PDA

Råd till LEJOG

Visa fullständig version: Råd till LEJOG

Gadolinium

Jag och min kompis planerar att cykla Lands End till John O Groats under sommaren.

Några råd från turnerande veteraner att hjälpa oss att genomföra denna kolossala resan???

onelonerider

Hej, jag är inte en veteran LEJOG Tourer men jag gjorde det för två veckor sedan för första gången är det en stor turné. Jag är osäker på vilken typ av råd du frågar, men när det gäller utrustning till att du har reservdelar men inte gå överbord, en extra kedja eller bara länkar är bra och att du har ett verktyg som täcker allt på cykeln skull. Dess 874 miles direkt men realistiskt är du antagligen kommer att göra 900-950, jag är inte säker på hur många miles du kan eller vad du planerar att göra. Jag planerade att göra 67 miles per dag och gör det i cirka 15 dagar men jag hamnade ute gör 90 miles per dag och avslutade det i 11 dagar skulle jag förklarade detta med näring i första hand, om du äter tillräckligt med mat, dricka tillräckligt mycket vätska och hålla kroppen utvilad och ben sträcks du kommer gå längre än du tror på en dag. Mitt längsta utbildning rida var 80 miles men på turné mitt längsta dag var 140 och den er bara för att jag åt en massa mat, jag älskar pizza, thats allt jag behöver när jag turnerat en hel del kolhydrater och fett i osten.

Förhoppningsvis kommer detta är till någon hjälp eller en start i alla fall, alla de bästa

cyclemanx

Jag känner folk som red LEJOG så fort som möjligt. De såg bara deras framhjul, och kunde inte komma ihåg namnen på de flesta av de städer som de passerade.
Andra kryssade längs observerar sin omgivning, möte och prata med lokalbefolkningen, varvid tillfällig avledning, och få nya vänner, som nu är gamla vänner.
För att få ut det mesta av din resa, är det första du behöva packa, rätt attityd och beteende. Din ändamålet innehålla glädje, lärande och upptäckt, de är de viktigaste orsakerna för touring.
Ha en bra resa. Vara säkra, och var försiktig. Det är beroendeframkallande.

daveornee

Jag och min kompis planerar att cykla Lands End till John O Groats under sommaren.

Några råd från turnerande veteraner att hjälpa oss att genomföra denna kolossala resan???
Gå så tidigt på sommaren som möjligt eftersom turisttrafiken ökar.
Plan för god regn redskap och vattentäta väskor ... tror fendrar med stänkskydd. Nice långa dagar, men fundera över var du ska bo så tidigt som möjligt under varje resa. Jag gillar tanken på att finna en rastplats tidigt och turnera runt det som kvällsljus tillåter och som din kropp vill. Det finns några mycket brant kvaliteter som jag skulle gå (Millook Haven i Cornwall har en 30% lutning vardera sidan) och några som jag skulle tackla bara säga att jag hittade på det ... Jag stannar några "synpunkter" på väg ner.
B & B's är bra, hostles är upptagen, men mer rimligt. Du bör bestämma i förväg hur mycket tid och pengar du ska investera och sedan bestämma hur man skall behandla det. Se om du kan hitta någon som har OS Landrangers kartor för linjen att göra något i förväg planera turer.

cyclemanx

Gå så tidigt på sommaren som möjligt eftersom turisttrafiken ökar.
Plan för god regn redskap och vattentäta väskor ... tror fendrar med stänkskydd. Nice långa dagar, men fundera över var du ska bo så tidigt som möjligt under varje resa. Jag gillar tanken på att finna en rastplats tidigt och turnera runt det som kvällsljus tillåter och som din kropp vill. Det finns några mycket brant kvaliteter som jag skulle gå (Millook Haven i Cornwall har en 30% lutning vardera sidan) och några som jag skulle tackla bara säga att jag hittade på det ... Jag stannar några "synpunkter" på väg ner.
B & B's är bra, hostles är upptagen, men mer rimligt. Du bör bestämma i förväg hur mycket tid och pengar du ska investera och sedan bestämma hur man skall behandla det. Se om du kan hitta någon som har OS Landrangers kartor för linjen att göra något i förväg planera turer.
Det utmärkta råd David.
Se till att din cykel är i gott mekaniskt skick, lämpar sig för en lång resa.
Ändra något slitna delar. Check, rent, smörja och justera alla lager, lutar, kablar, kedjan och växelförare. Montera nya däck, slangar och block broms.
När du är på turné, strävar efter att bli av vägen av 4 senast.
Bekräfta ditt boende så snart som möjligt. Rakt för lokala Info Centres. De vet saker som inte anges, och kommer ofta att boende bokningar för dig.
Rida på Sustrans spår när de ger sig på ditt sätt.
Huvudvägar kan ibland vara bra att cykla, så inte alltid undvika dem.
Lugna byvägar kan vara svårt när de är smala och slingrande, med höga häckar och snabb trafik som kommer åt andra hållet, så håll på din vakt.
Äter tre goda måltider varje dag. Hoppar inte frukost eller lunch. Styrka du har i dag beror på vad du åt i går. Ett glas öl på kvällarna är definitley fördelaktigt, även om du inte brukar dricka alkohol.
Kontrollera din ringtrycket varje dag. Använd lägsta rekommenderade däcktrycket för att ge en bekväm körställning. Carry tre eller fyra rör, så du behöver inte reparera rören på sidan av vägen. Bär ett par extra ekrar och en käpp nyckel.
Bär en kedja brytare verktyg och reservdelar länkar som matchar din kedja dimensioner.
Varje dag, rena och Lube kedjan och växelförare, rengör hjulfälgen bromsytor, och kontrollera bromsblock är korrekt riktade.
Beware of frames aluminium pannier. De tenderar att arbeta hårdna och snap gillar morötter.
Glöm inte en daglig applicering av bum grädde, solkräm och läppbalsam, för dig, inte cykeln.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish