PDA

Visa fullständig version: NJ till MA

jimnich64

Jag planerar en resa från norra NJ till Greenfield, MA (släktingar där). Min tanke var att cykla antingen över Bear Mountain Bridge och västerut genom Westchester, eller över GWB och norrut genom Bronx i Westchester. Mitt slutmål är att komma över till Connecticut River området och cykel norrut därifrån.

Några råd om att få över Westchester och västra CT mot Hartford? Vad är CT väg 6 vilja cykla på?

Annan möjlighet är att fortsätta upp Route 9 och över Hudson på Newburgh. Kanske kan bli bättre?

Tack för alla råd,

Jim

Ken Roberts

Vad jag har faktiskt gjort tidigare är över GWB, följ gatan i New York City cykel karta till Van Cortlandt Park i Bronx, då rida "Gamla Put" Rail Trail (med vissa nödvändiga omvägar till vägarna) upp genom Westchester County till Carmel i Putnam County. Därefter vägar till Brewster och norrut genom östra Dutchess County genom Pawling - Wassaic - Millerton (nära MA-CT-NY hörnet). Pretty jordbruksmark norr om Pawling. Det finns tre olika sätt att ta sig över åsen från Dutchess till CT. Generellt Jag tror att ridning i Harlem dalen i östra Dutchess County är vackrare än CT, så jag skulle tendera att gå längre norrut i New York innan han east.Alternate möjlighet är att fortsätta fram Route 9 och över Hudson på Newburgh.Between Bear Mt + Newburgh. the Storm King Mt Hwy delen av Rt 218 är spektakulär. (Om du bor i New Jersey och har inte varit uppe att rida det ännu, som förtjänar en egen resa på egen - du behöver inte lägga till det här MA linje.) Men jag har aldrig hört talas om en bra väg för att passera södra Dutchess County från Newburgh-Beacon bro till CT.CT väg 6Don't vet någonting om det, men det finns en Connecticut State cykel karta på webben där etiketterna olika vägar baserade om lämplighet för cykling.

Ken

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish