Outer Banks North Carolina - maj 2008
Visa fullständig version: Outer Banks North Carolina - maj 2008
Detta forum var till stor hjälp vid insamlandet av information före min vansinnigt framgångsrik Florida Keys cykeltur förra våren - så nu är jag tillbaka igen, trolling och lurar för 411 för 2008 års stora resa!
Memorial Day (23-28 maj) helgen är det utvalda datumet för den här säsongen mini-mega cykeltur, och jag har valt Outer Banks (OB) område i North Carolina som destination. Beslutet grundar sig delvis på min nyfikenhet om området stränder, vind, vatten och mat, och delvis på min önskan att slutföra Trifecta för East Coast sealocked landformer ('06 Cape Cod, '07 Florida Keys, så '08 SKA de banker ...) med cykel.
So what's up? Förutom det uppenbara möjligheten trafik problem under Memorial Day helgen, vem vet uppgörelsen om OB? Kolla in den grova resväg nedan och låt mig veta om jag bara drömmer (igen) eller om den vägen faktiskt kommer att flyga:
Anländer Newport News, VA. flygplats dag ett på dagen. Hyr en billig bil och köra till Kitty Hawk, NC att hämta förmonterade (levereras tidigare) cykel och redskap, sadla upp och spinn ner till Oregon Inlet campingplats i närheten av Nag's Head. (@ 25-30 miles ridning)
Dag två: Ride söder 35-40 miles till Cape Point camping nära Buxton, NC, stopp längs vägen för stranden, öl, bilder och etc. (35-40 miles ridning)
Dag tre: rida ut-och-tillbaka sydväst till Ocracoke, NC via färja, spendera dagen hänga i Ocracoke och stranden (Ocracocke Lifeguard Beach blev bästa amerikanska beach 2007!), Sedan tillbaka till Cape Point campingplats för natten. (@ 50 miles ridning)
Dag fyra: Northward ridning hela dagen, tillbaka till Kitty Hawk / Nag's Head / Kill Devil Hills, eller något annat - stränder, öl och kanske lite sent drycker natt i stan. (@ 63 miles ridning)
Dag fem: sova bort drycker, stranden, packa och fartyg redskap / cyklar, lunch, sedan ta 5:30 flykt från Newport News, VA. - Hem med 10 (@ 5-10 miles ridning)
Uppenbarligen denna resa inte är avsedd att vara "episka" i tid, men jag tycker att det har stor potential att vara så hårda kärnan av en bikepacking äventyr som jag vill, med den extra fördelen att kunna borgen för cocktails eller pizza på många punkter längs rutten. Liksom Knappar och Kap resor, jag planerar att ta tid att uppleva den plats, inte bara haul ass igenom.
Någon därute känner till denna linje eller område? Vänligen erbjuda dina intryck av planen som förekommer i dag, och om du har några förslag de välkomnas helhjärtat.
Cheers, och hålla spinning!
tg
So what's up? Förutom det uppenbara möjligheten trafik problem under Memorial Day helgen, vem vet uppgörelsen om OB? Kolla in den grova resväg nedan och låt mig veta om jag bara drömmer (igen) eller om den vägen faktiskt kommer att flyga:
Anländer Newport News, VA. flygplats dag ett på dagen. Hyr en billig bil och köra till Kitty Hawk, NC att hämta förmonterade (levereras tidigare) cykel och redskap, sadla upp och spinn ner till Oregon Inlet campingplats i närheten av Nag's Head. (@ 25-30 miles ridning)
> Jag kom hit i skymningen. Huvudvägen är mycket upptagna och det finns en ton av idioter köra så fort de kan för att komma till sina hyror. Bästa insats här är att stanna kust. Jag kan inte minnas namnet på vägen (jag tror det är RT 1) men det finns cykelvägar på axeln och hastighetsgränsen är 25mph. Du kan resa den vägen tills den går samman med sydgående vägen lite söder om Nags Head. Jag hade omkring 500 miles på mina fötter när jag kom och stannade i Nags Head samma kväll (i mitt tält :-). Nästa dag jag kollade in YMCA som har 2 stora pooler och är en underbar anläggning.
Här är ett förslag, vill du kanske svänga av vägen innan du går till Oregon Inlet och gå till Roanake Island. Ön är vacker, historisk och bike friendly. Jag hamnade där helt av en slump, förlorad och förvirrad jag stannade på Big Al's Soda Fountain & Grill har den 1: a soda i dagar och fråga efter vägen. Ägaren (Vanessa tror jag) visade mig hur långt bort min väg Jag var och såg ut i mina ögon erbjudit sig att skjutsa mig tillbaka till inloppet. Hon pekade ut mig bakvägen, i sitt hem, sa hon skulle ringa Big Al för att visa mig var att kasta min tent.I duschade i deras pool hus och sov i viken. Du behöver DEET! Nästa morgon jag iväg för att utforska ön. Det är en värdig avstickare. Deras grillen är häpnadsväckande att se, liksom av de 50-talet.
______________________________________________________________________ _
Dag två: Ride söder 35-40 miles till Cape Point camping nära Buxton, NC, stopp längs vägen för stranden, öl, bilder och etc. (35-40 miles ridning)
> Ok .. Här kan jag diskutera vind. Förhärskande vindriktning är S / SW och det kan vara brutal. Jag vill minnas resan från Oregon Inlet att Rodanth vara den svåraste motvind och mest tröttande delen av min resa. Jag tror jag reste från Roanoke till Rodanth vinden var soo stark. Sättet jag såg att det var jag bara var att sätta i min "avgifter" för min returresa :-). Jag stannade i Rodanth den kvällen. Stannar vid en närbutik på andra sidan gatan från där jag bodde, dricka några öl och använda WIFI. Längs vägen finns en National Wildlife Preserve kallas Pea Island
som har några intressanta plankor till fågel titta. Jag såg också en död skallig örn på denna linje.
Dag tre: rida ut-och-tillbaka sydväst till Ocracoke, NC via färja, spendera dagen hänga i Ocracoke och stranden (Ocracocke Lifeguard Beach blev bästa amerikanska beach 2007!), Sedan tillbaka till Cape Point campingplats för natten. (@ 50 miles ridning)
Jag tillbringade min natt i Hatteras och bodde på ett hotell. Jag gick upp på morgonen tog den 1: a färjan till Ocracoke. Jag reserverat en plats på den camping där. Gör dig själv en tjänst, tillbringa viss tid i Ocracoke! Jag spenderade 5 eller 6 dagar där. Stränderna, maten nattlivet är underbar och en cykel är allt du behöver på den ön. Jolly Roger för solnedgången öl på viken med efterföljande middag på Howards ... snubblande hem numb :-)
> Avon har några trevliga ställen att äta på väg tillbaka norrut. Det finns ett allt du kan äta räkor speciell på det sätt som är värt att stanna vid. Jag gjorde en absolut gris på mig själv där. Åh ... vinden vände på mig så en gång ... Jag hade en :-) motvind samt på icke-business rutt 1 finns ett par bra restauranger.
> Jag leds vidare norrut till blomkronor. I Duck Cykelleden är avstängd gatan väg att enheten real, real nice. Det är en rutt mindre rest av Kittyhawk folkmassan och egendomen är verkligen riktigt bra. Mitt mål var att göra hela yttre banker och ingår blomkronor. I was hard-core på väg ner, topp Rämmen och tonfisk för måltider .. tittar diet noga, ingen dricka .. ect. Efter att jag gjort det till Ocracoke och började festa ... Jag slutade aldrig på vägen hem med någon effekt på mina prestationer. I slutet jag gjorde sekel dagar rygg mot rygg. Jag älskade att resa och aldrig arbeta mer än polypro hela tiden. Låt mig veta om du har några fler frågor.
TG [/ quote]
Hemsk! Bra att träffa någon som har varit-där-och-gjort-det. På tal om fest, är inte en del av OBX en torr län? Någon idé Lastbryggan går gränsen?
Anyway ... baserat på dina förslag vi har ändrat turen väg till minst en övernattning i Ocracoke - Jag hade misstänkt att OCRA var "då det är vid" åtminstone på söder. Jag har också noterat de äter ni nämnde särskilt att i Ocracoke - solnedgången öl låter som en Don't-miss till mig ...
Låt mig ta med min besättning och få några följdfrågor tillsammans för er - jag är säker på att ni kan ge oss ännu mer om hur du gör resan det bästa. En fråga till nu ... Hur smala / underlig var Herbert Bonner Bridge nära Oregon Inlet? Jag hörde det gjorde en "2" på en säkerhet skala av "1-100" förra året - inte så förtroendeingivande. Något annat du vill dela med dig skulle bli stor, och som jag sa, jag får några Q's tillsammans för dig snart.
Thanks a million!
tg
> Jag leds vidare norrut till blomkronor. I Duck Cykelleden är avstängd gatan väg att enheten real, real nice. Det är en rutt mindre rest av Kittyhawk folkmassan och egendomen är verkligen riktigt bra. Mitt mål var att göra hela yttre banker och ingår blomkronor. I was hard-core på väg ner, topp Rämmen och tonfisk för måltider .. tittar diet noga, ingen dricka .. ect. Efter att jag gjort det till Ocracoke och började festa ... Jag slutade aldrig på vägen hem med någon effekt på mina prestationer. I slutet jag gjorde sekel dagar rygg mot rygg. Jag älskade att resa och aldrig arbeta mer än polypro hela tiden. Låt mig veta om du har några fler frågor.
TG [/ quote] [/ quote]
Hemsk! Bra att träffa någon som har varit-där-och-gjort-det. På tal om fest, är inte en del av OBX en torr län? Någon idé Lastbryggan går gränsen?
Anyway ... baserat på dina förslag vi har ändrat turen väg till minst en övernattning i Ocracoke - Jag hade misstänkt att OCRA var "då det är vid" åtminstone på söder. Jag har också noterat de äter ni nämnde särskilt att i Ocracoke - solnedgången öl låter som en Don't-miss till mig ...
[/ Quote] [/ quote] Det var ett moratorium för sprit i Ocracoke, tror jag förra året var den 1: a gången var det serveras. Jag träffade en Yeager-monster på Howards Pub och fick ganska lagförslag, som skott $ 6,00 styck. Så BYO sprit om det är du gift. Andra då det tycks jag inte komma ihåg några problem att köpa vin eller öl. En mer mat rekommendation, bredvid Rogger det finns en uteservering, mitt på viken. Jag hade en stor hamburgare där, eller jag var hungrig!
Såvitt bron du nämnde, var det inte så illa, eftersom trafiken kan se dig. Låt mig nämna ett misstag jag gjorde på min resa. Bron du nämnde kors till Pea Island, en eco reserv. Söderut, spännande bron för 2 miles finns nya trottoaren med praktiskt taget inget axeln. Detta var på min tur-och returresa, varför jag reste norrut. Jag nådde Rodanth nära skymningen, hade massor av energi och beslutade att leda till inloppet. Två miles söder om bron, avslutar axeln, det är mörkt och trafiken är helt enkelt skrämmande. Speciellt ser mötande trafik, fortkörning och omkörning fordon, var jag klart rädd. Axeln sjunker som 10 "i sand och jag har gjort ett stort misstag. Jag om är att ringa Highway Patrol när en SUV drar upp, stannar och frågar om han kan hjälpa. Kastade jag min cykel och Bob i Forerunner och han tog mig till inloppet. Det var det enda fel jag gjort hela resan och jag blev hjälpt av en annan cross country cyklist.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0