PDA

Två år cykling och undervisning genom Amerika och Afrika! Woohoo!

Visa fullständig version: Två år cykling och undervisning genom Amerika och Afrika! Woohoo!

andrewjet1

För två veckor sedan jag iväg på en två år cykeltur genom Nord-och Sydamerika och Afrika. Jag ska tillbringa ett år ridande från New Jersey, USA till Buenos Aires, Argentina. Jag ska ta mig till Sydafrika och tillbringa ett år ridande från Kapstaden till Kairo. Jag är lärare i engelska och alla tre till fyra månader ska jag sluta att frivilligt att undervisa i engelska i en månad på en lokal skola. När jag slutar att arbeta som volontär, jag kommer att arbeta i projekt med fyra skolor tillbaka i Amerika. Projekten är utformade för att hjälpa länka mina studenter på väg med eleverna tillbaka i staterna.

Jag har en webbplats som förklarar resan mer i detalj med blogginlägg, en vägkarta, redskap lista, och några andra sidor. Check it out om du är intresserad:

www.teacherontwowheels.com (http://www.teacherontwowheels.com)

hoppas att alla mår bra!

Andrew

chevo

Bra om man parar, haft din historia så långt. All the best. Kanske du skulle kunna omfatta ett besök Downunder medan du är på södra halvklotet?

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish