PDA

7 M: s 7 dagar: Kommer han att klara det?

Visa fullständig version: 7 M: s 7 dagar: Kommer han att klara det?

Globaldisc

Jag tror inte den här killen är gonna make it to NYC, men om han gör det ska jag personligen
gratulera honom.

Andrew ....

http://www.thisislondon.co.uk/news/articles/7270311?source=Evening% 20Standard

Sir Ranulph: Jag är redo för sju maratonlopp Av Paul Sims, Evening Standard 21 oktober, 2003 Sir
Ranulph Fiennes i dag talade om utmaningen honom i hans försök att köra syv maratonlopp i
sju dagar, var på en annan kontinent.

Den 59-årige, som genomgick en akut operation hjärta bypass i juni, sade han är mycket medveten
riskerna.

Han sade: "Tanken slår vissa människor som galna. Jag föredrar att tänka på det som skrämmande, främst
eftersom jag aldrig ens köra två maratonlopp på varandra följande dagar och är därför osäkert hur
svårt det kommer att bli. "

Sir Ranulph genomgår sista förberedelserna inför rekordförsöket och kommer att börja sin otroliga
resa på söndag.

Han sade till The Times: "Vad jag är säker på är detta: varje dag kommer att skada mer än den förra. Med varje
marathon total utmattning kommer i tidigare, och varje gång vi konfrontera det risken för allvarliga
skada, och misslyckande, kommer att öka.

"Det hjälper inte att ha drabbats av en svår hjärtinfarkt för fyra månader sedan. Sådana episoder kan
åberopas för att avbryta de flesta mänskliga aktiviteter, men inget mer effektivt sätt, verkar det, än de månader
konditionering som behövs för att förbereda kroppen för vad vi försöker göra. "

Han tillade: "I tider som dessa Jag får ofta frågan: varför bry sig? Jag är inte ges till introspektion, dock
och min vanliga svaret är den mest ärliga jag kan ge. Denna typ av utmaning är mitt jobb, och jag är ännu inte
en pensionär - inte riktigt. "

Han kommer iväg med hans tidigare Antarktis trekking partner Dr Mike Stroud, kör 26,2 miles över
snö och permafrost på King George Island vid norra änden av den Antarktiska halvön.

I snabb följd han hoppas kunna göra maratonlopp i Santiago, Sydney, Singapore, London, Kairo och New
York. När stoppuret börjar de kommer att ha 168 timmar att köra 183,4 miles och flyga 45.000 miles.

Rivermist

Vilken idiot.

Den 21 okt 2003 12:41:00 GMT, globaldisc@aol.com (Globaldisc) skrev:

>
> Jag tror inte den här killen är gonna make it to NYC, men om han gör det ska jag personligen
> gratulera honom.
>
> Andrew ....
>
> http://www.thisislondon.co.uk/news/articles/7270311?source=Evening% 20Standard
>
>
> Sir Ranulph: Jag är redo för sju maratonlopp Av Paul Sims, Evening Standard 21 oktober, 2003 Sir
> Ranulph Fiennes i dag talade om utmaningen honom i hans försök att köra syv maratonlopp i
> sju dagar, var på en annan kontinent.
>
> Den 59-årige, som genomgick en akut operation hjärta bypass i juni, sade han är akut
> medvetna om riskerna.
>
> Han sa: "Tanken slår vissa människor som galna. Jag föredrar att tänka på det så svårt, främst på grund
> Jag har aldrig ens köra två maratonlopp på varandra följande dagar och är därför osäkert hur svårt det
> kommer att bli. "
>
> Sir Ranulph genomgår sista förberedelserna inför rekordförsöket och kommer att börja sin otroliga
> resa på söndag.
>
> Han sade till The Times: "Vad jag är säker på är detta: varje dag kommer att skada mer än den förra. Med varje
> Marathon totala konsumtion kommer att sätta tidigare och varje gång vi konfrontera det risken för allvarliga
> skada, och misslyckande, kommer att öka.
>
> "Det hjälper inte att ha drabbats av en svår hjärtinfarkt för fyra månader sedan. Sådana episoder kan vara
> åberopas för att avbryta de flesta mänskliga aktiviteter, men inget mer effektivt sätt, verkar det, än
> månader konditionering behövs för att förbereda kroppen för vad vi försöker göra. "
>
> Han tillade: "I tider som dessa Jag får ofta frågan: varför bry sig? Jag är inte ges till introspektion,
> Men, och min vanliga svaret är den mest ärliga jag kan ge. Denna typ av utmaning är mitt jobb, och
> Jag är inte ännu en pensionär - inte riktigt. "
>
> Han kommer iväg med hans tidigare Antarktis trekking partner Dr Mike Stroud, kör 26,2 miles över
> snö och permafrost på King George Island vid norra änden av den Antarktiska halvön.
>
> I snabb följd han hoppas kunna göra maratonlopp i Santiago, Sydney, Singapore, London, Kairo och New
> York. När stoppuret börjar de kommer att ha 168 timmar att köra 183,4 miles och flyga 45.000 miles.
>

Scott Williams

Gee, tror ni att han kan kompensera för något?

Ha kul med det, Sir Ranulph.

Scott

Globaldisc skrev:

> Jag tror inte den här killen är gonna make it to NYC, men om han gör det ska jag personligen
> Gratulera honom.
>
> Andrew ....
>
> Http://www.thisislondon.co.uk/news/articles/7270311?source=Evening% 20Standard
>
>
> Sir Ranulph: Jag är redo för sju maratonlopp Av Paul Sims, Evening Standard 21 oktober, 2003 Sir
> Ranulph Fiennes i dag talade om utmaningen honom i hans försök att köra syv maratonlopp i
> Sju dagar, var på en annan kontinent.
>
> Den 59-årige, som genomgick en akut operation hjärta bypass i juni, sade han är akut
> Medvetna om riskerna.

Apusapus

"RiverMist" <Rivermissed@anemail.com> wrote in message
nyheter: ouaapvogq8t4q8hgu386nnqp1dq9c8e3lf@4ax.com ...

> Vilken idiot.

Sant, men vi Brits skatten våra dårar. Han dör naturligtvis, men då kommer vi inte alla?

Frazer.

Riverpist

On Tue, 21 Oct 2003 21:00:52 +0100, skrev "apusapus" <apusapus@clara.co.uk>:

> "RiverMist" <Rivermissed@anemail.com> wrote in message
> news: ouaapvogq8t4q8hgu386nnqp1dq9c8e3lf@4ax.com ...
>
>> Vilken idiot.
>
> Sant, men vi Brits skatt vårt dårar. Han dör naturligtvis, men då kommer vi inte alla?
>
Ja, men han kommer att dö inom denna vecka kommer vi att leva på.

Anders Lustig

globaldisc@aol.com (Globaldisc) wrote in message
news: <20031021084100.17326.00001544 @ mb-m16.aol.com> ...

> Gratulera honom.

Tror du att du kommer att ha tillgång till honom om han gör? :-)

BTW han och hans partner-in-ren-galenskap Mike Stroud (som är drygt tio år yngre och inte har
en bypass-operation i juni) körde en (test eller preparat) Marathon den 5 oktober och slutade på 4:22.

Anders

Rick + +

> Sir Ranulph Fiennes i dag talade om utmaningen honom i hans försök att köra syv maraton
> I sju dagar, var på en annan kontinent.

Jag återkal det transeuropeiska oss kör post är ungefär femtio dagar i genomsnitt 56 miles per dag. Thats
ungefär två maratonlopp per dag. Jag tror att det finns en liknande kurs för att passera Australien.

Bagpeeper

Den 22 oktober 2003 06:56:48 -0700, rick303@hotmail.com (Rick + +) skrev:

>> Sir Ranulph Fiennes i dag talade om utmaningen honom i hans försök att köra syv maraton
>> I sju dagar, var på en annan kontinent.
>
> Jag återkal det transeuropeiska oss kör post är ungefär femtio dagar i genomsnitt 56 miles per dag. Thats
> Om två maratonlopp per dag. Jag tror att det finns en liknande kurs för att passera Australien.

Ja, men inte ett par månader efter en bypass-operation.

Buddy Guy

Vad är så svårt om att köra 7 miles i 7 dagar ... han borde vara ok.

"apusapus" <apusapus@clara.co.uk> wrote in message news: 1066766454.11524.0 @ lotis.uk.clara.net ...
> "RiverMist" <Rivermissed@anemail.com> wrote in message
> News: ouaapvogq8t4q8hgu386nnqp1dq9c8e3lf@4ax.com ...
>
>> Vilken idiot.
>
> Sant, men vi Brits skatt vårt dårar. Han dör naturligtvis, men sedan
inte
> Vi alla?
>
>
> Frazer.

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translations delivered by vBET 3.3.1