PDA

Uppgradering En billig cykel till något anständigt?

Visa fullständig version: Uppgradering En billig cykel till något anständigt?

erg2k

Jag kom över en mycket billig cykel, (läs WALMART hybrid 26 "Mens" Roadmaster Mt. Fury Mount
) Och undrade om det skulle vara värt att sätta på lite nya däck, eller uppgradera ram? Inte ute efter några allvarliga competative ridning, men dock bara en inte så crappy pendlare.

dgregory57

En fråga, tre svar ...

1) Om du gillar hur man rider och man behöver bara däck, då gå för det.

2) Om du behöver byta däck och några andra komponenter, är du antagligen bättre att vänta på något som ligger närmare dina ideal.

3) Att köpa billigt och försöker skapa en toppmodern cykeln genom att byta ut allt är definitivt inte kostnadseffektivt.

Om du vill byta däck och ram är du antagligen i # 3 området ... Komponenterna är förmodligen inte värt att uppgradera en ram ...

loppmarknad GT

Dessa saker är förbannade med frihjul stil bakhjul. Om du väger mer än 150 pounds du kommer inte få mer än 5 eller 6 hundra miles från bakaxeln.

Jag skulle köpa en och åka det "så är" om de någonsin hade hittat en fix för de svaga bakaxeln, och om billiga cyklar fortfarande kom med en släpade stålram. Att fasta, icke butted aluminiumram med aluminium gafflar ser ut som det skulle rida brutalt särskilt med 18mm däck.

Det är nästan aldrig värt att uppgradera vs köpa nytt, men jag känner att jag kunde få mycket användning av en av dessa cyklar "som är" om inte de punkter som jag har nämnt.

badkarma

Jag kom över en mycket billig cykel, (läs WALMART hybrid 26 "Mens" Roadmaster Mt. Fury Mount
) Och undrade om det skulle vara värt att sätta på lite nya däck, eller uppgradera ram? Inte ute efter några allvarliga competative ridning, men dock bara en inte så crappy pendlare.
Däck är det enda värt att uppgradera. Så du tar en 150 $ cykel, och om du sätter $ 75 värde av uppgraderingar i det, du bara använt halva värde på cykeln på uppgraderingar.

De som kommer med så dåligt gjort komponenter, det är inte värt att sätta dem på en bättre ram.

Ärligt, om du bara kolla ebay eller Craigslist, kan du få en mycket trevlig används pendlare cykel för ~ 300 $, men jag är inte säker på vad din budget är.

loppmarknad GT

Dessa saker är förbannade med frihjul stil bakhjul. Om du väger mer än 150 pounds du kommer inte få mer än 5 eller 6 hundra miles från bakaxeln.

Jag skulle köpa en och åka det "så är" om de någonsin hade hittat en fix för de svaga bakaxeln, och om billiga cyklar fortfarande kom med en släpade stålram. Att fasta, icke butted aluminiumram med aluminium gafflar ser ut som det skulle rida brutalt särskilt med 18mm däck.

Det är nästan aldrig värt att uppgradera vs köpa nytt, men jag känner att jag kunde få mycket användning av en av dessa cyklar "som är" om inte de punkter som jag har nämnt.
Jag hade fel, det Varsities har stål gafflar och 25mm däck. De kan faktiskt rida OK. GMC Denali, dock har gaffel så rak, fett, ben att det probabaly inte spelar någon roll vad de är gjorda av.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish