PDA

Säkerhet i USA

Visa fullständig version: Säkerhet i USA

onelonerider

Hej,

Jag ropade efter lite råd om turnera i Amerika.

Jag turnerade i norra grupp i Washington Idaho Montana North Dakota hela vägen över till staten Maine på Atlantkusten. Jag är bekväm med det avstånd som behövs för att täcka och jag är bekväm med allt som finns i min kontroll. En sak jag är lite orolig för är faran från djur över den här vägen, vet jag att de flesta kvällar jag kommer att sova i en campingplats och det skulle inte vara ett problem men jag frågar vad är chanserna att faktiskt bli attackerad av vilda djur på den här linjen, även under dagen. Jag antar att jag borde se upp med björn och varg i huvudsak. Jag är naturligtvis kommer att göra något för att provocera dem. Och även vilka är chanserna att bli attackerade av faktiskt folk också, eftersom detta är ett solo resa.

Är det något du kunde råda mig att göra eller ta? Några råd skulle uppskattas.

Rob

buckybux

Vi har en riktigt ond djur i detta område, är det kalla homo sapiens. Det här djuret är ökänd för att göra dumma saker, så som tävlingar om vem som kan köra närmast cyklister, skrika obsceniteter och kastade ölburkar, passerar cyklisten sedan snabbt vrida rätt. För djuret jag rekommendera att utveckla en riktigt tjock hud. Du kan utveckla tjock hud genom att rida i stadsområden.

onelonerider

Du måste skämta mig, kommer de flesta av ridning ske i landet så jag hoppas det kommer inte att många av dessa typer av människor. Plus att jag hoppas att en del av beskrivningen av dessa homo sapiens är falsk som det låter jäkligt tråkigt för dem, även om cyklister faller (uppenbarligen) andra.

På en allvarlig fråga någon som vet av några vilda djur eller risker jag bör se upp för denna norra tier vägen?

Tack Rob

buckybux

På en allvarlig fråga någon som vet av några vilda djur eller risker jag bör se upp för denna norra tier vägen?

Tack Rob
Just Homo Sapiens! Jag vet, jag bor i detta område.

onelonerider

Vilket område bor du i?

Norra grupp omfattar 14 stater och fyra bergskedjor

buckybux

Vilket område bor du i?

Norra grupp omfattar 14 stater och fyra bergskedjor
Jag bor för närvarande i Spokane, som är i Washington nära gränsen till Idaho och Montana (MapQuest det). Jag har också bott i Illinois och Michigan och har rest mycket i hela norra grupp stater i alla årstider.

Förra året var jag klättrade Mt Kataydn i Maine under september.

daveornee

Hej,

Jag ropade efter lite råd om turnera i Amerika.

Jag turnerade i norra grupp i Washington Idaho Montana North Dakota hela vägen över till staten Maine på Atlantkusten. Jag är bekväm med det avstånd som behövs för att täcka och jag är bekväm med allt som finns i min kontroll. En sak jag är lite orolig för är faran från djur över den här vägen, vet jag att de flesta kvällar jag kommer att sova i en campingplats och det skulle inte vara ett problem men jag frågar vad är chanserna att faktiskt bli attackerad av vilda djur på den här linjen, även under dagen. Jag antar att jag borde se upp med björn och varg i huvudsak. Jag är naturligtvis kommer att göra något för att provocera dem. Och även vilka är chanserna att bli attackerade av faktiskt folk också, eftersom detta är ett solo resa.

Är det något du kunde råda mig att göra eller ta? Några råd skulle uppskattas.

Rob
Jag har ridit Northern Tier 6 gånger och sett 2 björnar och ingen varg.
Det verkar som bär faller igenom campingar på natten, så jag kunde ha varit nära men sov vid den tidpunkten. Björnar har bra luktsinne så förvara mat "bär resistenta" är viktig. Jag använde ett rep för att hänga föda upp högt mellan träden. Förvara inte mat i tältet och försöker hålla din sovsäck, mat, kläder, och vad allt annat du sätta i tältet inte luktade mat. En av mina medryttare brukade säga att du inte vill använda bacon som din kudde: <
Solo ridning har stor frihet, men det är klokt att prata med andra ryttare och campare på de områden som du färdas i för lokal information om villkoren för vägar, konstruktion, faror, och naturligtvis roligt att se, ställen att bo och äta.

onelonerider

Om ett annat ämne är det någon som har och råd om resor och sjukförsäkring för staterna, är detta en 90-dagars turné och jag har haft citationstecken men de är alla runt 270 £ - vill få det billigare än så egentligen.

All rådgivning kommer att vara bra

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish