Visa fullständig version: Tomt End till John O Krossgryn första turné
Tomt End till John O Krossgryn första turné
Jag planerar på att göra en solo Lands End till John O'Groats i april 08 och är lite orolig att jag inte kommer att kunna slutföra detta, skulle det vara trevligt att avsluta den i 16 dagar och att mitt mål är i huvudsak Det är mitt mål att slutföra den i 16 dagar, har jag planerad rutt ut och med mina beräkningar på en stor dag jag behöver göra 90 miles och på min kortaste 42 miles. Min träning är för närvarande inget alls och jag är i allmänhet passar, mitt längsta rida tidigare har bara 100KM och min största vecka har varit 370KM's-Om jag jämför det med den händelse det verkar som om 1600KM är om två veckor är utom räckhåll. Jag har aldrig försökt eller försökt att göra mer än 4 timmar på cykeln bara för råd att inte öka körsträcka med mer än 10% varje vecka.
Jag har varit ur sadeln på allvar nu för cirka två månader och planerar att komma tillbaka i nya året som ger mig 4 månader Preparering, jag vet att jag kan få min cykel benet tillbaka inom ett par veckor och börja på allvar utbildning efter det.
Några råd skulle uppskattas om träning och kost (jag antar att jag borde äta mer än en häst) vad man ska äta i Preparering och medan jag är i sadeln.
Om denna tur är framgångsrikt är det min avsikt att turnera Oz nästa vinter 08-09, men detta är långt borta ännu
Det verkar vara mer av en ras än en turné. 1600kms i 16 dagar \u003d 100kms per dag. Det ser ut att vara en snäv tidsplan.
Du behöver tänka på bergen, och tiden på året, kommer April vara kall och våt. På toppen av detta du inte verkar ha några vilodagar hyvlade. Lycka till.
Du kan försöka och be dessa folk här (http://www.cyclechat.co.uk/forums/forumdisplay.php?f\u003d13) eller här (http://www.bikeradar.com/forums/viewforum.php? f \u003d 40003) några av dessa killar har gjort denna resa tidigare.
skål
Tack för ditt svar, vilodagar alltid Styckningens mig och mina ben börjar att ta upp om jag gör det-er varför jag väljer att inte göra dem, om det blir för tufft så jag kan reducera ett par ben och dela upp dem i kortare dagar, men jag är ganska säker på min dumhet och turnera naivitet kommer att ta mig igenom.
Kanske kommer jag till min känsla är och försöka att bara uppleva min första turné i stället få det överstökat och risk hatande det
Skål
[Quote \u003d onelonerider] Tack för ditt svar, vilodagar alltid Styckningens mig och mina ben börjar att ta upp om jag gör det-er varför jag väljer att inte göra dem, om det blir för tufft så jag kan reducera ett par ben och dela upp dem i kortare dagar, men jag är ganska säker på min dumhet och turnera naivitet kommer att ta mig igenom.
Kanske kommer jag till min känsla är och försöka att bara uppleva min första turné i stället få det överstökat och risk hatande det
Verkligen tror att du behöver vilodagar, kommer ni att sluta hatar det och kommer att bli besviken om du placerar den sortens påtryckningar på you.Before åkte jag på min 1: a turen Jag tror jag gjort att mycket planering / worrying.As länge du har en bra karta och en plan och tränade innan du gör det, njuta av det eftersom dess beroendeframkallande.
Hej. Om det är din första turen kommer du att bli förvånad över hur miles klockan up! På min första tur till Barcelona under 2006 hade jag planerat 70 miles per dag, men snart fann jag var i genomsnitt 85-90 per dag, är det som att du nästan "drev" framåt hela tiden av ovissheten om vad lägger fram, vilka nya stadens you'll see & naturen etc, kanske var det annorlunda eftersom jag var i Frankrike / Spanien, men satsa på det, att ha sinne och viljestyrka att göra något för första gången är halva slaget. Aldrig tvivlar på din förmåga.
Jag rider 7-8 timmar, vid aprox 14 mph. Bara äta gott, frukt (bananer för mig!) & Dricka gott, planera din rutt tillräckligt bra för att undvika att behöva stanna hela tiden eller din medelhastighet sjunker ner och sedan finns det mindre tid i slutet av dagen.
Hills? Vad går upp kommer ner! Kanske ska du vara hälften så snabbt går upp, men du kommer att vara dubbelt så snabbt kommer ner ... backarna är där för att bara testa din förmåga som cyklist, se dem som en utmaning, inte ett hinder!
Mark. MK
Tack för dessa råd, jag gör resan om två veckor och jag har bokat min tågbiljett tillbaka från John O gryn redan här kan vara det dummaste jag kunde göra eftersom det ger mig bara 12 dagar att göra 950 miles . Detta vet jag kommer att vara den mest fysiskt krävande jag någonsin haft att göra men jag ser fram emot att Storbritannien från botten till toppen.
Jag har planerat så mycket jag kunde ha planerat och bara tänker på ridning, ridning ridning, inte går alltför snabbt, men äter mycket och bara stannar vid mitt mål varje dag.
Dess kommer att bli smärtsamt
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0