PDA

Kringgå Britain, Är jag galen?

Visa fullständig version: Kringgå Britain, Är jag galen?

lomuland

Hi everyone.
Jag planerar att cykla runt Storbritannien och Irland, inklusive de flesta av de större öarna, till exempel Orkneyöarna, Shetlandsöarna, Outer Hebrides etc.

Jag har aldrig gjort Touring tidigare, och har förmodligen aldrig ridit mer än 30km på en dag! Men jag är i ganska bra form från jobbet, självklart kommer ta ett tag för mina muskler att justera men det är bra.

Min cykel är en recumbent, efter att ha blivit inspirerad av en bok som heter Off the Rails, om två Aussies som red 10.000 km i Asien, från Moskva till Peking på ligfiets. Jag lutar åt HP Velo Streetmachine men det är ett ämne för tillbakalutad forumet antar jag.

Så jag har omsorgsfullt ritat en rutt till Storbritannien på ett AA-kartan och sedan mätte avståndet. Det handlar om ca 11.600 km! Jag har undvikit den blå-gröna (större vägar) så mycket som möjligt, men ibland är oundviklig om man försöker rida nära kusten.

Ironiskt (?) Större vägar som är svåra att undvika det mesta i sparsley befolkade Skottland. Har någon hade erfarenhet av A9 mellan Clashmore & Wick, det A835 Ullapool - Braemor, A87 på Skye, A830 Mallaig - Lochailort, A816 Oban - Lochgilphead, A83 Lochgilphead - Campbeltown, A77 Turnberry - Stanraer, A487 Aberystwyth - Llanarth. Är de cyclable eller alltför riskabelt?

Eller om du känner för att erbjuda några tips i allmänhet, please go ahead!

Även jag ser gärna att dela resan del eller hela vägen om det finns någon hård! Oh yeah att ge dig en uppfattning om tid, I'll be norrut från London i april.

happy cycling
Nathan

pksapper

Hej Nathan,

Inte säker på om det är till någon hjälp, men jag vet ett antal personer med ligfiets här i Cambridge som jag tycker gärna skulle låta dig få en ridtur, om det hjälper med att göra ett val. Rädd att jag har ingen aning om vad de är, men kunde lätt att be för dig. Även "Airnimal" bygger här och jag minns med en pjäs på en Titanium recumbent - mycket att deras uppenbara oro! Hursomhelst, jag tror du rida låter utmärkt och skulle vara intresserad av att följa upp för lite av det åtminstone. PK

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translated to other languages thanks to vBET Translator 3.2.2