Hjul - vad man ska leta efter?
Visa fullständig version: Hjul - vad man ska leta efter?
Jag har några shimanno R500 tror jag, på min cykel nu och jag har uppgraderat mitt däck gp4000 för åkning på vägen, men jag rider också på en del cykelvägar och vissa är lite ojämn
Jag trodde att jag skulle lämna min gamla däck på min R500 hjul på dessa vägar och på Turbo
och köpa en andra omgång för att användas på väg och raser hobby med min gp4000
Men när jag tittade på "bättre" hjul jag fick reda på ganska snabbt har jag ingen aning om varför de är bättre eller vad är mitt mål att komma ur detta andra.
Jag vill inte spendera högar! men om de kommer bara bli samma nivå som min nuvarande hjul då jag brukar bry sig om mina 2 hjul alternativ.
Jag tittade på Mavic hjul som de verkar så populärt och jag trodde att det skulle vara en bra början att få en idé om vad jag var uppe mot.
Jag tittade på --
Mavic Cosmic Elite 240 £
Mavic Cosmos 158 £
Ksyrium Elite 2 282 £
Dessa är Rak bara från probikekit
Siktar ni för lätta, profil och styrka?
Jag är bara 65 kg så en lätt ryttare - Bike är bara en OCR1 Men jag skulle vilja ha dessa hjul med mig om jag uppgradera min cykel till en TCR comp. eller liknande.
tack för all hjälp eller idéer
Decent hjul och däck kan göra mer skillnad än något annat på hur cykeln känns och handtag. Låter som att du inte behöver oroa sig alltför mycket om ren aerodynamik eller ulrimate stelhet, men ska leta efter något lätt men hållbar och med bra åkkomfort (några hjul - som min radial spoked FSA RD-400-talet - är så stela att de överför varje liten bit av vibrationer till barerna som är bokstavligen en smärta). Om du har kontanter, skulle jag gå för Krysiums. Prova www.cyclingbargains.com till ett bättre pris - under £ 260 och deras portot är mycket billiga för (£ 3,95 schablonbelopp för Storbritannien order).
Jag har några shimanno R500 tror jag, på min cykel nu och jag har uppgraderat mitt däck gp4000 för åkning på vägen, men jag rider också på en del cykelvägar och vissa är lite ojämn
Jag trodde att jag skulle lämna min gamla däck på min R500 hjul på dessa vägar och på Turbo
Men när jag tittade på "bättre" hjul jag fick reda på ganska snabbt har jag ingen aning om varför de är bättre eller vad är mitt mål att komma ur detta andra.
Jag vill inte spendera högar! men om de kommer bara bli samma nivå som min nuvarande hjul då jag brukar bry sig om mina 2 hjul alternativ.
Jag tittade på Mavic hjul som de verkar så populärt och jag trodde att det skulle vara en bra början att få en idé om vad jag var uppe mot.
Jag tittade på --
Mavic Cosmic Elite 240 £
Mavic Cosmos 158 £
Ksyrium Elite 2 282 £
Jag är bara 65 kg så en lätt ryttare - Bike är bara en OCR1 Men jag skulle vilja ha dessa hjul med mig om jag uppgradera min cykel till en TCR comp. eller liknande.
Vid 65kg du är ganska lätta så Ksyriums skulle kunna vara ett bra alternativ. De är tämligen lätt och har trevligt aero ekrar. Jag har besökt den elit i det förflutna och fann att de var en mycket trevlig hjul att rida.
Försöka få några Neuvations. Namnet låter inte den bästa, men de är reportidly mycket stabila och mycket bra priser. Stor vikt (spec för priset) Aero, och av vad jag sett på en annan listers webbplats de har goda lager också.
Neuvations har Enduro lager som används av en mycket stor andel av cykel-, plus att de är ABEC 5 så de rullar bra. Jag älskar min egenbyggda DT hjul med många ekrar, mycket lätta rim, bästa kvalitet nav och alla ett hår under 1600g. Kan inte vara lätt men fälgen och bröstvårtorna är lättare än Mavic s, och det är där det betyder mest.
Är dessa Neuvations diverse aktiviteter i Storbritannien, har jag gjort några Google-sökningar med inte mycket tur, har jag funnit dock några trevliga recensioner
Excellent frågor! Hur ser en bra hjul? Vad gör en bättre hjul?
Vissa prestanda parametrar som jag tänkte på var: vikt, lateral styvhet, vridstyvhet, tröghetsmoment, med kvalitet och aerodynamik. På min hemsida, försökte jag mäta några av dessa egenskaper och sedan sätta dem i perspektiv beroende på hur viktiga de egentligen är.
En sak som jag tycker är viktigt, men kan inte riktigt klura ut hur man kan kvantifiera är hållbarhet ... Suggestions?
John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com)
Jag tittade på --
Mavic Cosmic Elite 240 £
Mavic Cosmos 158 £
Ksyrium Elite 2 282 £
Excellent frågor! Hur ser en bra hjul? Vad gör en bättre hjul?
Vissa prestanda parametrar som jag tänkte på var: vikt, lateral styvhet, vridstyvhet, tröghetsmoment, med kvalitet och aerodynamik. På min hemsida, försökte jag mäta några av dessa egenskaper och sedan sätta dem i perspektiv beroende på hur viktiga de egentligen är.
En sak som jag tycker är viktigt, men kan inte riktigt klura ut hur man kan kvantifiera är hållbarhet ... Suggestions?
John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com) också, på med hög kvalitet är det inte bara kvalitet utan hållbarheten. Hållbarhet verkar vara en funktion av ryttare vikt, typ av ridning och kvalitet på ytan. Offret vikt / pengar för hållbarhet, med tricket är att hitta det bästa värdet. Tyvärr kommer in i ekvationen hållbarheten fattar beslutet betydligt mer komplexa och olika för varje förare.
Du kunde bara sätta upp tre eller fyra ridning stilar (vikt, typ och kvalitet) att jämföra.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0