PDA

Vem gör bästa Brake & Framväxel

Visa fullständig version: Vem gör bästa Brake & Framväxel

Tommasini53

En fråga för erfarna wrenchs:

Vem gör den bästa bromsen och kablar växelförare??

Är det värt de extra $ $ för att köpa rostfritt stål i stället för galvaniserade? Är teflon belagda värt det höga priset?

Jag skulle uppskatta hjälp från erfarna wrenchs i publiken. Några cyklister hävdar att det spelar ingen roll. Jag tror att det gör och jag tänker bara att beställa en låda Jagwire kablar.

Om det hjälper, jag använder campy utrustning med nokon bostäder.

Tack på förhand:)

Kraftfull Pete

Jag rider Campagnolo Chorus (full Gruppo) och har alltid använt Campagnolo kablar. Aldrig haft några problem. De är designade av de människor som utformade resten av utrustningen.

Satsa mer på jagwires, nokons eller vad om att du, IMVHO verkligen njuta wrenching (det blir problem, eller åtminstone verkar det som om vägen från de flesta som installerar saker) och har pengar att bränna. :)

Retro Grouch

Eftersom du använder campy komponenter jag rekommenderar att du använder campy kablar eftersom cheferna är en teence mindre. Generic kabel huvuden måste in lite för att fungera bra med campy stuff.

Annat än att jag inte oroa dig för mycket. Jag använder bulk "Slick galvaniserat" kablar från QBP på min personliga cyklar. Jag föredrar den galvaniserade över rostfritt stål eftersom det gör att jag kan löda ändarna och jag kan glida dem ut och in genom deras höljen om det behövs.

IEatRice4Dinner

Jag använder svart teflon belagda, snart med nokon houseing. Shimano kablar är större, inte en fix fil cant:) (Jag älskar svarta kablar)

AngoXC

Jag kör Jagwires (kom med cykel) på min MTB och har icke verkligen hade ett problem. Sista tjänst, mina redskap kablar byttes ut för några Dura Ace ettor och jag måste erkänna, massiv skillnad för Jagwires.

Xsmoker

Jag kör Jagwires (kom med cykel) på min MTB och har icke verkligen hade ett problem. Sista tjänst, mina redskap kablar byttes ut för några Dura Ace ettor och jag måste erkänna, massiv skillnad för Jagwires.

Annorlunda, hur?

bobbyOCR

Jag tycker om du drar ut kabeln från bostäder, köra det genom en liten badkar (några droppar) av tri-flöde eller lätt olja, sedan installera om det, går det extremt bra och skiftande blir skarpare och bromsarna har ett mindre porös känner.

IEatRice4Dinner

nokons man nokons ... if u vill slät. dess, natt och dag powerlins azteck suck ...

AngoXC

Annorlunda, hur? Inte säker egentligen. Den jagwires var släta men du var tvungen att lägga in några försök att ursprungligen kommit flytta dem. Det kunde ha varit eftersom jag verkligen haddnt gick till dem recontly men vid den tiden, kändes som en enorm skillnad.

Wino Ryder

Jag rider en äldre Tommasini med Record / Chorus mix och använder bara campy kablar och höljen på min cykel. Just nu är jag med "Super Record" höljen eftersom de är den grå färg jag gillar, och de fungerar bra.

hd Reynolds

Teflonbelagd kablar (de är värda det och de är inte så dyrt) på campy svarta höljen för växelförare och campy kablar / Container för bromsar.

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Languages translations made by vBET 3.2.2