PDA

Bike attack!

Visa fullständig version: Bike attack!

Tyremark

Ive varit i några "skumma" situationer, sent på natten, i fel del av staden, ive även blivit attackerad gång (det var över ganska fort biljetten inspektören i Kroatien hoppade killen attackerade mig)

Men aldrig ive varit i ett rån / väpnat rån situation, och id kärlek råd eller experiance delat.
Inte happyest ämnen, men ett giltigt att människor bör vara redo för minst.
Vill du hålla marken, ni lyda, vid vilken punkt skulle du säga nej, vilken inställning respekteras och vad som orsakar ytterligare förolämpning???

I 1 månad en grupp av oss planerar att cykla från Storbritannien till Kenya, (www.downrightkenya.org) (http://www.downrightkenya.org/) runda genom Turkiet, i Afrika genom Kairo, Sudan, Etiopien och Kenya. Nu en av mina största bekymmer är inte så mycket rädsla för att förlora alla mina saker, men hur man bäst skall hantera en situation, där vi som grupp skulle verkligen bli utsatta (im med två flickor), på resande fot i landet, och hur man bäst kan hantera de "banditer" så vi kommer ut ok.

Im inte väntar attacker runt varje hörn, men jag vet en massa människor där ute kommer att ha några goda historier med bra resultat, om så är fallet, skriv lite om situationen och vad du hittade hjälpte.

Happy (och säkert) resor alla.

Mark

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish