PDA

Sadlar

Visa fullständig version: Sadlar

cycling_kosovo

Jag är bara till ridning och upptäcker att sadlar är ganska obehagligt. Min nya cykel har en bra sadel och det är inte för smal men jag domnar varje ritt. Jag vill ha en "cushier" sadel men alltid känns som det är mot reglerna.

är det "mot reglerna" eller är jag bara paranoid? Dessutom, finns det någon anledning varför jag skulle stå ut med ridande på en sadel som gör ont?

Tack för ditt tålamod med min okunnighet och även för er hjälp.

Karl

Kraftfull Pete

Välkommen till idrotten. :)

1. Om du är ny på ridning, kommer din sadel ont ... finns ett minimum av att vänja sig vid ridning att du måste stå ut med.

2. Cushier sadlar tenderar att vara mindre bekväm om du cyklar på allvar.

3. Vänligen gör en sökning på detta forum och du hittar omfattande information om sadel frågor. Kom ihåg att matcha sadlar och bums är en mycket ovetenskaplig process. Det som fungerar för mig behöver inte nödvändigtvis fungera för dig.

4. I alla händelser, berätta vad sadel du åker med för närvarande.

5. Berätta för oss vilken typ av ridning du gör, avstånd, tid på cykel, typ av cykel (berg, väg?).

dhk2

Jag är bara till ridning och upptäcker att sadlar är ganska obehagligt. Min nya cykel har en bra sadel och det är inte för smal men jag domnar varje ritt. Jag vill ha en "cushier" sadel men alltid känns som det är mot reglerna.

är det "mot reglerna" eller är jag bara paranoid? Dessutom, finns det någon anledning varför jag skulle stå ut med ridande på en sadel som gör ont?

Karl
Uppställningen av sadeln är också mycket viktigt. Målet är att få din vikt på din "sitzbones", med på den bredaste delen av sadeln. Om du ska känselbortfall, kan du prova att luta näsan i sadeln ner några grader, flytta sadeln framåt lite, eller bara sitter längre bak på sadeln.

Övergripande passa på cykeln påverkar hur du kontaktar sadeln också. Om du kunde ha en erfaren cyklist kolla din position, skulle det vara ett bra ställe att börja.

fauxpas

En av mina cyklar kom med en ÖVERDRAGEN MED PLYSCH sadel men är mycket mer besvärande än min minimalistiskt San Marco. Se till att du sitter på sadeln korrekt.

Kontrollera också de senaste videon på den här sidan, att ryttaren lidit domningar.

http://www.velonews.com/news/fea/10206.0.html

kleng

Karl

Karl

Wer'e antar att alla ni bär cykel Knicks / Shorts, med någon form av stenget stoppning.

tmctguer

min favorit sadel är Specialized linje. Jag har en Toupe på en cykel och en Alias på den andra. great sadlar!

bikecoach

Även pro cyklister lider av sadeln problem.

Mjuka sadlar är i allmänhet en "no-no om du gör en hel del ridning. Anledningen till detta är att du sitter ben sjunka ner i sadeln som skapar tryck på omgivande områden. Om du har en massa problem, föreslår jag att du ta en titt på Selle SMP sadlar. Det ser lite skrämmande i början, men kan lösa många medicinska klagomål som rör sitter på en sadel under längre tider.

domaindomain

Några av de anatomiskt utformade sadlar är mycket bekväma nuförtiden

Jag gillar Selle SMP (http://www.sellesmp.com) intervall, särskilt SMP Pro (http://www.bicyclerubber.com/acatalog/Selle_SMP_PRO.html)

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish