ljud
>> Under cykling. Jag undrar om någon har några idéer
eller
>> Erfarenheter de kan dela?
>
>> Detaljer:? Cykeln har bara 500 km på den. ? Bullret har bara börjat dyka upp under
>> Senaste rides. ? Brus uppstår när trampa på höga varvtal? S (100 + även om de inte släpper ut en
lot
>> Tryck på pedalerna)? Buller är mycket markant under klättring och tävlar? Oljud
>> Låter som böjning eller böjer rör som kommer från de främsta
triangel
>> Eller bak vistelser
>
>> Jag är förvånad över att höra allt detta buller speciellt från en kolfiber
cykel. I
>> Aldrig ägt en och är ganska besviken och oroad över att något kan vara fel.
>
>> Många tack på förhand.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish