Visa fullständig version: Att hitta formen är kul
Att hitta formen är kul
Jag är bara början för att få den minsta smak av rätt ridning.
Det får oss att minnas hur det går. God form börjar med att känna det i en växel i ett läge
och typ av ridning. Som form blir bättre kan man hålla med alla handpositions på barer, då
förvara den på ett allt bredare utbud av redskap, då förhållanden. Också, eftersom form förbättrar man kan hålla
när man rider med andra vid konstant tempo när man plockar både svårare eller lättare redskap. Du får ett bredare
rad både snabbare eller långsammare cadence. Fun stuff!
(Den Flipside för mig är att jag vet att jag är död på en åktur när mina ben känner dig trött på en viss kadens
och inte heller bromsa takten heller skynda på det hjälper. Jag kallar det ingen ingenmansland. - Jag måste ändra
något men växel inte är bättre, så det är dags att titta bort ryggen!)
Igår kände jag mig bra form när 100rpm var något jag inte märker. Jag var centrerat just på att titta
på vägen. Min vikt kände förskjuts lite framåt under de 3-oclock pedal position. Det var hög
kadens men jag har fortfarande en liten bit för att sväva bort sadeln. Nog flyter hålla rida släta men
inte så mycket flyter att det tog energi som i ridning ur sadeln. (Bättre form kan gradvis låta
en att sitta tyngre i sadeln eller behålla det även när ur sadeln.)
Jag kände att jag inte var bogging ner alls. Bara en slags mjuk Hustle att centrerad över 3-oclock. Varje
cykel gick att särskilja. Det var just denna känsla av bra tryck på båda fötterna på 3-oclock. I
känns även baksidan är platt, nedre delen av ryggen drog ner lite, rullade höfterna fram en del, antar jag, men
inga hårda konsekvenser. Head up nicely.
Detta var på lägenheterna i 42x15 med händerna på toppar och armbågar utspärrade. Måste börja någonstans!
Jag fick den på något annat redskap och positioner kort också, men jag märkte att det blir svårare på andra håll.
När jag kan hålla samma känsla för en timme i vilken växel som helst, vilken position som helst, då jag verkligen gå söker
för lopp. Vanligtvis händer om september Sigh.
--
Jeff Potter
* Out Your Backdoor * http://www.outyourbackdoor.com (http://www.outyourbackdoor.com/) för modern Folkways och kultur väckelse ...
... erbjuda "lilla världen" åsikter om cyklar, bågar, skidor, böcker, filmer ...
... nya böcker featuring: XC ski kultur, en thriller om småstad narkotikasmuggling, och vikning
cyklar ... radikal romaner coming up! ... många fler böcker, nedladdningsbar musik och videor ...
artiklar galore!
plus nationella "Off the Beaten Path" travel forum! HOLY röker!
"Jeff Potter" <jp@outyourbackdoor.NOSPAMcom> wrote in message
news: 3EE72FC6.6A7A09BC @ outyourbackdoor.NOSPAMcom ...
>
> När jag kan hålla samma känsla för en timme i vilken växel som helst, vilken position som helst, då jag verkligen gå söker
> För lopp. Vanligtvis händer om september Sigh.
Människor som tror att de har blivit riktigt snabb under lågsäsong vanligen inte inser att alla andra
(som de jämför sig med) har slutat försöka.
Jeff Potter skrev:
> Jag är bara början för att få minsta smak av rätt ridning.
>
> Det får oss att minnas hur det går. God form börjar med att känna det i en växel i ett läge
> Och typ av ridning. Som form blir bättre kan man hålla med alla handpositions på barer,
> Hålla då det i ett allt bredare utbud av redskap, då förhållanden. Också, eftersom form förbättrar man kan hålla
> Det när man rider med andra vid konstant tempo när man plockar både svårare eller lättare redskap. Du får
> Bredare både snabbare eller långsammare cadence. Fun stuff!
>
> (The Flipside för mig är att jag vet att jag är död på en åktur när mina ben känner dig trött på en viss
> Kadens och varken bromsa takten heller skynda på det hjälper. Jag kallar det ingen ingenmansland. - Jag behöver
> För att ändra något, men växel inte är bättre, så det är dags att titta bort ryggen!)
>
> Igår kände jag mig bra form när 100rpm var något jag inte märker. Jag var centrerat bara på
> Titta ner på vägen. Min vikt kände förskjuts lite framåt under de 3-oclock pedal position. Den
> Var hög kadens men jag har fortfarande en liten bit för att sväva bort sadeln. Nog flyter hålla rida
> Smidig men inte så mycket flyter att det tog energi som i ridning ur sadeln. (Bättre form kan
> Tillåta en gradvis att sitta tyngre i sadeln eller behålla det även när ur sadeln.)
>
> Jag kände att jag inte var bogging ner alls. Bara en slags mjuk Hustle att centrerad över 3-oclock.
> Varje cykel gick att särskilja. Det var just denna känsla av bra tryck på båda fötterna på
> 3-oclock. Jag kände också baksidan är platt, nedre delen av ryggen drog ner lite, höfter rullade fram några,
> I guess, men inga hårda konsekvenser. Head up nicely.
Jag vet inte vad du pratar om. Någon form av sweet spot i din position?
Jag har några bekväma positioner på cykeln, och några obekväma sådana. Jag undviker det senare.
Jag är nog snabbare i de bekväma dem men jag har aldrig brytt sig om att kontrollera.
Har du nyligen börjat rida längre sträckor? Du postat något eventuellt att genomföra en
stund tillbaka. Det tar mig ett par veckor att få en ny vana att cykeln efter vintern, men
Efter det är det främst en fråga om konditionering och går snabbare.
Jag tror att blanketten gäller mer för konditionering.
--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP i
ansvarig för Windows OS Development, Brian Valentine.
"Raptor" <me@attbi.com> wrote in message news: 3EE745A5.3080507 @ attbi.com ...
> Jeff Potter skrev:
>
> Jag vet inte vad du pratar om. Någon form av sweet spot i din position?
Jag talar om Sweet spot.
ooooooh.
Jag önskar att president Clinton hade humidored mig i stället för Monica Lewinsky.
Jeff Pooter jp@inmybackdoor.com
Hmmm, min nyhetsläsare är att inte få alla Googles tjänster, weird.
Raptor nämnde att formen var relaterad till konditionering. Det är, men det är fitness plus teknik,
och teknik främst när det gäller att hitta sin egen stil. Det tog mig ett par år
racing för att hitta min stil sedan ett år med att bredda den att tillämpa den i alla typer av ridning. (I
minns jag först kunde göra det i crits, då jag fick den i TT: s dåvarande i pauser / broar.) Nu även som
Fattie Citizen efter ett visst antal timmar jag kan börja hitta den igen. Något liknande var
tillbaka i dag men det är fortfarande något av känslan av formuläret kommer runt. Inte bara konditionen utan
att plus min egen stil. När det just börjar komma runt det är inte bra för racing, men det är
början av en bas jag kan bygga vidare på. Jag kan fortfarande rida hårt men det är inte rätt i min egen söta zon. Min
bästa ridning är när det personliga stil och lämplighet komma samman och när det blir en bred
aspekt av det också.
Jag misstänker att några nybörjare / måttlig ryttare inte någonsin hitta sin stil.
När det börjar komma runt, det är bara i måttlig redskap och begränsade positioner ( "han
* Position *, Beavis, hork hork "). Det är inte relaterade till större avstånd för mig eftersom jag inte rida
em anyway.
Hur som helst har jag nyligen har tänkt det ungefär som att köra på pedalerna. Det finns en slags flottör
där jag bara medveten om god fot aspekt och 3 oclock fas. Detta är rätt när foten är
slå i rinnande när du dragande med högt tempo avslappnad,. Bara ett slag efter den andra.
Liksom trav tillsammans, bara med några guppande åtgärd. Kinda like när du ringt in med rinnande, vid
en 5:30 min / mile takt, säger bara flyter med.
Dessutom kan jag bara tittar mycket avslappnad på vägen. Tillbaka är platt, avslappnad hals. - Den delen låter
like conditioning. Ridningen är optimerat ännu kan du glömma det.
Anyway, jag fattar när 100 rpm verkar inte rusade ännu finns några redskap för att
den. Och, som sagt, tills jag får en hel del fler timmar jag behöver mina händer på toppar med armbågarna
utspärrade. Ett bra liv, slät, flyter det.
--
Jeff Potter
* Out Your Backdoor * http://www.outyourbackdoor.com (http://www.outyourbackdoor.com/) för modern Folkways och kultur väckelse ...
... erbjuda "lilla världen" åsikter om cyklar, bågar, skidor, böcker, filmer ... ... nya böcker featuring: XC
ski kultur, en thriller om småstad narkotikasmuggling och fällbara cyklar ... radikal romaner
coming up! ... många fler böcker, nedladdningsbar musik och videor ... artiklar galore! plus nationella "Av
den stigen "resa forum! HOLY jösses!
"Jeff Potter" <jp@outyourbackdoor.NOSPAMcom> wrote in message
news: 3EED16C4.27A2E3DF @ outyourbackdoor.NOSPAMcom ...
> Hmmm, min nyhetsläsare är att inte få alla Googles tjänster, weird.
>
> Raptor nämnde att formen var relaterad till konditionering. Det är, men det är fitness plus teknik,
> Och teknik främst när det gäller att hitta sin egen stil. Det tog mig ett par år
> Racing för att hitta min stil sedan ett år med att bredda den att tillämpa den i alla typer av ridning. (I
minns
> Jag kunde först göra det i crits, då jag fick den i TT: s dåvarande i pauser / broar.) Nu även som
> Fattie Citizen efter ett visst antal timmar jag kan börja hitta den igen. Något liknande var
> Tillbaka i dag
men
> Det är fortfarande något av känslan av formuläret kommer runt. Inte bara konditionen utan att plus mitt
> Stil. När det just börjar komma runt det är inte bra för racing, men det är början på en bas
> Jag kan bygga vidare på. Jag kan fortfarande rida hårt men det är inte rätt i min egen söta zon. Mina bästa ridning
> Är när personliga stil och lämplighet komma samman och när det blir en bred aspekt på det
> Också.
>
> Jag misstänker att några nybörjare / måttlig ryttare inte någonsin hitta sin stil.
>
> När det börjar komma runt, det är bara i måttlig redskap och begränsade positioner ( "han
> * Position *, Beavis, hork hork "). Det är inte relaterade till större avstånd för mig eftersom jag inte rida
> Em anyway.
>
> Hur som helst har jag nyligen har tänkt det ungefär som att köra på pedalerna. Det finns en slags flottör
> Där jag bara medveten om god fot aspekt och 3 oclock fas. Detta är rätt när foten är
> Slå i rinnande när du dragande med högt tempo avslappnad,. Bara ett slag efter
> Annan. Liksom trav tillsammans, bara med några guppande åtgärd. Kinda like när du ringt in med
> Körs på 5:30 min / mile takt, säger bara flyter med.
>
> Dessutom kan jag bara tittar mycket avslappnad på vägen. Tillbaka är platt, avslappnad hals. - Den delen låter
> Like conditioning. Ridningen är optimerat ännu kan du glömma det.
>
> Hur som helst, får jag det när 100 rpm inte verkar rusade ännu finns några redskap för
> It. Och, som sagt, tills jag får en hel del fler timmar jag behöver mina händer på toppar med armbågarna
> Utspärrade. Ett bra liv, slät, flyter det.
Du måste sluta köra munnen och komma ut på cykeln. Glöm allt om att Bull **** att
du spyr och rida.
Dashii
Jeff Potter skrev:
> Hur som helst, får jag det när 100 rpm inte verkar rusade ännu finns några redskap för
> It. Och, som sagt, tills jag får en hel del fler timmar jag behöver mina händer på toppar med armbågarna
> Utspärrade. Ett bra liv, slät, flyter det.
Det förefaller mig som om ni rider inte så ofta eller så ofta som några av oss gör. Min kropp vet hur man
cykla och har sedan min sena tonåren, men jag behöver en grundläggande nivå av konditionering för att flytta
cykel snabbt och smidigt. Jag får det i första warmish månad under året. De verkar separat
mig ändå. Nu när jag gör inomhuscykling klasser (undervisning och med) Jag tvivlar jag att förlora
basic conditioning.
--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP i
ansvarig för Windows OS Development, Brian Valentine.
Raptor skrev:
> Jeff Potter skrev:
>> Hur som helst, får jag det när 100 rpm verkar inte rusade ännu finns några redskap för
>> It. Och, som sagt, tills jag får en hel del fler timmar jag behöver mina händer på toppar med
>> Armbågar utspärrade. Ett bra liv, slät, flyter det.
>
> Det verkar som att du rider inte så ofta eller så ofta som några av oss gör. Min kropp vet hur
> Att cykla och har sedan min sena tonåren, men jag behöver en grundläggande nivå av konditionering att flytta
> Cykeln snabbt och smidigt. Jag får det i första warmish månad under året. De verkar
> Separat för mig ändå. Nu när jag gör inomhuscykling klasser (undervisning och med) jag tvivlar
> Jag kommer att förlora denna grundläggande conditioning.
OK, det finns luftkonditionering men jag tror också det finns teknik. Och form gäller att hitta sitt
personliga teknik lösning. Vissa människor trivs på stora växlar, andra rulla några rida backar ur
sadel. Det är ett tänkesätt och som hänför sig till formen. När du hittar rätt fokus.
Jag red för ett par år på en timme eller två om dagen innan verkligen upptäcka vad slutsatsen form menade.
Eller kanske att jag kombinerar två frågor. Kan du komma i form utan att veta din egen stil av ridning?
Korrekt andas börjar det också. Liksom pedal stroke och hela sitt förnuft på cykeln. Gilla
när jag var i form Jag tänkte inte på min kropp mycket utan fokuserade på vägen. När jag ansåg
min kropp det kändes som om jag åkte från min ryggens nedre, strömförsörjning från glutes. Men även när jag
var i form Jag visste när / var / hur jag kunde vara effektiv i ett lopp.
Vid ungefär samma kondition jag gick från att imitera andra för att ta reda på hur jag springa / rida
bästa. Visst, mer tid på cykeln och fler lopp gjort detta möjligt. Men jag misstänker att det finns många om
inte de flesta förare som tillbringar år ridning / racing innan detta Breakthru. Jag tror inte det är
något samband med toppresultat heller.
Jag tror att det går: (1) få passa> (2) sedan hitta personliga stil> (3) då veta när man är i eller ut
form. Detta kan alla vara på samma nivå av hälsa! Det krävs arbete och observation och rättegång och
fel att göra varje steg upp från 1. För varje kondition 2 kommer att slå 1 och 3 "i form"
beats båda. Kanske bör det finnas en nivå (4) där man blir montör, lägger till ett utbud av stilar
(inte lätt att göra!) och förbättrar sin form. Heck form kan även avse tydlighet att tänka eller
åtminstone lämpligheten att tänka samtidigt på cykeln. Som du utvecklar tricks om taktik
och timing att få bättre resultat, skulle du komma i form bättre för den mentala delen av
spel. Kanske?
I dunno. Jag är bara inte säker på att formen \u003d fitness.
--
Jeff Potter
... erbjuda "lilla världen" åsikter om cyklar, bågar, böcker, filmer ... ... nya böcker featuring: XC ski
kultur, en Gulf Coast thriller ihopfällbara cyklar ... med radikal romaner coming up! ... original
nedladdningsbar musik ... och artiklar galore! plus nationella "Off the Beaten Path" travel forum!
HOLY röker!
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0