Storlekar.
Visa fullständig version: Storlekar.
Jag är ganska lång på strax under 6'2 ", är mitt inne i benet ca 34", lite mindre. Enligt den vanliga dimensionering formler, borde jag nog åka en 58 ram eller däromkring.
Jag har faktiskt flera cyklar och i några olika storlekar. De som jag verkar cykel bäst på, med en ganska stor marginal, är storlek 63 Treks.
Det förbryllar mig lite att cyklarna jag mest makt i och behålla de bästa farten på, är gränsfall (åtminstone theoretcially) för att vara för stor för mig.
Några teorier?
Placebo? Kanske du känner dig mer säker ridning en större cykel orsak till en liten penis? : eek:
Men allvarligt, jag hittade höjd och den vanliga formeln fungerade inte för mig i motsatt riktning till dig. Jag tyckte jag behövde gå mindre än normalt att få en bra resa ...
Andra än de vanliga saker som armar och ben olika längd i alla, märkte jag också efter att titta på Tour de France tusen gånger att pro riders ryggen valv olika varandra. Några kommer fram direkt ur bäcken och försiktigt kurva fram som en kvarts cirkel. Andra kommer ut rakt fram på en vinkel med liten böj alls. Så ta för givet deras totala höjd och inuti mätningar ben är samma, killen med den välvda ryggen kan inte ha samma räckvidd som andra killen och kräver därför en kortare Top tube ...
Även du kan considder där du planerar att åka. Taller cyklar har problem med sidvind. Hillers är annorlunda än platta ryttare. Vissa tycker om att upp bollen, medan andra vill att sträckas ut. Prova så många olika former och storlekar som du kan tigga, låna eller stjäla (och kanske inte stjäla).
Taller cyklar har problem med sidvind. ledsen, men jag kan inte se hur detta är möjligt. :) Vevlagret är samma höjd av vägen, är föraren fortfarande samma höjd (och fortfarande lika långt ovanför vägen), hjulen är samma höjd, och gaffel bladen är lika långa
några teorier? eventuellt större huvud-rör har din barer högre än du inser, och du är därför mer lämpade för en upprätt position. Eller så kan du vara mer lämpade att vara utsträckt.
eventuellt större huvud-rör har din barer högre än du inser, och du är därför mer lämpade för en upprätt position. Eller så kan du vara mer lämpade att vara utsträckt.
Jag tänkte på dessa faktorer. Jag känner mig alltid mest bekväm i droppar och endast sällan på bromsen kåpor. (Som jag tror kommer att ge mig några problem handled värker möjligen.) Men ja jag verkar passa en ganska utsträckt position, vilket är kanske nyckeln.
Jag gör absolut inte om att sitta upprätt mycket, vilket jag också har en Kona Caldera och samtidigt som jag är säker på att det är en fin MTB, men jag hatade körställning och beslutade att koncentrera sig på att förbättra min väg rida efter att äga den för ett par veckor.
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0