PDA

Italien cykeltur, förslag?

Visa fullständig version: Italien cykeltur, förslag?

terry potter

Jag funderar på att ta en cykelsemester i Italien nästa vår om en vecka eller så. Jag har sett ett antal annonser för Italien Bike hotell och tar gärna emot synpunkter eller förslag beträffande placering och boende. Jag är en hängiven grupp ryttare 53 år ligger i BC Kanada. Cheers Terry.

kspangler

Här är en länk jag håller noga för mitt framtida Italien venture. Kanske de kan hjälpa dig.

http://www.cycleitalia.com - Cycle Italia - GREAT SITE

Ken Roberts

Jag tror du behöver för att få mer tydlig om vilka saker du vill ha en "cykel hotell" för att göra för dig - (och hur mycket du är beredd att betala för olika tjänster).
Gilla. . .

Hotellet erbjuder endast kartor + cue ark lokala linjer (berg eller väg eller båda?)
Hotellet erbjuder endast ett speciellt rum i källaren för att lagra cyklar
Hotellet kan hjälpa dig att ordna att hyra en cykel, (jämfört)
inkluderar cykeluthyrning i kostnaden för paketet
kan hjälpa dig att ordna att anlita en lokal guide cykling, (jämfört)
inkluderar guidning tjänst i kostnaden för paketet
kör dig och din cykel till starten av linjer från hotellet

Om de flesta linjerna börjar från hotellet, då skulle jag vilja flytta till ett annat hotell i en annan region efter 3-4 dagar.

När det gäller "där?", Tror jag du har att erbjuda åtminstone en antydan om vilken typ av ridning du letar efter. Terränggående kontra väg? kuperad versus platt? bergen mot havet? icke-cykling aktiviteter vissa dagar? Försöker du undvika andra turister eller hoppas du att ta kontakt med icke-italienska turister?

Ken

giocaps

Jag funderar på att ta en cykelsemester i Italien nästa vår om en vecka eller så. Jag har sett ett antal annonser för Italien Bike hotell och tar gärna emot synpunkter eller förslag beträffande placering och boende. Jag är en hängiven grupp ryttare 53 år ligger i BC Kanada. Cheers Terry. Käre vän, jag italienska bor i Italien nu. Jag har just lämnat Victoria, BC där jag har bott i några år. Jag börjar nu mitt eget företag som kommer att ge vägledning, fullt stöd, utmanande och exklusiviteter, turer i Veneto och den berömda Dolomiterna bergen. Vi är partner med Pinarello, vilket kommer att ge high-end cyklar kolfiber. Nu eftersom vårt företag kommer att lanseras inom veckorna kommer jag att haved att komma tillbaka till dig med vår webbplats.
För närvarande om man kan vara mer specifik (tar du din egen cykel, behöver du bara boende, vet du var du ska gå / när, är du själv, hur mycket vill du spendera ????) Jag ska göra mitt bästa för att hjälpa dig hitta rätt bostad, på rätt plats vid rätt pris.
Ciao Giovanni

terry potter

:) Hej Giovanni, levde tack så mycket för svar på min tråd, hur intressant att höra er i Victoria, är du bekant med cykel trakterna kring Victoria dvs Central Sannich, Sydney, Mill Bay etc? Jag funderade på att ta min cykel, (jag är just nu rider på en Specialized Tarmac Pro) men ju mer jag tänker på det tanken på att hyra kan vara vägen att gå. Jag rider med Oak Bay Bike Store Group på lördag morgon för min huvudsakliga 100k grupp rida, med 8 till 10 timmar träning i mitten av veckan, för att ge dig en uppfattning om min nuvarande ridning. Min fru kommer att följa mig (utan förare) på den här resan, så besöket kommer också att behöva tillhandahålla viss turistiga element. Vår vistelse kommer att vara i ungefär en månad totalt.
Vi har inte valt en plats ännu, skulle förslag välkomnas. Boende kommer att krävas för vår vistelse någonstans trevligt men inte galen, landsbyn inställningen kanske. Intressant att höra om din cykel venture, låter bra, ser jag fram emot att höra mer detaljer om dina turer. Såvitt en tidsram vi tänkte våren eller hösten. Jag ser fram emot att höra från dig snart, Ciao Terry. Potter1@shaw.ca
PS Lycka till med din cykelturer.

giocaps

Terry naturligtvis är jag väl insatt i de områden du nämnde och med lördag förmiddag Oak Bay rider. Jag skulle föreslå att komma till Italien i april, maj, juni eller september, oktober. Om du undvika juli / augusti du redan är i god form. Områden att rida skulle Veneto, Sardinien och Sicilien (två stora öar), Toscany, Umbrien, Apulien, Abruzzo allt beror på vad du letar efter som typ av resa. Om du bestämmer dig för att komma till Veneto vi kommer att kunna hjälpa dig att ordna hela resan för dig (vi har en resebyrå) och hitta cykeln för dig (vad om att leva din fina Specialized hemma och försöker med en Pinarello istället?) . Pinarello fabriken är 20 km. från Venedig och sedan kan du gå till Verona, Padua, Dolomiterna, etc. och detta skulle vara tillräckligt för en månad och för din fru. Även vecka i åtanke att vi vet att den 25 maj Giro d'Italia kommer att vara i Dolomiterna för vad som anses vara den tuffaste åka på turné, kan du se att liksom ....
Låt mig veta om jag kan hjälpa dig. Ciao

:) Hej Giovanni, levde tack så mycket för svar på min tråd, hur intressant att höra er i Victoria, är du bekant med cykel trakterna kring Victoria dvs Central Sannich, Sydney, Mill Bay etc? Jag funderade på att ta min cykel, (jag är just nu rider på en Specialized Tarmac Pro) men ju mer jag tänker på det tanken på att hyra kan vara vägen att gå. Jag rider med Oak Bay Bike Store Group på lördag morgon för min huvudsakliga 100k grupp rida, med 8 till 10 timmar träning i mitten av veckan, för att ge dig en uppfattning om min nuvarande ridning. Min fru kommer att följa mig (utan förare) på den här resan, så besöket kommer också att behöva tillhandahålla viss turistiga element. Vår vistelse kommer att vara i ungefär en månad totalt.
Vi har inte valt en plats ännu, skulle förslag välkomnas. Boende kommer att krävas för vår vistelse någonstans trevligt men inte galen, landsbyn inställningen kanske. Intressant att höra om din cykel venture, låter bra, ser jag fram emot att höra mer detaljer om dina turer. Såvitt en tidsram vi tänkte våren eller hösten. Jag ser fram emot att höra från dig snart, Ciao Terry. Potter1@shaw.ca
PS Lycka till med din cykelturer.

zkahlina

Jag besökte nyligen Italien med en grupp vänner. Vi klättrade Passo dello Stelvio och Passo del Gavia. Jag organiserat denna resa som jag och sparat en massa pengar. Du kan läsa om det här:

http://www.edmontonmasterscyclingclub.ca/

Om du behöver mer info kan du maila mig på: zkahlina@shaw.ca

Hoppas att detta hjälper.

Z.

Ken Roberts

Jag besökte nyligen Italien med en grupp vänner. Vi klättrade Passo dello Stelvio och Passo del Gavia. Jag organiserat denna resa som jag och sparat en massa pengar. Du kan läsa om det här:
www.edmontonmasterscyclingclub.ca (http://www.edmontonmasterscyclingclub.ca/)
Jag ser i din berättelse att du hyrt en bil. Det är vad jag alltid gör. Gör det lätt att få till den bästa ridning. Lättare att handskas med dåligt väder. Mycket bredare utbud av hotell.

Här är några bilder (http://www.roberts-1.com/t/b05/it/k/index.htm) av min resa med Stelvio + Gavia och några andra trevliga turer.

Jag är faktiskt inte säker på vad en "cykel hotel" är. Eftersom jag har en bil och min egen cykel, så oroar jag mig inte om det - bara att välja vilket hotell är meningsfullt, och det finns alltid varit ett sätt att förvara min cykel.

Ken

vlaanderen2008

Jag funderar på att ta en cykelsemester i Italien nästa vår om en vecka eller så. Jag har sett ett antal annonser för Italien Bike hotell och tar gärna emot synpunkter eller förslag beträffande placering och boende. Jag är en hängiven grupp ryttare 53 år ligger i BC Kanada. Cheers Terry.
check out this site:
www.veloclassic.com (http://www.veloclassic.com)
de gör en Giro resa i maj med fd professionell Andrea Tafi.
Stor tomt, stor företag. Jag har rest med dem var och en av de senaste 4 åren.
Ägarna är fantastiska, och på varje resa. värt en titt!

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Languages translations delivered by vBET 3.2.2