PDA

Det ser dyster

Visa fullständig version: Det ser dyster

Fausto Coppied

Det ser dyster ut.

Kanadensiska kvinnorna använde för medalj på OS.

Här är årets resultat. Bill Kinash s nedmonteringen av idrotten nå ett bottenläge i år ....

17 Leigh Hobson (Canada
37 Erinne Willock (Kanada)
50 Alexandra Wrubleski (Kanada)

kclw

Hjälp mig, jag har några problem med minnet. Än Clara Hughes vad andra kanadensiska kvinnor medaled på vägen vid OS.

Fausto Coppied

Än Clara????

Vad är fel med Claras brons (korrigering) medalj? Hur många behöver du? Kanadensiska kvinnor hade alltid klarat sig bra i det förflutna. Detta är deras sämsta OS-linjelopp.

kclw

Än Clara????

Vad är fel med Clara guldmedalj? Hur många gör yo behöver? Kanadensiska kvinnor hade alltid klarat sig bra i det förflutna. Detta är deras sämsta OS väg race.Nothing är fel med Clara's Gold (fick hon guld? Jag kunde svära på att det var två brons).

Dina tidigare uttalande innebar att mer än en kanadensiska kvinnorna hade medaled. När ska medalj i kvinnors väg och evenemang TT tog troligen den bästa kvinnliga friidrottare i Kanadas historia.

Har du inte göra narr av hur kanadensiska kvinnor gjorde 2004?

Har du titta på loppet i år? Vet du vad som hände? Vet du något om den kanadensiska kvinnor som tävlade?

Fausto Coppied

Detta var sämre finish för kanadensiska kvinnor i år, medaljer eller inte.

Låt oss se, 2004, när Sue Palmer "igång" en attack sakta mala största redskapet hon kunde medan Bessette kraschade längst fram i fältet jagar?
Nej, jag ser inte det.

Jag är egentligen inte skylla på kvinnorna themsleves utan hela kanadensiska "system" eller avsaknaden av den.

Den kanadensiska OS-cykling valet har alltid varit bristfällig. Den fokuserar på den kompetens och lämnar idrottarna dåligt förberedda på själva evenemanget.

Vi har faired bättre på Worlds.

Fausto Coppied

Women's Road Race evenemang i Olympic cykling.

År: 1984 (första året i OS)
Guld: Connie Carpenter-Phinney, USA 2:11:14
Silver: Rebecca Twigg, USA 2:11:14
Brons: Sandra Schumacher, Västtyskland 2:11:14

År: 1988
Guld: Monique Knol, NED 2:00:52
Silver: Jutta Niehaus, FRG 2:00:52
Brons: Laima Zilporité, URS 2:00:52

År: 1992
Guld: Kathy Watt, AUS 2:04:42
Silver: Jeannie Longo-Ciprelli, FRA 2:05:02
Brons: Monique Knol, NED 2:05:03

År: 1996
Guld: Jeannie Longo-Ciprelli, FRA 2:36:13
Silver: Imelda Chiappa, ITA 2:36:38
Brons: Clara Hughes, CAN 2:36:44

: 2000
Guld: Leontien Zijlaard, NED 3:06:31
Silver: Hanka Kupfernagel, GER 3:06:31
Brons: Diana Ziluté, LTU 3:06:31

: 2004
Guld: Sara Carrigan, AUS 3:24:24
Silver: Judith Arndt, GER 3:24:31
Brons: Olga Slyusareva, RUS 3:25:03

kclw

Den kanadensiska OS-cykling valet har alltid varit bristfällig. Den fokuserar på den kompetens och lämnar idrottarna dåligt förberedda på själva evenemanget.
Jag håller med er om att för de flesta av sidan. Den sena urval datum skapar problem för många idrottare. Men medaljen contenders vet långt i förväg att de kommer. Exempel Alex Wrubulski (som körde riktigt hårt i linjelopp BTW) och Premont visste tidigt att de skulle. Andra idrottsmän som inte riktigt medalj utmanare måste vänta.

Ett problem med tidiga urval är saker kan förändras snabbt. Till exempel om kvinnors MTB laget hade valts ut förra året Bisaro skulle förmodligen valts över Pendrel. Pendrel ska gå till olympisk utkommit en VM vinna och rankad 3: ai världen. Bisaro, som har haft vissa problem med skador, är rankad 30. I världen.

Uboat

Och ändå hade herrlaget sitt bästa visas i år. Mike B var där i valet med Valverde och alla och slutade 9: e - bäst visar sedan Bauers (amatör) silver. Ryder i paus hela dagen.

Svein Tuft - 7 i TT. Zach Bell, 7.

Kabush - medalj i MTB?

ha en bra dag sir.

Jag håller med er om att för de flesta av sidan. Den sena urval datum skapar problem för många idrottare. Men medaljen contenders vet långt i förväg att de kommer. Exempel Alex Wrubulski (som körde riktigt hårt i linjelopp BTW) och Premont visste tidigt att de skulle. Andra idrottsmän som inte riktigt medalj utmanare måste vänta.

Ett problem med tidiga urval är saker kan förändras snabbt. Till exempel om kvinnors MTB laget hade valts ut förra året Bisaro skulle förmodligen valts över Pendrel. Pendrel ska gå till olympisk utkommit en VM vinna och rankad 3: ai världen. Bisaro, som har haft vissa problem med skador, är rankad 30. I världen.

Holli

Tja ... det finns några planerade program i CCA. Dessa få bra idrottare freaks och ingen egentligen bryr sig om dem, men de fortfarande gör bra för att de älskar det de gör. Detta visar bara att de är stora idrottsmän. Men när man ser vad som händer där det verkligen har betydelse för framtiden och där programmet för London olympiaden ska börja, det finns inget där. Jag menar juniorer och U23 här.

Du behöver bara ha långsiktigt program. Visst CCA har svalt planer men utförandet suger big time eftersom det finns fler intressanta i sin egen lön än personer som är intresserade av cykling och idrottsmän. Helvete ... Jag vet att folk i CCA positioner som gör sitt bästa (eller värsta) att skjuta ner de blygsamma insatser på länsnivå.

Uboat

Titta på Christian Meier - han är åtminstone ett exempel på något gott kommer ut av CCA-junior-och U23 utvecklingsprogram. Landslaget projekt och utbildning sedan junior, nu på Garmin som stagiare och mår bra i de första tävlingarna i Europa, komma i flyttar etc.

Tja ... det finns några planerade program i CCA. Dessa få bra idrottare freaks och ingen egentligen bryr sig om dem, men de fortfarande gör bra för att de älskar det de gör. Detta visar bara att de är stora idrottsmän. Men när man ser vad som händer där det verkligen har betydelse för framtiden och där programmet för London olympiaden ska börja, det finns inget där. Jag menar juniorer och U23 här.

Du behöver bara ha långsiktigt program. Visst CCA har svalt planer men utförandet suger big time eftersom det finns fler intressanta i sin egen lön än personer som är intresserade av cykling och idrottsmän. Helvete ... Jag vet att folk i CCA positioner som gör sitt bästa (eller värsta) att skjuta ner de blygsamma insatser på länsnivå.

Holli

Titta på Christian Meier - han är åtminstone ett exempel på något gott kommer ut av CCA-junior-och U23 utvecklingsprogram. Landslaget projekt och utbildning sedan junior, nu på Garmin som stagiare och mår bra i de första tävlingarna i Europa, komma i flyttar etc.
Tack för korrigering. Jag tror inte att detta skulle vara tillräckligt. Om det skulle bli 3-5 Christian Meiers varje år, då skulle jag kunna tala om ett välplanerat program.

Fausto Coppied

Det ser ut att vara över.

Som jag förutspådde efter Aten spelen 2004, gjorde kanadensiska cyklister ta inte hem en olympisk medalj, inte ens i BMX ett evenemang som skapats för dem och amerikaner.

Ingen överraskning. Hela medaljsammanställning för Kanada förefaller vara låg. Medelmåtta regler i Great White North. Du har en medioker PM. Du har en medioker allmänheten.

Din idrottarna top notch men de belastas med dyster byråkrater.

Ingenstans är detta tydligare än i cykling som hamnar på en kvinna i avgift som vet absolut ingenting om sporten. Endast i cykling kan du hitta en politik så idiotiskt. Skam att det ligger med CCA förre president Bill Kinash of Saskatchewan, den värsta cykling provins i Kanada under de senaste 35 åren.

Jag har berättat för dig saker var i en död spiral i fem år nu. Du vägrade att lyssna.

Synd för ryttare De har lidit mest.

Du är helt enkelt att få vad du förtjänar därför att du har gjort något för att ändra det. Inte en sak. Men alla har kul med rik befälhavare eller cyclotourists till Europa och slita av ryttare med stor registreringsavgiften meningslösa massevenemang bortse från media (utom Rob Jones och hans kanadensiska cyklister så att han kan sälja dig bilder) så 800 eller 1200 av dem kan få en t-shirt och en kille kan ta hem ett pris i utrustning för 500 $.

Grattis på din nedmonteringen av sporten Mr Kinash. Det är nu helt. Du kan återgå till ditt hål som en Prairie Dog.

Mycket sorgligt på så många nivåer.

De av er som tror att du hjälper våra ungdomar med dina dumma gräsrotsnivå program bör ta en lång titt i spegeln och se vem som verkligen har tjänstgjort i dessa program.

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Languages translations made by vBET 3.3.1