PDA

Vintern närmar sig ... oh boy ...

Visa fullständig version: Vintern närmar sig ... oh boy ...

Dr_hush1417

Idag var det första ganska kallt här, i går var ljust och mycket varm.

Så enkel fråga: Hur ser du alla ta itu med bristen på entusiasm som jag verkar komma i vinter, när jag tittar ut genom fönstret och se moln och en kall miljö ... eller är det bara jag?: confused:

Jag kommer förmodligen att få armar och ben warmers här snart, men tanken på att rida i vind och kyla är inte särskilt roligt koncept. Är det roligare än det ser ut?

jarodwinn

Jag håller med, vinter SUCKS!

En av de cykelaffärer i min hemstad använda för att sätta på vintern "is" crits. Det var skitkul och hjälpte cyklisterna ta sig igenom vintern. Allt du behöver är en mountainbike och en uppsättning dubbdäck. Jag tror att du kan köpa dem för ~ $ 40-50.
Du kan göra din egen mycket billigare än att om du vill. Om du har en uppsättning Knobbies om runt (helst en som du proabably inte kommer att använda igen) bara markera ett mönster på slitbanan för dubbar, gå ner till din lokala järnaffär och köpa 1 / 2 tum skruvar och muttrar. Borra upp skruvarna genom däcket där du markerat dina mönster, skruva på muttern på (du kanske vill använda vissa lock-tight). Då framför allt täcka skruvhuvudet på insidan av däcket för att förhindra lägenheter.
För att göra detta, hitta ett par gamla rör om runt (du kanske kan tala din cykelaffär till att du får en uppsättning som har hål i dem) klipp ut spindeln, gör sedan ett snitt som kör hela insidan av tube (se till att dess insidan och inte utsidan ... utsidan av röret är vad som kommer att skydda din uppblåst slang från puntures). Wrap detta röret runt de uppblåsta slangen och montera som du gör en vanlig punktering.
Om du inte har ett spair rör om i din omgivning kan använda duct-tape: tillämpa ungefär 1 kvadratcentimeter av tejp över huvudet på skruven (denna metod inte räcker så länge som rör metod, men ändå bör bidra hindra skruven från slet i din tub.)
BAMMM! du har själv ett antal dubbar! ;)
Nu ya måste bara hitta en cykelaffär eller en grupp av vänner för att tävla mot!

PS
Om du har svårt att hitta en parkeringsplats med snö och is ... medföra en massa vatten för att tippa i svängar, vänta ca 30 minuter och låt det roliga börja!

PSS
Så kul som det är, kan det leda till skador eller eventuella döds! Hjälm! D

alienator

Jag känner din smärta. Här, på vintern kan temps doppa i 30-talet. Ibland kan jag inte ens ha mina trosor och måste istället lägga på full leg warmers! Naturligtvis är vi ständigt plågas never ending solsken under dagarna. D

64Paramount

Jag är en vackert väder ryttare, vilket jag inte kommer att åka i regn, mycket mindre när det finns snö.

Jag kommer att göra några attraktioner när temperaturen börjar bli kallt, men jag börjar wimping ut när temp sjunker till 50F för hög. När du cyklar i de temps vindens kyleffekt sjunker temp ner till 30F och även bära god kallt väder redskap, det verkar alltid som min kropp är för varmt och mina fingrar, fötter och knän är för kallt. Jag brukade rida i kallare temps utan så många frågor, så det är nog en ålder sak.

Med detta sagt, njuta (eller åtminstone att bygga upp en tolerans för säsongsmässiga förändringar temp) ridning i olika temperaturer, är bara en fråga om ridning nog varje vecka under hela året att temperaturförändringarna verkar inte så dramatisk.

Du kan köpa några cykling kläder som är bra för kallt väder, se dessa försäljning via Internet och se till att du får ett bra pris.

Den bästa tiden att köpa kyla redskap är i vår tid. D

gman0482

Det enda som skulle bry mig om en kall väderlek rida, är när jag värmer upp går upp för en backe, bli svettig innanför alla kläder, och sedan måste åka ner kännas som det är -10 *. Jag köpte en massa cykling kläder för kallare temps, men jag håller med om att efter en viss temp, det spelar ingen roll.

En annan aspekt av ridning under vintern (i New England) är att städerna älskar att kasta salt och sand på vägarna så fort den första snön flaga träffar marken. Så att man rider min nya cykel på salta / sandiga vägar, nu sätt: eek:. Thank God I'm hålla mina Jamis för dessa typer av turer. (funderar på att sätta tillbaka några cyclocross däck)

-Greg

rparedes

Idag var det första ganska kallt här, i går var ljust och mycket varm.

Så enkel fråga: Hur ser du alla ta itu med bristen på entusiasm som jag verkar komma i vinter, när jag tittar ut genom fönstret och se moln och en kall miljö ... eller är det bara jag?: confused:

Jag kommer förmodligen att få armar och ben warmers här snart, men tanken på att rida i vind och kyla är inte särskilt roligt koncept. Är det roligare än det ser ut?

För mig, så länge temp är över 30 grader, jag gillar verkligen vintern ridning. Du kommer att bli förvånad över hur varmt du kan bo med bara långa tights, warmers arm och handskar (kanske en lätt vind brytare). Vi har tur att våra vinterdagar är torra, soliga och vackra (Atlanta). Det finns inget som en solig, skarp, vinterdag. Om dess våta, mörkt och kallt (mycket få dagar), rider jag inomhus eller göra mer kör ...

alienator

Det enda som skulle bry mig om en kall väderlek rida, är när jag värmer upp går upp för en backe, bli svettig innanför alla kläder, och sedan måste åka ner kännas som det är -10 *. Jag köpte en massa cykling kläder för kallare temps, men jag håller med om att efter en viss temp, det spelar ingen roll.

En annan aspekt av ridning under vintern (i New England) är att städerna älskar att kasta salt och sand på vägarna så fort den första snön flaga träffar marken. Så att man rider min nya cykel på salta / sandiga vägar, nu sätt: eek:. Thank God I'm hålla mina Jamis för dessa typer av turer. (funderar på att sätta tillbaka några cyclocross däck)

-Greg

Nyckeln till att förbli bekväm i vintersport är att lager kläder och klä för verksamheten, inte när du bara står utanför och göra ingenting. Ridning på vintern kan vara en process packa upp en stund, blixtlås tillbaka upp en stund, skölj, upprepa vid behov. Tanken är att inte hamna genomdränkt av svett. För vintern rider, om du är klädd Helst ska du vara lite kallt i början av färden.

PGK

Jag hatar vinter ridning, rider jag min rullarna inomhus istället.

dhk2

Bra sagt Alienator. Är lite kallt för de första 10-15 minuterna vanligtvis innebär att du är klädd precis lagom. Det är också praktiskt att ha en plats att förvara extra vinter skikt som kommer ut senare på dagen, eller att vara förberedd med en väst eller regn jacka i händelse av ett kallt regn eller förändring i temps. Flera åkare här använder bakre rack i vinter för detta ändamål, post rack gör det lätt nu.

Lägga till en rack och en extra lb kläder alternativ kan verka som en stor parodi på image-medvetna och vikt-wienies, men jag har hittat en extra lb eller två är inte märkbar mot säkerhet och förtroende vunnits genom att kunna hantera förändrade vintervädret.

Beverly Stayart

Gauge din rider till vädret och dina förväntningar. Vissa dagar kommer du att vara mer entusiastiska, särskilt om det är kallt men soligt och ljust. Du kan inte räkna med att kunna rida varje dag på vintern. Följ din instinkt och rida när både vädret och humöret är överens.

gman0482

Bra saker ... Jag är fortfarande en nybörjare på det här så jag måste prova ut allt. Jag fick ett par Canari gel tights och jacka för kallare temps (jag vet att det inte räcker). Jag red 2 dagar sedan på morgonen och det var cirka 55 * F. Jag träffade en ganska stor klättra, och inte packa upp, så längst upp blöt jag var. Du kan föreställa sig åka ner ... : rolleyes:

gman0482

Alienator, jag funderar på att ta semester någon gång under vintern, och packning upp min cykel med mig. En av de platser jag tänkte var Arizona och Cali. Hur är det genomsnittliga vädret där under den tiden, och hur är vägarna?

Tack,
-Greg

tonyzackery

Om du har problem med frysning fingrar som jag föreslår att du hittar några Vertigo handskar med Gordini. Naturligtvis är de skidhandskar, men de är inget annat än fantastiskt för att behålla din kroppsvärme. De är individuellt fingrar för god fingerfärdighet. Värda sin vikt i guld för mig som jag rider i stort sett slut när mina fingrar domnar - och den som används för att inträffa efter ungefär en timme i 50F eller mindre temps ...

En annan gammal beredskap för att bekämpa den kalla och våta är att använda vaselin på exponerad hud ytor. Frånvarande ben / arm warmers, det är oerhört effektivt för värmeisolering ...

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Thanks to vBET 3.3.1 you can enjoy automatic translations