Speedplay pedal användare
Visa fullständig version: Speedplay pedal användare
Hi im ser till att ändra mitt pedaler från Shimano ultegras till speedplay. Im inte missnöjd med Shimano pedaler, infact de är bra. Det enda som har botherd mig med dessa pedaler är känslan av att flyta är lite "kantiga" Vad jag menar är att det inte är mycket instabil och jag finner mig tvungen att ändra mina fötter på pedalerna för att hitta den bekväma rörelse. Detta är särskilt djup när låt säga till exempel har jag varit ur sadeln klättring eller tävlar då luta oss tillbaka på sadeln fötterna är fortfarande på en vinkel. Vad IM efter är en uppsättning pedaler med en mer "naturlig" float, därför IM titta på speedplay's. Utformningen av runda pedal skulle jag föreslå att det skulle röra sig mer naturligt och återgå naturligtvis olika pedal rörelser. Så de av er som har använt dessa pedaler vad tycker du om dem är float naturligare än en stor cleat system som ser ut eller shimanos. Nath1
Hi im ser till att ändra mitt pedaler från Shimano ultegras till speedplay. Im inte missnöjd med Shimano pedaler, infact de är bra. Det enda som har botherd mig med dessa pedaler är känslan av att flyta är lite "kantiga" Vad jag menar är att det inte är mycket instabil och jag finner mig tvungen att ändra mina fötter på pedalerna för att hitta den bekväma rörelse. Detta är särskilt djup när låt säga till exempel har jag varit ur sadeln klättring eller tävlar då luta oss tillbaka på sadeln fötterna är fortfarande på en vinkel. Vad IM efter är en uppsättning pedaler med en mer "naturlig" float, därför IM titta på speedplay's. Utformningen av runda pedal skulle jag föreslå att det skulle röra sig mer naturligt och återgå naturligtvis olika pedal rörelser. Så de av er som har använt dessa pedaler vad tycker du om dem är float naturligare än en stor cleat system som ser ut eller shimanos. Nath1
Speedplays har Free float, utan centrering åtgärder alls. Kändes som "trampa på isbitar" på de första ritt, men fri-float snart blev naturligt. Stående verkligen kände fragmentarisk början, liksom det fanns ingenting hålla fötterna på pedalerna. Efter ca 12K miles nu, jag gillar Freefloat och lätt in-och utresa vs Look.
Omnämnandet av att jag har läst att speedplays inte passar alla, att vissa människor utvecklar knäsmärta på grund av ytterligare muskelspänning som krävs för att hålla fötterna från yawing in / ut som de går runt pedalen cirkel.
Jag läste att tiden RXS pedalerna har roterande plus lateral flyta, även att du kan ändra Q faktor genom att byta ut den knapar från ena sidan till den andra. Liksom en 8mm Skorstenshöjden måste dessa pedaler har mest justering på marknaden.
Med nollorna du kan begränsa spela på pedalerna, både inåt och utåt.
Naturligt vore en bra beskrivning.
Jag rekommenderar dem.
Jag har ungefär 500 miles på min Speedplay nollor. Jag kände aldrig "dansande på en Ice Cube" sak, men jag kan förstå varför vissa pepole kan. De är de mest "naturliga" pedalen jag någonsin har använt.
Jag är mycket intresserad av Speedplay Zero, men jag försöker hitta det bästa erbjudandet.
Omnämnandet av att jag har läst att speedplays inte passar alla, att vissa människor utvecklar knäsmärta på grund av ytterligare muskelspänning som krävs för att hålla fötterna från yawing in / ut som de går runt pedalen cirkel.
Thinking Out Loud: Är inte det vara självklart att folk vars fötter naturligt gir in / ut som de går runt pedalen cirkel * inte * att kämpa att böjelse?
Hela poängen med en fri-float pedal / cleat systemet är att det gör att din naturliga biomekanik att fortsätta ohämmat. Det är att tvinga på dina knän eller vrister eller fötter att stanna i en onaturlig ställning i hela pedalen slag som orsakar mest clipless problem. (Åtminstone som jag förstår det.)
Hela poängen med en fri-float pedal / cleat systemet är att det gör att din naturliga biomekanik att fortsätta ohämmat. Det är att tvinga på dina knän eller vrister eller fötter att stanna i en onaturlig ställning i hela pedalen slag som orsakar mest clipless problem. (Åtminstone som jag förstår det.) Jag tror att det var ett av försäljningsargumenten för Speedplays det faktum att dina fötter / fotleder är får flyta fritt utan motstånd i syfte att lindra eventuella problem i samband med andra mer restriktiva clipless pedaler. Tiden gick vidare med sin design genom att laterala flyter också. Någon input från ryttare att hålla sina fötter eller vrist från roterande på Speedplays är ryttarens misstag, inte pedalerna IMO.
Jag valde Speedplay "X" pedaler som min första clipless pedal system. Jag läste all tillgänglig information om float och beslutade (baserat på mitt mål att rida för att stärka knä problem) för att gå med Speedplay X2. Jag är inte en vikt Weenie men gillade idén av rostfritt på korrosionsbeständighet. Jag kände "Dancing on ice cubes" effekt i början, men snabbt anpassat och inte märker det. Jag behövde ändra på pedalen för att möjliggöra tidigare släpp, och jag ser nya Speedplay X pedalerna har en liknande mod och (måste svara på kommentarer från användare).
Allt som allt har jag inget annat än lovord för den frihet som Speedplays tillhandahåller och har haft några problem med dem alls.
Jag tror att det var ett av försäljningsargumenten för Speedplays det faktum att dina fötter / fotleder är får flyta fritt utan motstånd i syfte att lindra eventuella problem i samband med andra mer restriktiva clipless pedaler. Tiden gick vidare med sin design genom att laterala flyter också. Någon input från ryttaren att hålla sina fötter eller vrist från roterande på Speedplays är ryttarens misstag, inte pedalerna IMO.I kan lämna en kommentar om att ...
Med X2 pedalerna, kan jag slog faktiskt mina hälar på chainstays. Mina fötter brukar tå ut och ibland ser jag mig att försöka kompensera för detta. Jag läste om några ryttare lägga en bricka till pedalerna att flytta ut en aning, bort från vev. Jag kan försöka att ...
Allt som allt, jag gillar dem väldigt mycket. Ingen smärta frågor alls.
Killar, köper jag bara ett begagnat Speedplay Zero. Nu behöver jag de knapar och om möjligt bommar täcker.
Det Bicyclebuys har knapar för USD $ 44 men det har komplicerat säkerhet onlinebeställning förfarande, medan du är online cykelaffär vid brittiska ofta avgifter cirka USD $ 70.
Jag har inte hittat någon butik i Australien som säljer reservdelar knapar, det är därför jag tittar på utomlands.
Några idéer / förslag är mycket uppskattat.:)
Killar, köper jag bara ett begagnat Speedplay Zero. Nu behöver jag de knapar och om möjligt bommar täcker.
Det Bicyclebuys har knapar för USD $ 44 men det har komplicerat säkerhet onlinebeställning förfarande, medan du är online cykelaffär vid brittiska ofta avgifter cirka USD $ 70.
Jag har inte hittat någon butik i Australien som säljer reservdelar knapar, det är därför jag tittar på utomlands.
Några idéer / förslag är mycket uppskattat.:) Ja prova www.wiggle.co.uk (http://www.wiggle.co.uk). är konkurrenskraftiga och gör utomlands.
Ja prova www.wiggle.co.uk (http://www.wiggle.co.uk). är konkurrenskraftiga och gör utomlands. Enligt Wiggle plats de bara skickar till Storbritannien och vissa länder i Europa är de sjöfarten nu till Australien och det skulle vara bra?.
Jag kan göra en kommentar om att ...
Med X2 pedalerna, kan jag slog faktiskt mina hälar på chainstays. Mina fötter brukar tå ut och ibland ser jag mig att försöka kompensera för detta. Jag läste om några ryttare lägga en bricka till pedalerna att flytta ut en aning, bort från vev. Jag kan försöka att ...
Allt som allt, jag gillar dem väldigt mycket. Ingen smärta frågor alls.
Användningen av en bricka får inte vara nödvändigt med Speedplays. Det är möjligt att justera cleat positionering mer inombordsmotorer / utombordare, laterala position när cleat är monterad. Se sidan 3, steg 7: http://speedplay.com/pubs/ZERO_Pedal_System_Instructions_1_27_06.pdf
Kleng är Wiggle inte något billigare än andra UK online shop. Men excelpro.com.au (jag tror att det är namnet) är en distributör av speedplay i Australien. om du kontaktar dem, kan de tala om var du kan köpa i Melbourne.
Par saker. Jag använde Letar efter cirka 10 år och gått över till att Speedplays ungefär 4 år sedan. Frisläppandet av speedplay är så smidigt. När du vrider foten tillräckligt, du helt enkelt bara att kliva ut. Vad förväntar du måste rycka benet ut att sluta med dem. Jag fann detta vara mycket obehagligt för en istadig knä. Om du går med Speedplays 3 saker jag skulle rekommendera.
1. Se till att din sko har en styv ensam eftersom plattformen är mindre än ser ut eller Tid. Om skon är för flexibelt kan du få hotspots. Du behöver inte en pro kol sko, ett par 100 $ Pearl Izumi är en jag balk konstruktion kommer att fungera alldeles utmärkt.
2. Det första paret jag ägde var X-3: s och lagren var crap. Jag gick igenom en rad på mindre än ett år innan de började skjuta, min affär ersatt dem gratis, men jag uppgraderade till X2 och betalade mellanskillnaden. Mycket bättre, har de varade 3 år utan problem. Jag förstår de ersatte lagren av X-3 har i sina nyare modell X-5, går med samma lager som X2. Håll dig borta från X3-talet.
3. Få de cleat omfattar och ta dem med dig. Mekanismen är i cleat och det är sensative att smuts, sand etc. Plus deras svårare att gå i än ser ut. Ersättande knapar är $ 35-40 så en billig par täcker är en god investering.
Jag kommer aldrig att rida en annan pedal. Jag älskar dem.
Kleng är Wiggle inte något billigare än andra UK online shop. Men excelpro.com.au (jag tror att det är namnet) är en distributör av speedplay i Australien. om du kontaktar dem, kan de tala om var du kan köpa i Melbourne.
Tack Mysrh
Jag har bara lite tid RXS Carbon Ti pedaler, jag var intresserad av Wiggle eftersom de har vissa poster de andra brittiska on-line butiker inte har.
Par saker. Jag använde Letar efter cirka 10 år och gått över till att Speedplays ungefär 4 år sedan. Frisläppandet av speedplay är så smidigt. När du vrider foten tillräckligt, du helt enkelt bara att kliva ut. Vad förväntar du måste rycka benet ut att sluta med dem. Jag fann detta vara mycket obehagligt för en istadig knä. Om du går med Speedplays 3 saker jag skulle rekommendera.
1. Se till att din sko har en styv ensam eftersom plattformen är mindre än ser ut eller Tid. Om skon är för flexibelt kan du få hotspots. Du behöver inte en pro kol sko, ett par 100 $ Pearl Izumi är en jag balk konstruktion kommer att fungera alldeles utmärkt.
2. Det första paret jag ägde var X-3: s och lagren var crap. Jag gick igenom en rad på mindre än ett år innan de började skjuta, min affär ersatt dem gratis, men jag uppgraderade till X2 och betalade mellanskillnaden. Mycket bättre, har de varade 3 år utan problem. Jag förstår de ersatte lagren av X-3 har i sina nyare modell X-5, går med samma lager som X2. Håll dig borta från X3-talet.
3. Få de cleat omfattar och ta dem med dig. Mekanismen är i cleat och det är sensative att smuts, sand etc. Plus deras svårare att gå i än ser ut. Ersättande knapar är $ 35-40 så en billig par täcker är en god investering.
Jag kommer aldrig att rida en annan pedal. Jag älskar dem.
Goda råd PeterF. Den "Coffee Shop Covers" är viktiga för speedplays eftersom vi gå på rörliga delar av systemet. Jag sotigt mina gång med smuts / grus på ett sekel och förlorade drygt 5 minuter att rengöra dem på rastplats innan jag kunde klämma in Använda täcker gör knapar mycket längre liksom, jag bära mig hela tiden nu.
Också nämna att det är viktigt att lube pedalerna minst var 2K miles. När jag pratade med teknisk support snabbkraft, speedplay meddelade att 1000 miles är verkligen en bättre intervall. Det tar bara några minuter om du har Pedro's fett injektorn så det är verkligen inte en börda. Jag har 12K miles på Zero's nu och lager är bra.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0