PDA

Hur mycket återhämtning?

Visa fullständig version: Hur mycket återhämtning?

Raptor

Jag fyller 40 i år och jag upplever den gamle syndrom. Det tar längre tid att återhämta sig från hårda
ansträngningar, och jag nyligen overdid min intervallträning. Så jag är försiktig med överträning nu och har
Antagligen inte tränat så hårt jag kan / bör.

Jag har inte gjort en formell intervall träning ett tag, men jag får i mitt anaerob sträcka sig minst
gång för alla men hardcore pass återhämtning.

Vad är standard för att ta en "no-bs återhämtning dag (ar)? X antal intervall på ett träningspass på X
intensitet. Eller är det bäst att använda min kropp som min guide? Benen kommer att klaga om jag har arbetat dem hårt
igår - ska jag ignorera dem om min vila HR verkar okej i morse?

--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP i
ansvarig för Windows OS Development, Brian Valentine.

On Mon, 09 Jun 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:

> Jag fyller 40 i år och jag upplever den gamle syndrom. Det tar längre tid att återhämta sig från hårda

> ansträngningar, och jag nyligen overdid min intervallträning. Så jag är försiktig med överträning nu och har
> antagligen inte tränat så hårt jag kan / bör.
> Jag har inte gjort en formell intervall träning ett tag, men jag får i mitt anaerob sträcka sig minst
>
> en gång för alla men hardcore pass återhämtning.
> Vad är standard för att ta en "no-bs återhämtning dag (ar)? X antal intervall på ett träningspass på X
>
> intensitet. Eller är det bäst att använda min kropp som min guide? Benen kommer att klaga om jag har arbetat dem
> hård igår - ska jag ignorera dem om min vila HR verkar okej i morse?
enkel.
>
> --

börja hålla en daglig logg över vakna hjärta / puls. ta den varje morgon när du vaknar

upp * innan * Komma outta bed.
Om din vilopuls skattesats någonsin 10 slag eller mer per minut ovanför genomsnittet, måste du vila.

bara vila tills din vakna puls sjunker till under 10 slag av genomsnittet. doesnt get any
enklare än så. (Även om 10 beat gränsen är admitedly en suddig gräns värde för * alla * peeps,
Det är en fin allmän riktlinje.)
go-go

PS till Lynn - från din andra tråd "Jag visste att jag var för tung": Du måste lära dig att utarbeta bättre. det

en färdighet många folk ignorera och behöver mycket bättre på. om du kan avg. 23 mph, har du gott
lämplighet att avsluta lägre kategori lopp, behöver du bara kompetensen att göra det.
även om du ökar din kondition, (alltid en bra sak som Martha stew skulle säga!) du fortfarande har

att lära sig att slappna av i förpackningen för att använda den förbättrade konditionen. försöker starta klättring kullar i topp
10 av förpackningen och vissna tillbaka till mitten av förpackningen i toppen av klättra. skölj, lödder,
Upprepa för varje varv och bor du säker (och vila!) i mitten av förpackningen för 75% av
ras. Det är en tuff skicklighet för att beskriva och lära "tills du ser någon som faktiskt verkställer det under en
ras. då klick för dig.
Kom ihåg, hänga i ryggen 1 / 2 på ett paket under ett lopp är mycket ansträngande arbete. it's a great

sätt att slösa stora mängder av fysisk och känslomässig energi.
I artikeln <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:

Warren

> Jag fyller 40 i år och jag upplever den gamle syndrom. Det tar längre tid att återhämta sig från hårda

> Ansträngningar, och jag nyligen overdid min intervallträning. Så jag är försiktig med överträning nu och har
> Antagligen inte tränat så hårt jag kan / bör.
> Jag har inte gjort en formell intervall träning ett tag, men jag får i mitt anaerob sträcka sig minst
>
> En gång för alla men hardcore pass återhämtning.
> Vad är standard för att ta en "no-bs återhämtning dag (ar)? X antal intervall på ett träningspass på X
>
> Intensitet. Eller är det bäst att använda min kropp som min guide? Benen kommer att klaga om jag har arbetat dem
> Hård igår - ska jag ignorera dem om min vila HR verkar okej i morse?
Varför är en person som inte ras (mycket) gör mer än en dag från 7-10 med anaerob

mellanrum? Snabb väg till en topp och överträning.
Att öka din återhämtning mellan karuseller och mellan hårda ansträngningar, och att minimera dina chanser att

utbrändhet, spendera mer tid gör intervall 5-20 bpm under ditt LT. Min tränare fick mig att göra detta och min
återhämtning har fått otroligt bättre. Bättre återhämtning möjliggör mer hårt arbete under utbildningen men
Först måste du få den aeroba systemet utvecklats tillräckligt för att hjälpa ditt tillfrisknande.
"Warren" <warren@usvh.com> wrote in message news: 090620031638344413% warren@usvh.com ...

-WG

Kurgan Gringion

> In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
> Varför är en person som inte ras (mycket) gör mer än en dag från 7-10 med anaerob
>
> Mellanrum? Snabb väg till en topp och överträning.
Varför spelar det för roll? Människor som inte ras mycket rider sin cykel på kul och göra vad

känns bra. Om det betyder racing Freds under lunchen, så var det.
I artikel <ixbFa.2890$Jw6.2031206@news1.news.adelphia.net>, Kurgan Gringioni

Warren

> "Warren" <warren@usvh.com> wrote in message news: 090620031638344413% warren@usvh.com ...
<kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev:

>> In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>> Varför är en person som inte ras (mycket) gör mer än en dag från 7-10 med anaerob
>
> Varför spelar det för roll? Människor som inte ras mycket rider sin cykel för kul och bör göra
>
>
>
>
> Allt känns bra. Om det betyder racing Freds under lunchen, så var det.
Han sa att han gjorde anaeroba intervaller regelbundet. Det är kontraproduktivt för hans uttalade mål,

Inget av dessa nämns racing Freds på lunch.
Han sa vad han hade gjort var inte fungerar. Som Dr Phil skulle säga, "Hur står det varit

workin efter dig? "
-WG tränare personligheter talkshow

Warren skrev:

Raptor

> Varför är en person som inte ras (mycket) gör mer än en dag från 7-10 med anaerob

> Om du vill öka din återhämtning mellan karuseller och mellan hårda ansträngningar, och att minimera dina chanser att
>
> Utbrändhet, spendera mer tid gör intervall 5-20 bpm under ditt LT. Min tränare fick mig att göra detta och min
> Återhämtning har fått otroligt bättre. Bättre återhämtning möjliggör mer hårt arbete under utbildningen
> Men först måste du få den aeroba systemet utvecklats tillräckligt för att hjälpa ditt tillfrisknande.
Jag verkar vara där redan. Jag har gjort en hel del sådant arbete också, men vanligtvis kan inte motstå
>
>-WG

Racing trafik på väg hem, eller hamra på en brant sektion. Jag återhämta sig under åkning och andra
motion ganska snabbt. Tyvärr, de tillåtna återvinning perioder loppet jag gjorde ca 20
sekunder för kort för mig.
Warren skrev:

--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP i

Raptor

> Han sa att han gjorde anaeroba intervaller regelbundet. Det är kontraproduktivt för sin uttalade
> Mål, men ingen av dem nämnde racing Freds på lunch.
> Han sa vad han hade gjort var inte fungerar. Som Dr Phil skulle säga, "Hur står det varit workin"
>
> For ya? "
>-WG tränare personligheter talkshow
>
Jag sade inte att det dock bara att jag hade en julgran mitt intervall arbete nyligen. Jag packade för många

in på kort tid, en eller två gånger. Jag trodde att jag skulle träffa en trevlig lämplighet platå som skulle
uppfyller mina behov, men jag ska nå högre nivå. Jag måste bara få mer systematisk
Om mitt tillfrisknande.
"Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev

--
--

Bart

> Varför spelar det för roll? Människor som inte ras mycket rider sin cykel för kul och bör göra
>
> Allt känns bra. Om det betyder racing Freds under lunchen, så var det.
Tänk om det innebär att vara en fett Master?

"Bart" <bartvhooreb@hotmail.com> wrote in message

Kurgan Gringion

news: 52aa9f33.0306092313.3cb6cdd9 @ posting.google.com ...
> "Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>> Varför spelar det för roll? Människor som inte ras mycket rider sin cykel för
>
>> Och göra vad känns bra. Om det betyder racing Freds under
rolig
lunch,
>> Så får det bli.
> Tänk om det innebär att vara en fett Master?
>
Det är där den villfarelsen börjar inställningen även om de säkerligen inte alla Masters Fatties har

en överdriven känsla av betydelse. Det tar bara ett fåtal att göra ett intryck.
"The gopheur" <gopher@loveboat.com> wrote in message

John Forrest Till

nyheter: btr9evg1c8tkoe3q04in3c9s18enobk07h@4ax.com ...
> On Mon, 09 Jun 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>> Jag fyller 40 i år och jag upplever den gamle syndrom. Den
>
>> Längre tid att återhämta sig efter hårda ansträngningar, och jag nyligen overdid min
Parlamentet
>> Utbildning. Så jag är försiktig med överträning nu och har förmodligen inte
intervall
> Utbildning så hårt jag kan / bör.
varit
>> Jag har inte gjort en formell intervall träning ett tag, men jag får
>
i min
>> Anaeroba sträcka sig minst en gång för alla men hardcore återvinning
pass.
>> Vad är standard för att ta en "no-bs återhämtning dag (ar)? X antal
>
>> Mellanrum i ett träningspass på X intensitet. Eller är det bäst att använda mitt
av
kroppen
>> Min guide? Benen kommer att klaga om jag har arbetat dem hårt
går --
>> Ska jag ignorera dem om min vila HR verkar okej i morse?
> Enkel.
>
>> --
>
> Börja hålla en daglig logg över vakna hjärta / puls.
>
> Det varje morgon när du vaknar * innan * Komma outta bed.
ta
> Om din vilopuls skattesats någonsin 10 slag eller mer per minut ovanför genomsnittet, måste du
>
> Vila. bara vila tills din vakna puls sjunker till under 10 slag av genomsnittet.
doesnt
> Bli lättare än så. (Även om 10 beat gränsen
admitedly
> En suddig gräns värde för * alla * peeps, it's a nice allmän
riktlinje.)
That's it? En "lätt"? Vilande HR upp 10 slag sedan vila? Wow, det är ett väldigt enkelt svar

till en av de mest grundläggande frågorna om utbildning.
Den ursprungliga affischen: råd från Gopheur är correst eftersom en högre vilande HR i

förmiddag är ett tecken på att ta det lugnt. Men det finns många andra möjliga tecken - som HR inte kunna
klättra till förväntad nivå när de arbetar ute, eller HR överdrivet höga, eller mår dåligt, eller går långsamt.
De viktigaste sakerna är att

1) Plan lätt eller dagar vila och inte gör något hårt på dem.

2) Spara en logg eller en förteckning över din träning, vila och racing. Med tiden kan du börja se

hur mycket återhämtning du behöver från specifika pass. Ett användbart verktyg om du använder en windtrainer är att
göra en ramp test, där man gör en serie om tre eller fyra perioder på två till fyra minuter
alltmer snabb och registrera din HR i slutet av varje. Då också vila en minut på
slutet av serien och registrera din HR. Lägg upp värdena och du får ett nummer som du kan använda
att jämföra ditt tillstånd kondition och trötthet från dag till dag. Rampen kan fungera som en WarmUp, och
intensiteten hos etapper bör övergå från mycket lätt till måttlig, till intensiteten av en lång
tempolopp. Detta är bara en idé.
I artikel <I3gFa.2972$Jw6.2107769@news1.news.adelphia.net>, Kurgan Gringioni

JT

--
OBS Svarsadress är munged

Visit http://www.jt10000.com (http://www.jt10000.com/)

Warren

> "Bart" <bartvhooreb@hotmail.com> wrote in message
<kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev:

> News: 52aa9f33.0306092313.3cb6cdd9 @ posting.google.com ...
>> "Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>>> Varför spelar det för roll? Människor som inte ras mycket rider sin cykel för
>>>
> Fun
>>> Och göra vad känns bra. Om det betyder racing Freds under
> Lunch,
>>> Så får det bli.
>> Vad händer om det innebär att vara en fett Master?
>
> Det är där den villfarelsen börjar inställningen även om de säkerligen inte alla Masters Fatties har
>
>
>
> Överdriven känsla av betydelse. Det tar bara ett fåtal att göra ett intryck.
FWIW, märkte jag nyligen att det finns mer fett killarna i Senior 3-talet som i 35 + 1,2,3 här

i NorCal.
"... Inte för att det är något fel med det."

news: 84314734.0306100144.40f64ad @ posting.google.com ...

-WG

Dashi Toshii

"John Forrest Tomlinson" <usenetremove@jt10000.com> wrote in message
> "Det gopheur" <gopher@loveboat.com> wrote in message
> News: btr9evg1c8tkoe3q04in3c9s18enobk07h@4ax.com ...
>> On Mon, 09 Jun 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
> De viktigaste sakerna är att
>
>
> 1) Plan lätt dagar eller vilodagar och inte göra något hårt på dem.
>
> 2) upprätta ett register eller en förteckning över din träning, vila och racing. Med tiden kan du börja se
>
> Hur mycket återhämtning du behöver från specifika pass. Ett användbart verktyg om du använder en windtrainer är
> Att göra en ramp test, där man gör en serie om tre eller fyra perioder på två till fyra minuter
> Allt snabb och registrera din HR i slutet av varje. Då också vila en minut på
> Slutet av serien och registrera din HR. Lägg upp värdena och du får ett nummer som du kan
> Använda för att jämföra ditt tillstånd kondition och trötthet från dag till dag. Rampen kan tjäna som
> WarmUp, och intensiteten hos etapper bör övergå från mycket lätt till måttlig, till
> Intensitet länge rättegång. Detta är bara en idé.
Jag säger rida hur du känner en gång värmde upp.
>
> JT

Om du känner dig bra rida hårt, inte så bra backa lite.

Ta en dag eller två av när du känner för det.

Fartlek (speedplay) verk.

"Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message

Dashii

Kurgan Gringion

news: mJpFa.110444 $ DV.125179 @ rwcrnsc52.ops.asp.att.net ...
> Fartlek (speedplay) verk.
>
Oense.

Jag skämtade om att hålla en flickväns huvud under överkast när jag fjärtar och hon sa att hon skulle dumpa

mig på plats om jag gjorde.
news: uQpFa.3137 $ Jw6.2264237 @ news1.news.adelphia.net ...

Dashi Toshii

"Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> wrote in message
> "Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message
>
> News: mJpFa.110444 $ DV.125179 @ rwcrnsc52.ops.asp.att.net ...
>> Fartlek (speedplay) verk.
>
> Håller inte med.
>
>
>
>
> Jag skämtade om att hålla en flickväns huvud under överkast när jag
>
>
fjärtar
> Och hon sa att hon skulle dumpa mig på plats om jag gjorde.
Nej, nej! Du tänker på Fartlick (förspel) inte Fartlek (speedplay).

Läs detta först innan du tänker

Dashii

Neptunium

http://www.greglemond.com/site/gregstips.shtml

från greg i San Mateo Kalifornien

I artikeln <20030611214209.12195.00000698 @ mb-m04.aol.com>, NEPTUNIUM <neptunium@aol.com> skrev:

Warren

> Läs detta först innan du tänker

> Http://www.greglemond.com/site/gregstips.shtml
>
> Från greg i San Mateo Kalifornien
>
Jag tvivlar Greg LeMond aggrees med mycket av det som finns där eftersom det finns fel och felaktiga uppgifter

praktiskt taget varje avsnitt.
Exempel ...

"1. Maximal ansträngning (sprint): Denna insats varar 10 till 25 sekunder.

- Det liknar en 200 meter sprint.
- Man uppmanar till 100 procent av din maximala hjärtslag. "
Din HR kommer inte att få till 100% på bara 25 sekunder.

"2. Submaximum ansträngning (rent anaerobt intervall): Denna insats varar 25 sekunder till två minuter.

- Det liknar en en kilometer långa tempolopp på banan.
- Din kropp är till mycket nära 100 procent av din maximala puls.
- Det anses vara den rent anaeroba intervallet. "
Många kilo ryttare inte kommer att drabba deras MHR och det är väl dokumenterat att 20-40% av energin utnyttjas

under ett kilo är aerob, inte 0% som anges. Det är ännu mer aeroba för en 2-minuters intervall.
"4. Genomsnittligt intensitet (anaerob tröskel): Denna övning varar från fyra till 30 minuter.

- Det liknar en fem till 20 kilometer tempolopp.
- Din puls är mellan 90 och 100 procent av det maximala.
- I denna övning kroppen använder för aerob oxidation (syre ges via blodomloppet), eftersom
Det är inte i en anaerob tillstånd. "
Jag tvivlar på att någon kan gå till 100% av MHR när de "inte i en anaerob tillstånd." Även 90% av MHR

och helt aeroba skulle vara ytterst ovanligt.
"5. Ljusintensiteten (intensiv aerob): Detta arbete tar 30 minuter eller mer.

- Denna övning liknar en 25 mil tempolopp upp till en långväga men intensiv ansträngning.
- Din puls är 80 till 90 procent av sin maximala under denna övning.
- Din kropp är i en uteslutande aerob stat.
- Din kropp kommer att först bränna glykogen har sparats. Efter att du kommer att köra bort fett
syror. Detta är den bonks (fullständig utmattning).
Du behöver inte bränna glykogen och därefter fettsyror i denna stödnivå. Du bränna dem båda samtidigt.

Om du får slut på glykogen du bränner fettsyror men även protein (från muskelvävnad). Och
"bonks" är inte fullständig utmattning.
Det låter som här översatts allt från ett annat språk av någon som var en "personlig tränare"

på ett lokalt gym.

-WG

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Languages translations made by vBET 3.2.2