PDA

Visa fullständig version: olika storlekar av crankarms

vuce

Jag undrar om det är möjligt att använda olika crankarms på storlek på vänster och höger sida (t.ex. 172,5 mm och 175 i mm) ... Jag har oproportionerliga ben på grund av med ena benet 2 cm kortare än det andra, och jag tror att olika crankarms kan hjälpa lite ... Har någon någonsin provat något liknande?

fauxpas

Om du använder den kortare armen på kortare ben, ska vara bra ...

nerdag

Om du använder den kortare armen på kortare ben, ska vara bra ...
En bättre lösning kan vara att få en ortos shim fastnat på undersidan av cleat av kortare ben - 2cm är en ganska stor skillnad, och jag tror inte att en 2.5mm Skillnaden i längd (5 mm diameter) kommer att känna sig väldigt bekväm att rida.

Den kraft som du behöver för att släcka med kortare ben wil vara något högre också, vilket kan leda till mycket obalanserad trampa.

HTH,

n

531Aussie

Jag undrar det är en mindre än perfekt soltution, eftersom det skulle medan kortare vev enklare att nå till botten av stroke, är det längre bort på toppen av stroke. Med andra ord är 2cm avvikelsen kan komma till rätta genom botten på pedalen stroke, skulle fördubblas till (ca) en 4cm avvikelse genom toppen

.... men, antar att jag har en lägre pedal genom överst på pedalen cirkel ....... jag är inte säker

bobbyOCR

Kanske någon måste uppfinna ett elektroniskt eller mekaniskt ledade glidande förkortning / förlängning crankarm att kompensera genom alla sektorer i pedalen stroke: D

Kan gå hela vägen till "suspension crankarms" patentsökt

lumpy

Jag har använt en extra sula i skon med kortare ben.

dgregory57

Jag vill minnas att läsa någonstans det ständigt populära "det beror" som svar på en liknande frågor. Kanske var det här eller på BikeForums.net

Du kan köra olika långa vevar och en del gör.

Jag skulle inte oroa sig makten frågan ... Det är inte viktigt att utöva mer med kortare ben inte din primära bekymmer är att din acceleration är extremt smidig. Vissa människor rida saknade ett ben, och jag misstänker att de får väldigt lite vridmoment från benet som inte finns ... ;)

Men tillbaka till min poäng. Jag har glömt detaljerna, men jag läste någonstans att det finns en skillnad i hur man handskas med längden problem, beroende på om benet är kortare ovanför eller nedanför knäet. Det gjordes gällande att ett villkor lämpar sig för en shim, och den andra till en kortare vev.

Kanske du ska göra en sökning eller söka ledning av en läkare eller annan vårdpersonal ...

Det finns en lösning någonstans ... Du kan hitta ett sätt att vara bekväm på din resa! D

Lycka till!

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish