Indien till Nepal, vänligen meddela en nybörjare!
Visa fullständig version: Indien till Nepal, vänligen meddela en nybörjare!
Hej, jag heter Laura och jag planerar en "lucka" år, nu när jag har examen från University.
Jag är intresserad av cykling från Indien till Nepal. Med Googled hela dagen jag har egentligen bara hittat en väg från New Delhi till Kathmandu.
Har någon några råd eller erfarenhet, eller till och med tankar på en cykel väg varar cirka 2-3 veckor? Skillnad från de flesta av er har jag inte turnera erfarenhet, och skulle föredra att göra en medelintensiv rida, utan att gå miste om några platser som behöver besöka längs vägen.
Jag förstår att en tur med den längden skulle kräva en hel del förberedelser och utbildning.
Några råd du kan ge skulle vara mest uppskattade! Tack
Hej,
Inte säker på om ni någon längre med planering denna resa, men om några intressen Jag är på väg ut till Indien snart cykel från Manali till Ladakh och kanske tillbringa lite tid cykling genom Spiti. Skulle se att ansluta sig till andra cyklister på väg till något moraliskt stöd!
Steve (UK)
Hej,
Inte säker på om ni någon längre med planering denna resa, men om några intressen Jag är på väg ut till Indien snart cykel från Manali till Ladakh och kanske tillbringa lite tid cykling genom Spiti. Skulle se att ansluta sig till andra cyklister på väg till något moraliskt stöd!
Steve (UK)
Hej Steve,
har inte gjort mycket planering ännu, men jag brukar vara där till slutet av 2010 - antar att du har varit och gått då? skulle vara bra att träffa andra cyklister though. Lycka till med planering och har en fantastisk tid i Indien!
Hej Steve,
har inte gjort mycket planering ännu, men jag brukar vara där till slutet av 2010 - antar att du har varit och gått då? skulle vara bra att träffa andra cyklister though. Lycka till med planering och har en fantastisk tid i Indien!
Jag har backpacked den exakta rutten, så jag antar att jag skulle kunna hjälpa.
Jag ska börja med att säga att jag inte skulle cykel denna rutt. Det är en tung backpacking rutt och det är kaos i grunden. Jag kan inte minnas landskapet är så intressant heller.
En sak rutten har fått gå för det men är hela Agra, Taj Mahal, Amber Fort, Varanasi sak. Det finns några bra sevärdheter längs vägen och som med alla i Indien, kommer du aldrig bli uttråkad.
Faktiskt, ju mer jag tänker på det, ju mer jag tänker "varför bry sig?" Det finns en miljon andra ställen jag hellre cykla lol
Det är nog ganska många organiserade turer. Jag vet att det fanns en hel del som organiserades i England för ungefär tio år sedan som skulle ta galen vandringsleder i Nepal upp några galna berg stigningarna som var inriktade på någon som var hardcore på mountainbikes. Det fanns några enklare resor också. Den "udda" sak var att de sa att de skulle ha killar med pistoler medfölja ryttare ... Trevlig!
Personligen, om jag var bara utexaminerades från Uni gal, skulle jag rygga någonstans att du skulle få en trevlig randsom ... : p Om du måste sluta att ge några "vuxen underhållning" mot din vilja, hör jag att Tijuana betalar bättre och har mindre chans att döden än New Delhi, Janakpur eller Kathmandu ...
Jag vill hellre ta en tur genom Sydamerika, Alperna eller bara ta en vandring över från Klippiga bergen i Colorado, genom Moab och ner genom Grand Canyon till Vegas ... efter några nätter utsvävningar, huvudet upp genom Death Valley och upp genom Sierras uptowards Kings Canyon och Yosemite ...
Thylo - Jag vet att Sverige har fått en miljon miles från vildmarken - men finns det några riktigt intressanta ställen att gå treking / rida?
Thylo - Jag vet att Sverige har fått en miljon miles från vildmarken - men finns det några riktigt intressanta ställen att gå treking / rida?
Jag är inte experten här, eftersom jag har bara MTB'd i Victoria, men jag vet att det finns Tassie Trail som går den långa Tassie (BBP har gjort det, looks awesome - men ett MTB spår), som är Mawson Trail, vilket är nästan 600kms lång och startar i Adelaide.
Detta är en bra tråd (http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=530640) på längre turer i Oz. Kan vara värt att komma i kontakt med Audax också.
Jag är inte experten här, eftersom jag har bara MTB'd i Victoria, men jag vet att det finns Tassie Trail som går den långa Tassie (BBP har gjort det, looks awesome - men ett MTB spår), som är Mawson Trail, vilket är nästan 600kms lång och startar i Adelaide.
Detta är en bra tråd (http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=530640) på längre turer i Oz. Kan vara värt att komma i kontakt med Audax också.
Tack. Jag ska spara den information just Incase jag någonsin får chansen att använda den ...
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0