PDA

Undervisning en vuxen att rida

Visa fullständig version: Undervisning en vuxen att rida

JulieMarie

Hej,

Kan någon hjälpa mig med detta? Min partner som är 65 år gammal har aldrig lärt sig att cykla men jag (som är ganska lite yngre!) Skulle vilja kunna gå ut på cykel rider med honom. Har någon några idéer om hur man lär en mogen vuxen att cykla? Jag undrade om det kan finnas en vuxen version av stabilisatorer eller om stack honom i ryggen av en tandem skulle kunna fungera. Jag är inte alltför säker på tandem idé men eftersom han är ganska tung och jag är ganska liten och kortare än han är och jag vill inte någon av oss ska bli sårad. Några förslag mottagits tacksamt.

Tack så mycket.

J

jhuskey

Hej,

Kan någon hjälpa mig med detta? Min partner som är 65 år gammal har aldrig lärt sig att cykla men jag (som är ganska lite yngre!) Skulle vilja kunna gå ut på cykel rider med honom. Har någon några idéer om hur man lär en mogen vuxen att cykla? Jag undrade om det kan finnas en vuxen version av stabilisatorer eller om stack honom i ryggen av en tandem skulle kunna fungera. Jag är inte alltför säker på tandem idé men eftersom han är ganska tung och jag är ganska liten och kortare än han är och jag vill inte någon av oss ska bli sårad. Några förslag mottagits tacksamt.

Tack så mycket.

J

Varför inte du kolla in en 3 hjul recumbent? Åtminstone till att börja med.

xilios

Varför inte få LBS eller någon mekaniker att göra dig ett hjul par utbildning baserad på de modeller som används för barn. De behöver bara ha längre förlängningar för att kompensera för de större hjulen.

Catweazle

JulieMarie, på samma sätt alla av oss lära sig att åka tillbaka i dagar före "stödhjul" var ca. Om det behövs någon avstängd cykeln hålla upp av styre och sätet tills ryttaren är i rörelse, och ryttaren acceptera att slå i marken en gång eller tre medan få hänga med att bo upprätt är inte slutet på världen!

För en vuxen, den "fetare" hjulen på en mountainbike och en fast men gräsbevuxen suface kommer att minska den eventuella skada av det.

Stödhjul suga, även för barn. 90% eller mer av människor som ger sina barn cyklar med stödhjul sluta med barnen ridning cyklar innan de är redo att, och vacklande överallt på dem eftersom de inte har haft dem rätt inställda eller lärt sig att rida korrekt på dem.

Se gubbe är start och stopp korrekt:

http://www.sheldonbrown.com/starting.html

och det är halva striden. Snart han lyckas hålla den upprätt medan trampa it's all good därifrån:)

Eden

Ett förslag är att låna en cykel som är tillräckligt liten att du kan lägga sätet ner tillräckligt lågt för att låta den person som satte sina fötter på marken för att börja med - de bör inte ens försöka trampa i början, bara trycka på dem själva tillsammans med sina fötter tills de blir bekväma plocka sina fötter upp längre och längre tid. När det känns bekväm, då börjar använda pedalerna. När det är bekvämt, flytta sätet till en normal höjd.

xilios

[Quote = Catweazle]
Stödhjul suga, även för barn. 90% eller mer av människor som ger sina barn cyklar med stödhjul sluta med barnen ridning cyklar innan de är redo att, och vacklande överallt på dem eftersom de inte har haft dem rätt inställda eller lärt sig att rida korrekt på dem.
QUOTE]

Jag skulle inte hålla med detta finns det en différance mellan en 5-årige och en 65yo, den första brukar befälhavaren balans så snabbt, är lite svårare att lära och deras ben dont break så snabbt:)

Catweazle

Lärande på en mindre cykel skulle säkert vara en bra idé, om det är möjligt att göra det. Förtroende skulle vara mycket lättare att bygga på det sättet.

Xilios, är du kanske ung nog att tro att 65 är på något sätt "sköra äldre"? Även människor skiljer sig från den ena till den andra, är det i allmänhet inte en plats där människor vanligtvis benägna att bryta ben varje gång de nyser häftigt!

Vid 56, jag snabbt se att "åldern pension" rätt närma, och full räknar med att vara ännu mycket aktiv på den tiden. Visst, blåmärken, bulor och sådant tar lite längre tid att läka än de gör för en yngre kille, men en karl ska inte blev en minskning från verksamhet av rädsla för lätt brutna ben:)

xilios

Xilios, är du kanske ung nog att tro att 65 är på något sätt "sköra äldre"? Även människor skiljer sig från den ena till den andra, är det i allmänhet inte en plats där människor vanligtvis benägna att bryta ben varje gång de nyser häftigt!

LOL Jag önskar att jag var "ung nog". Jag kanske gick lite överbord med detta påpekande om att bryta ben: D

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translations delivered by vB Enterprise Translator 3.2.2