Visa fullständig version: Politiskt inkorrekt.
En vacker December kväll Huan Cho och hans flickvän Jung Lee satt vid sidan av
ocean. Det var en romantisk fullmåne när Huan Cho sa, "Hey baby, let's play Weeweechu."
"Åh nej, inte nu, kan titta på månen, säger Jung Lee.
"Oh, c'mon baby, let's du och jag spelar Weeweechu. Jag älskar dig och det perfekta tillfället, Huan
Cho bad.
"Men jag hellre bara hålla handen och titta på månen."
"Please Jung Lee, bara en gång spela Weeweechu med mig."
Jung Lee såg på Huan. Jung Lee och sa, "OK, vi spelar Weeweechu."
Huan Cho tog sin gitarr och båda sjöng ....." Weeweechu en God Jul, Weeweechu en God
Christmas, Weeweechu en God Jul och ett Gott Nytt År. "
And so do I.
"Tom Kunich" <tkunich@earthlink.net> wrote in message
news: mxlO9.5197 $ ka5.605374 @ newsread1.prod.itd.earthlink.net ...
> En vacker December kväll Huan Cho och hans flickvän Jung Lee satt vid sidan av
> Havet. Det var en romantisk fullmåne när Huan
Cho
> Sa, "Hey baby, let's play Weeweechu."
>
> "Åh nej, inte nu, kan titta på månen, säger Jung Lee.
>
> "Oh, c'mon baby, let's du och jag spelar Weeweechu. Jag älskar dig och det perfekta tillfället," Huan Cho
> Bad.
>
> "Men jag snarare bara hålla handen och titta på månen."
>
> "Please Jung Lee, bara en gång spela Weeweechu med mig."
>
> Jung Lee såg på Huan. Jung Lee och sa, "OK, vi spelar Weeweechu."
>
> Huan Cho tog sin gitarr och båda sjöng ....." Weeweechu en God Jul, Weeweechu en
> God Jul, Weeweechu en God Jul och ett Gott Nytt År. "
>
> And so do I.
Vilken sorglig människa Tom.
Tack, Ronde Champ
Den 27 december 2002, skrev Tom Kunich:
> Nu er blinda behöver hitta rasism som inte fanns tidigare har korsat gränser.
>
Vad kallar du det när en viss etnicitet är absolut nödvändigt för ett skämt logiskt?
... . . . . . . . . . . . . . . . legatek@mcmaster.ca Kyle Legat legatek@hotmail.com
Tower of Tongues: torsdag PM :10:30-11: 30 EDT: http://cfmu.mcmaster.ca moon
musick: ritual: IDM: experimental (electronica): minimalism: glitch
. . . . . . . . . . . . . . . ...
Den 30 december 2002, skrev Tom Kunich:
> Det politiskt korrekta, och särskilt de kanadensare som tror att de borde kunna
> Berätta amerikanerna hur de tycker är ganska rolig också.
>
Du bör ta det som contructive kritik, världen skulle hata dig mindre.
> Vem annan än en kanadensisk skulle hyllar den underbara kanadensiska sjukvårdssystemet för att världen medan
> Hela sin familj är stoftning över gränsen för att få fram aktuell och punktlig sjukvård?
>
Du tar upp detta då och då, och det är uppenbart att du inte har en aning om vad du pratar om.
Jag skulle skratta om det inte var så patetiskt.
... . . . . . . . . . . . . . . . legatek@mcmaster.ca Kyle Legat legatek@hotmail.com
Tower of Tongues: torsdag PM :10:30-11: 30 EDT: http://cfmu.mcmaster.ca moon
musick: ritual: IDM: experimental (electronica): minimalism: glitch
. . . . . . . . . . . . . . . ...
"Ronde champ" skrev:
> Vilken sorglig människa Tom.
Jag tror att detta är tredje gången vi befinner oss i fullständig enighet. Och på julafton av alla
helgdagar. Det ironiska är tjock.
--
Faktura
Ronde champ skrev:
>
> Thanks, Ronde Champ
>
>
Whoops. Jag hade skrattade åt hans berättelse. Jag ska försöka hårdare för att bete sig nästa gång.
Dan
"Ronde champ" <ronde_champ@yahoo.com> wrote in message news: auevpf $ JVB $ 1@ngspool-d02.news.aol.com ...
Och vad lycklig du är som bara finner glädje i att förringa alla andra runt omkring dig. Som bara
resa sig från villifying andra. Vem har att ljuga och använda ett falskt namn och stryk på alla
omkring dem.
Tog en öl och pizza fest med Museeuw nyligen?
Vad en glad person du Palachick.
"BBC3" <w_b_c_3@nospam.yahoo.com> wrote in message
nyheter: <eg_O9.473532$%m4.134076@rwcrnsc52.ops.asp.att.net> ...
> "Tom Kunich" skrev:
>> Och hur lycklig du är som finner bara glädje i förringa alla
> Else
>> Omkring dig. Som bara kan resa sig genom villifying andra. Som måste
> Lögn
>> Och använder ett falskt namn och stryk på alla runt omkring dem.
>
> Även Ronde verkligen tycks ha skära ner andra, har tycker jag inte att han agerat som en
> Rasistiskt på något sätt. Ringa en någon en skitstövel är en sak, och Ronde gör sånt här
> Ofta, men att vara rasist är en helt annan sak. Ni gjorde narr av alla kinesiska, och lite till. Tala
> Om potten ringer kitteln svart. Jag kan inte säga någon av er är en frisk fläkt, men
> Rasismen **** har helt enkelt fått ta gå.
Det är nog av det. Du var uppe i armar när någon föreslog att John Dunlop var en skotte.
Du var villiga att göra honom en irländare till era rasistiska behov.
Nu din blind måste hitta rasism som inte fanns tidigare har korsat gränser. När du är alltför
okunnig eller så dåligt motiverade att du inte ens kan njuta av ett litet skämt du har långt överträffat
punkt där normala sanity existerar.
"Hånade alla kinesiska"? Vad en åsna. En stor del av all humor är ordlekar, men i
overzealousness vara politiskt korrekt du är villig att snedvrida något bortom recognician.
Bill, tror jag att vi lugnt kan säga att du har en psykisk försämring som snart bör kvalificera
dig för Funny Farm. Vad mer skulle jag bli mycket förvånad om du inte för psykiatriska
Hjälp nyligen.
BBC3 skrev:
> "Tom Kunich" skrev:
>
>> Och hur lycklig du är som finner bara glädje i förringa alla
>
> Else
>
>> omkring dig. Som bara kan resa sig genom villifying andra. Som måste
>
> Lögn
>
>> och använder ett falskt namn och stryk på alla runt omkring dem.
>
>
> Även Ronde verkligen tycks ha skära ner andra, har tycker jag inte att han agerat som en
> Rasistiskt på något sätt. Ringa en någon en skitstövel är en sak, och Ronde gör sånt här
> Ofta, men att vara rasist är en helt annan sak. Ni gjorde narr av alla kinesiska, och lite till. Tala
> Om potten ringer kitteln svart. Jag kan inte säga någon av er är en frisk fläkt, men
> Rasismen **** har helt enkelt fått ta gå.
>
Åh, snälla, PC nazisterna är i farten igen.
Greg
--
"Förstör din trygga och lyckliga liv innan det är för sent, de strider vi hade kämpat länge och hårt,
bara inte att konsumeras av rock n 'roll ... "- The Mekons
Tom Kunich skrev:
>
>
> Bill, tror jag att vi lugnt kan säga att du har en psykisk försämring som snart bör kvalificera
> Dig för Funny Farm.
Och du är nära bakom!
Greg
--
"Förstör din trygga och lyckliga liv innan det är för sent, de strider vi hade kämpat länge och hårt,
Tja, jag tänker inte berätta om det flygplan som kraschade in i kyrkogård samtidigt försöka
landa på flygplatsen i Polen. Inte nu.
Brian
--
Tillsammans kan vi stoppa våldet, exploatering och krig Besök UU PeaceWork, AFSC och True Majority
http://www.home.earthlink.net/ ~ javaeye / index.html http://www.afsc.org (http://www.afsc.org/) http://www.truemajority.org (http : / / www.truemajority.org/)
"GT" <ethan_t@sbcglobal.net> wrote in message news: j62P9.997 $ qG3.228 @ newssvr19.news.prodigy.com ...
> Tom Kunich skrev:
>
>
>> Bill, tror jag att vi lugnt kan säga att du har en psykisk försämring som snart ska
>> Kvalificerar dig för Funny Farm.
>
> Och du är nära bakom!
>
> Greg
>
> --
> "Förstör ditt trygga och lyckliga liv innan det är för sent, de strider vi slogs var långa och
> Hårda, bara inte konsumeras av rock n 'roll ... "- The Mekons
"Kyle Legat" <legatek@mcmail.cis.mcmaster.ca> wrote in message
nyheter: Pine.SOL.4.33.0212291045400.23566-100000 @ mcmail.cis.mcmaster.ca ...
> Den 27 december 2002, skrev Tom Kunich:
>
>> Nu er blinda behöver hitta rasism som inte fanns tidigare har korsat gränser.
>
> Vad kallar du det när en viss etnicitet är absolut nödvändigt för ett skämt logiskt?
Vad kallar du det när någon är villig att göra en förolämpning av något som inte är och var
aldrig avsedd att vara?
"Tom Kunich" <tkunich@earthlink.net> wrote in message
news: UVIP9.1746 134,242846 $ @ newsread1.prod.itd.earthlink.net ...
> "Kyle Legat" <legatek@mcmail.cis.mcmaster.ca> wrote in message
> News: Pine.SOL.4.33.0212291045400.23566-100000 @ mcmail.cis.mcmaster.ca ...
>> On 27 december 2002, Tom Kunich skrev:
>
>>> Nu er blinda behöver hitta rasism som inte fanns tidigare har korsat gränser.
>>>
>> Vad kallar du det när en viss etnicitet är absolut nödvändiga för
en
>> Skämt logiskt?
>
> Vad kallar du det när någon är villig att göra en förolämpning av något som inte är och var
> Aldrig avsedd att vara?
Alla etniska skämt är rasistiska per definition.
Positiv särbehandling är också rasistiskt per definition.
Inte så snabbt, om det inte vore för en viss Polak, skulle du fortfarande tror att jorden var platt
vilja ha ett bord. "Brian Lafferty" <javaeye@earthlink.net> wrote in message
news: Jg3P9.1783 $ aD3.233474 @ newsread1.prod.itd.earthlink.net ...
> Tja, jag tänker inte berätta om det flygplan som kraschade in i kyrkogård samtidigt försöka
> Landa på flygplatsen i Polen. Inte nu.
>
> Brian
>
> --
> Tillsammans kan vi stoppa våldet, exploatering och krig Besök UU PeaceWork, AFSC och True Majority
> Http://www.home.earthlink.net/ ~ javaeye / index.html http://www.afsc.org (http://www.afsc.org/) http://www.truemajority.org ( http://www.truemajority.org/)
> "GT" <ethan_t@sbcglobal.net> wrote in message
> News: j62P9.997 $ qG3.228 @ newssvr19.news.prodigy.com ...
>> Tom Kunich skrev:
>>>
>>>
>>> Bill, tror jag att vi lugnt kan säga att du har en psykisk försämring som snart ska
>>> Kvalificerar dig för Funny Farm.
>
>> Och du är nära bakom!
>
>> Greg
>
>> --
>> "Förstör ditt trygga och lyckliga liv innan det är för sent, de strider vi slogs var långa och
>> Hårda, bara inte att konsumeras av rock n 'roll ... "- The Mekons
>
>
Brian Lafferty skrev:
> Tja, jag tänker inte berätta om det flygplan som kraschade in i kyrkogård samtidigt försöka
> Landa på flygplatsen i Polen. Inte nu.
>
Och top-affischer är före både Tom och Bill. På långa vägar.
Greg
> News: j62P9.997 $ qG3.228 @ newssvr19.news.prodigy.com ...
>
>> Tom Kunich skrev:
>
>>>
>>> Bill, tror jag att vi lugnt kan säga att du har en psykisk försämring som snart ska
>>> kvalificerar dig för Funny Farm.
>
>> Och du är nära bakom!
>
>> Greg
>
--
"GT" <ethan_t@sbcglobal.net> wrote in message
news: N8LP9.1264 $ U12.66711707 @ newssvr15.news.prodigy.com ...
>
>> Alla etniska skämt är rasistiska per definition.
>
>
> Rasistisk: 1. Tron att ras står för skillnader i människans karaktär eller förmåga
Den ursprungliga "skämt" gjorde just detta, försöker markera en skillnad i förmåga, i
fall, förmågan att korrekt prounounce engelska ord.
"Canuck" <warmsd@simpatico.ca> wrote in message
news: <26NP9.39371 $ VA5.7518725 @ news1.news.adelphia.net> ...
> News: N8LP9.1264 $ U12.66711707 @ newssvr15.news.prodigy.com ...
>>>
>>> Alla etniska skämt är rasistiska per definition.
>>>
>
>> Rasistiska: 1. Tron att ras står för skillnader i människans karaktär eller förmåga
>
> The original "skämt" gjorde just detta, försöker markera en skillnad i förmåga, i
> Fall, förmågan att korrekt prounounce engelska ord.
Jag tror att det ganska mycket belyser äckel jag känner för det politiskt korrekta. De
inte motiveras av en känsla av rättvisa utan endast genom hat mot någon annan.
Du ser, som Kyle, denna andra kanadensiska tycker att det måste vara något fel med Kina är
kan inte uttala engelska ord korrekt. Det uppstår aldrig för dem att alla vetenskapliga
forskning om språk visar att efter 6 år eller så larynix och tungan bli oförmögen att
göra ljud annorlunda än de hittills gjort.
Vad är en humoristisk ljud till de flesta andra blir en källa till hat till dem. Jag kan bara undra vad
liv måste ha varit att växa upp. Har den lilla franska högtalare gör narr av dina försök
på franska?
Men du ser, om det var ett skämt som gör narr av den pronouciation av vissa vita södra cracker
det skulle vara OK. Och exakt samma skämt, göra narr av det uttal av en svart sydlänning som
sa exakt samma sak på exakt samma sätt som senatorn Robert Byrd kunde ha sagt är
ras trångsynthet.
Den politiskt korrekta, och särskilt de kanadensare som tror att de borde kunna berätta
Amerikanerna hur de tycker är ganska rolig också. Vem annan än en kanadensisk skulle hamna i någon
underbar kanadensiska sjukvårdssystemet för att världen och hela familjen är stoftning över
gränsen för att få fram aktuell och punktlig sjukvård?
Canuck skrev:
> "Tom Kunich" <tkunich@earthlink.net> wrote in message
> News: UVIP9.1746 134,242846 $ @ newsread1.prod.itd.earthlink.net ...
>
>> "Kyle Legat" <legatek@mcmail.cis.mcmaster.ca> wrote in message
>> news: Pine.SOL.4.33.0212291045400.23566-100000 @ mcmail.cis.mcmaster.ca ...
>
>>> On 27 december 2002, skrev Tom Kunich:
>>>
>>>
>>>> Nu er blinda behöver hitta rasism som inte fanns tidigare har korsat gränser.
>>>>
>>>
>>> Vad kallar du det när en viss etnicitet är absolut nödvändiga för
>
> A
>
>>> skämt logiskt?
>
>> Vad kallar du det när någon är villig att göra en förolämpning av något som inte är och var
>> aldrig avsedd att vara?
>
>
> Alla etniska skämt är rasistiska per definition.
>
rasistisk: 1. Tron att ras står för skillnader i människans karaktär eller förmåga och att en
viss ras är överlägsna andra. 2. Diskriminering eller fördomar baserade på ras.
Jag förstår över huvud taget inte ett skämt om etnicitet tas med i definitionen av rasistiska. Har förolämpa inte
mig i minst när folk gör narr av Blekis. Det finns massor att göra narr av oss.
>
> Positiv särbehandling är också rasistiskt per definition.
Ja, beroende på tillämpningen av positiv särbehandling enkelt kan anses rasistiskt.
Greg
--
Canuck skrev:
> News: N8LP9.1264 $ U12.66711707 @ newssvr15.news.prodigy.com ...
>
>>> Alla etniska skämt är rasistiska per definition.
>>>
>
>> rasistiska: 1. Tron att ras står för skillnader i människans karaktär eller förmåga
>
>
>
>
>
> The original "skämt" gjorde just detta, försöker markera en skillnad i förmåga, i
> Fall, förmågan att korrekt prounounce engelska ord.
>
Please, folk gör narr av min dal dude accent hela tiden. Det är en harmlös kommentar på en ofarlig
fråga som är skadligt för någon och har ingenting att göra med rasism. BFD. Jag skulle helt förväntar de franska
skratta åt mitt dåliga uttal av språk, är det rasism? Whitey skrattar åt Whitey?
Jag tycker du ska fokusera dina ansträngningar på svårare fall av rasism, som människor miste om
bostäder eller jobb på grund av deras ras eller religion.
Greg
--
"Tom Kunich" <cyclintom@yahoo.com> wrote in message
news: 484e7721.0212300652.1d05bf39 @ posting.google.com ...
>
> Men du ser, om det var ett skämt som gör narr av den pronouciation av vissa vita södra knäckt det
> Skulle vara OK.
Det skulle vara samma sak som den ursprungliga skämt.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0