Ersättning Hjul / Rim Trek 520
Visa fullständig version: Ersättning Hjul / Rim Trek 520
Fälgen på bakhjulet på min Trek 520 exploderade när jag pumpade hjulet innan vi går ut en sväng nyligen: confused:.
Jag vill byta fälgen men inte navet om det är möjligt.
Fälgen som exploderade var en Bontrager ensamvarg.
Vad rim skulle folk rekommendera?
Skål.
B
Det kan hända när det finns en hel del slitage på fälgen. Du har tur det inte hände när du var på väg nedför en backe och bromsning ..... Det bör inte vara ett problem att fortsätta använda hubben (men du kanske vill rensa och packa det eller har det rengöras och omförpackas om det aldrig varit på service). Det finns massor av val ute på fälgar och ekrar, så jag verkligen inte har några konkreta förslag annat än kolla runt LBS scen och ta reda på vem som har ett gott rykte för hjul byggnad. De bör kunna rekommendera ett bra rim om hur du använder cykeln.
Check out the Sun CR18 fälgen.
Mavic Open Pro. Aldrig haft problem med det, även efter massor av missbruk, men en fälg är också lika bra som den person som bygger hjulet.
I'd b ersätta den med en hastighet dyad. Det handlar om det bästa Touring fälg på marknaden. Kanten val för Peter White som ger livstids garanti med hjul han bygger.
skål
Geoff
Fälgen på bakhjulet på min Trek 520 exploderade när jag pumpade hjulet innan vi går ut en sväng nyligen: confused:.
Jag vill byta fälgen men inte navet om det är möjligt.
Fälgen som exploderade var en Bontrager ensamvarg.
Vad rim skulle folk rekommendera?
Skål.
B
Velocity Dyad, men du måste respoke med kortare ekrar.
Eller om du vill spara några $ $, Alex DM-18 som är nästan samma ERD som Bontrager Maverick.
Vi kör Dyads på vår turnera tillsammans med bra resultat.
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0