PDA

Visa fullständig version: Turnera med ett Decathlon Trekking cykel?

Elizabeth101

Hej, planerar vi en turné i Frankrike från omkring mitten av augusti till mitten av september. Just nu är vi planerar att ta våra egna cyklar från Australien, gruva varken min Cannondale T2000 eller pålitlig hybrid, John's a vivente World Randonneur. Men efter massor av historier om de flygbolag belastas med en absolut förmögenhet för cyklarna plus krångel med packning upp dem och försöker att jobba med en stor låda och alla dina prylar. Jag undrar, om det skulle vara lättare att bara köpa en av Decathlon s vandring modeller (Riverside 5) för ca 400 €? De verkar vara mycket välutrustade. Vi är bara planerar att göra runt 1500km och vi kunde sedan lämna dem med släkt i Skottland för antingen ett besök eller för deras användning.

Vad tror du? Om du har tillgång till en Decathlon jag skulle verkligen uppskatta din åsikt. Dessutom kan vi hålla en front rack på gaffeln?

Det överklagande, bara komma till cykelaffär, sticka korgar & tält på och cykla iväg i solnedgången: cool:

Elizabeth101

Väl lite besviken, så många visningar men inga svar! Inte någon har en åsikt?
Har någon sett dessa cyklar och kan ge råd om de kunde ta en front rack?

Jag har haft några synpunkter på crazyguyonabike och soffsurfare cyklister men inte här. : confused:

herrkaa

Hej,
Inte säker om den här frågan är fortfarande ett problem för dig, men här är min ingång:
1) en cykel i en låda kommer att göras av en vanlig flygbolag som bagage, åtminstone när du reser internationellt. Osäker på vem du bokat med, men deras hemsida ska ha en avdelning på cykel transport. Jag har transporterats mina cyklar över hela världen många gånger - inga problem. Skaffa en kartong från din cykel butik, google "hur rutan cykel", och du kommer att bli bra. Du kan även be din cykel butik för att rutan cyklarna för dig, men utan bruket, skulle du vara tvungen att göra samma sak här i Europa.
2) tittar på cyklarna du och din man nu rida, har jag svårt att tro att du kan vara lycklig på en Decathlon cykel. De är tunga och clunky. Bra för enstaka ryttare på platt mark, men du kommer från en helt annan vinkel.
Du måste spendera tid på att få cykeln också.
Kort sagt, en hel månad för att rida i Frankrike, skulle jag definitivt ta min egen cykel.

bicycledick

Jag är säker på att du skulle behöva ta cykeln isär. It's not like it's super heavy. Jag tror att jag skulle ta min egen cykel också.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish