PDA

Uppgradering Deraileurs, Växelreglage & Kassetter

Visa fullständig version: Uppgradering Deraileurs, Växelreglage & Kassetter

MVP

Jag är helt ny på väg cykling, im undrar bara hur svårt / lätt det är att uppgradera kassett, reglage och deraileurs? Kan jag uppgradera alla dessa compoenents enskilt eller Måste jag matcha dem alla och köpa dem tillsammans?

PeterF

Jag är helt ny på väg cykling, im undrar bara hur svårt / lätt det är att uppgradera kassett, reglage och deraileurs? Kan jag uppgradera alla dessa compoenents enskilt eller Måste jag matcha dem alla och köpa dem tillsammans? Det beror på vad du har. Bor du hos samma bolag, byta ut är lätt nog, se bara till att det är 9 hastigheten för 9 hastighet eller 10 för 10. De tre grupperna för campy (Record, Chorus, Centaur) och Shimano (Dura Ace, Ultegra och 105) är funtionally samma. och utbytbara. Jag har en cykel som är en kombo Record, Chorus och Centaur.

MVP

Det beror på vad du har. Bor du hos samma bolag, byta ut är lätt nog, se bara till att det är 9 hastigheten för 9 hastighet eller 10 för 10. De tre grupperna för campy (Record, Chorus, Centaur) och Shimano (Dura Ace, Ultegra och 105) är funtionally samma.
Okej jag har Shimano Sora 8 sp casssette & bak derail, Sora Växelreglage & sora front spåra ur med 3 sp vev.

Kan jag uppgradera vissa enskilda komponenter? Dvs. om jag vill förbättra kvaliteten på skiftande, eller få mer redskap, hur lång kommer jag gå igenom för att ersätta komponenter?

PeterF

Okej jag har Shimano Sora 8 sp casssette & bak derail, Sora Växelreglage & sora front spåra ur med 3 sp vev.

Kan jag uppgradera vissa enskilda komponenter? Dvs. om jag vill förbättra kvaliteten på skiftande, eller få mer redskap, hur lång kommer jag gå igenom för att ersätta komponenter?
Alla tre på en gång (kassett, reglage och bak der) om du vill gå med 9 eller 10 speed. Veven skulle vara OK, även om 9 och 10 hastigheter använda en smalare kedja. Jag hade en äldre 8 snabbt upprätta och köpte en 9-speed upgrade kit. Det var en hel del och just nu finns det fortfarande gott om Shimano 9 speed ute till rabatterade priser.

Retro Grouch

Det var en hel del och just nu finns det fortfarande gott om Shimano 9 speed ute till rabatterade priser.
Faktiskt, det är typ en intressant punkt. Med Dura Ace, Ultegra och 105 nu vid 10-fart, hur länge är den övre nivån brifters ska vara lätt tillgänglig? Jag köpte nyligen ett par Ultegra 9-speed brifters bara för att hålla som reservdelar.

capwater

Håll telefonen .... Först måste du svara på ett par pre-screening frågor. 1) Vad ram är det du försöker uppgradera och 2) varför vill du uppgradera? Den ,02 är att uppgradera stora grupper normalt inte logiskt eftersom en ny cykel ofta kommer att bli billigare och även ramen får inte vara i AME klass som uppgraderingar. Varje uppgradering till DA är ett slöseri med kontanter ändå. Som andra har nämnt, vistas i sped samma kategori tillåter lappverk uppgradering. Det bästa valuta för pengarna är hjulen eftersom du kan flytta dem mellan ramar lätt. Kom ihåg en $ 1000 bilstereo i en '74 Pinto betyder att du fortfarande kör en '74 Pinto.

MVP

Alla tre på en gång (kassett, reglage och bak der) om du vill gå med 9 eller 10 speed. Veven skulle vara OK, även om 9 och 10 hastigheter använda en smalare kedja. Jag hade en äldre 8 snabbt upprätta och köpte en 9-speed upgrade kit. Det var en hel del och just nu finns det fortfarande gott om Shimano 9 speed ute till rabatterade priser.
Vilka delar har du fått som en del av den 9-speed Upgrade Kit? Vad kit fick du? Hur mycket?

Jag tror att jag kan gå den vägen ...

MVP

Håll telefonen .... Först måste du svara på ett par pre-screening frågor. 1) Vad ram är det du försöker uppgradera och 2) varför vill du uppgradera?
Jag ska uppgradera en Giant 06 "OCR3 ram. Jag är inte säker på om jag vill uppgradera än eftersom jag har vissa problem med att flytta på min större kedjeringen håller kedjan kommer bort, men jag hörde detta kan fastställas med en riktig melodi upp ändå. Men jag märkte en del människor säger att SORA kvalitet är "crap", så jag tänker att jag kanske borde uppgradera, jag bara nyligen köpt cykeln, det är fortfarande omfattas av garanti, men jag ville bara undersöka om jag kunde köpa delarna billigt på eBay eller något och uppgradera eftersom jag är medveten om de är dyra att köpa helt nya.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish