PDA

Visa fullständig version: Overnight Bike Camping utlåtanden som behövs

TrekDedicated

Hi everyone,

Jag är på väg att börja göra övernattning cykel camping resor. I grund och botten, ridning efter jobbet på fredag 30-40 miles till en lägerplats och övernattning och sedan packning upp nästa dag och åka hem.

Mina frågor:

1) Vilken typ av tält?
Jag skulle föredra en som jag skulle kunna passa min cykel i.

2) Vilken typ av mat?

3) Vilken typ av sovsäck?

Jag är en stor husbil redan, men aldrig med cykeln och är nyfiken på vad andra gör. Jag letar efter allt jag kan passa i en vandring back-pack.

Tack för all input!

TD

alfeng

Jag är på väg att börja göra övernattning cykel camping resor. I grund och botten, ridning efter jobbet på fredag 30-40 miles till en lägerplats och övernattning och sedan packning upp nästa dag och åka hem.

Mina frågor:

1) Vilken typ av tält?
Jag skulle föredra en som jag skulle kunna passa min cykel i.

2) Vilken typ av mat?

Jag är en stor husbil redan, men aldrig med cykeln och är nyfiken på vad andra gör. Jag letar efter allt jag kan passa i en vandring back-pack.
FWIW. Jag rekommenderar en billig 2-mannen VÄLVD tält ... bringa lite tidningspapper linje cykeln sida av tältet golv + något hårdare för framgaffel (eller vänster pedal / etc., beroende på hur du väljer att placera cykeln i tältet) att vila på / i likhet med botten av en 2-liters läsk flaska (till vänster pedal) eller vad du tror kan fungera för dig.

Om vikten är inte ett problem, skulle jag rekommendera en självuppblåsande mat eftersom de rullar stramare ... Eller, om vikten är en faktor, då en ICKE-Ensolite Microcell pad (dvs. det finns munstycken som har NOLL minne, men därför inte rulla som tätt).

Jag skulle välja en syntetisk påse (ibland det regnar även när det inte ligger i prognosen & Down går dåligt i fuktiga miljöer) som är märkt för 32 º F trots att luften temp troligen kommer att vara ungefär 60 grader eller varmare eftersom det ibland temperaturen Swing från dag till natt + eventuell trötthet kan bara göra det känns mycket kallare än det är.

BTW. Du vill verkligen korgar ... Du kommer att bli en mycket olycklig CAMPER om du försöker att åka med en lastad ryggsäck ... Eller var du bara ange hur mycket volym du vill arbeta med (dvs, från 3.500 till 4.500 cubic inches)?

scuppy

Du sover med cykeln i tältet: confused:

alfeng

Du sover med hojen i tältet: confused: Det är bättre att sova med cykeln inne i tältet än att vakna upp och finna att cykeln har funnit sin väg till ett nytt hem!

gängad

Du sover med cykeln i tältet: confused: Absolut! Och girly sover utanför. Vissa människor tycker det är konstigt, och det finns mer än ett foto på nätet från olika ras möten.

AlvChen

Mina frågor:

1) Vilken typ av tält?
Tältet jag använder är REI Half Dome 2 HC tält. Den har två dörrar och två vestibuler. Den vestibuler var höga nog för mig att rulla cykeln till. Det är inte tekniskt i tältet, men det omfattas av tältet. Aldrig haft problem. Jag hade också en släpvagn, så jag hjul på släpvagnen under andra absiden. Tältet har också klipp, i stället för ärmar för polerna, så det är extremt snabb att installera och det är relativt lätt.

2) Vilken typ av mat?
Dynan jag använder är Thermarest Pro-Lite 3. Saken är super lätt, super liten, och ganska bekväma. Det är lite dyr, men jag har inte haft ett enda problem med det.

Jag har en billig sovsäck som jag fick från eBay, men jag köpte den, främst eftersom det pressats ner till en ganska liten storlek. Jag minns inte märket eller modellnamnet. Som ovan, skulle jag föreslå en syntetisk påse för ett mindre krångel.

Här är ett tips för dig när du kommer till campingen, rulla ihop sovsäcken och pad först så de har en chans att få sitt loft (den expansion som sker mellan fibrerna på rätt sätt isolera väskan / pad) i tältet och göra allt else efteråt.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish