Hur kan jag Cure Återkommande Strep Throat?
Visa fullständig version: Hur kan jag Cure Återkommande Strep Throat?
Jag har haft återkommande STREP halsen de senaste sex veckorna. Jag behandlades med Augmentin i 10 dagar
efter den första diagnosen, Omnicef i 10 dagar efter den andra diagnos, och Omnicef i 14 dagar
efter den tredje diagnos. Det första fallet diagnostiserades med en snabb test, de andra två med
kulturer. (När de kultur resultat kom tillbaka var jag i fullt utvecklad symptom igen.)
Varför är inte de antibiotika som tar hand om infektionen och vad kan jag göra?
Lori skrev:
> Jag har haft återkommande STREP halsen de senaste sex veckorna. Jag behandlades med Augmentin i 10 dagar
> Efter den första diagnosen, Omnicef i 10 dagar efter den andra diagnos, och Omnicef i 14 dagar
> Efter den tredje diagnos. Det första fallet diagnostiserades med en snabb test, de andra två med
> Kulturer. (När de kultur resultat kom tillbaka var jag i fullt utvecklad symptom igen.)
>
> Varför är inte antibiotika att ta hand om infektionen och vad kan jag göra?
Även misslyckade behandlingar är möjligt, är det värt att se till att ingen annan du utsätts för
är en bärare. Människor kan ha STREP och vara reinfecting dig även om de inte har några symtom.
--
David Rind drind@caregroup.harvard.edu
"Lori" <lpauly@sbcglobal.net> wrote in message
news: 9d78fb0b.0312091955.231fa9e1 @ posting.google.com ... ,,>
Upprepa vad de andra två respondenterna har sagt ... kontrollera om det finns någon som du
är nära har fått en ny infekterar dig.
För några år sedan vår familj gick igenom en period där vi alla var att smittas av STREP strupe.
Det drabbade särskilt de yngsta och äldsta barnet av tre barn (som innehöll en miserble 4.
födelsedagskalas för de yngsta). Efter att hantera detta i mer än 2 månader, husläkare
hade alla 5 familjemedlemmar testats, med ett mer ingående test --- en som tog minst 3 dagar, inte
den Quicky test de gör på kliniken. Det visade sig att alla 3 ungar hade STREP ... men inte
föräldrar (förklarades det att vuxna tenderar att tvätta händerna bättre). Den mellersta barn hade haft
STREP hela tiden, men hade inte visat några symptom. Det hjälpte inte att han var den mest motvilliga att tvätta
händerna (går så långt att utarbeta storslagna berättelser om tvätt, när han inte).
Alla tre barnen var ut på antibiotika ... och cykeln var bruten.
Den 9 december 2003 19:55:27 -0800, lpauly@sbcglobal.net (Lori) skrev:
> Jag har haft återkommande STREP halsen de senaste sex veckorna. Jag behandlades med Augmentin i 10 dagar
> efter den första diagnosen, Omnicef i 10 dagar efter den andra diagnos, och Omnicef i 14 dagar
> efter den tredje diagnos. Det första fallet diagnostiserades med en snabb test, de andra två med
> kulturer. (När de kultur resultat kom tillbaka var jag i fullt utvecklad symptom igen.)
>
Skaffa en ny tandborste.
PF
Tack, alla för förslagen.
Jag bor med en dotter (och två katter) och hon har testats negativt. Jag har regelbunden kontakt med
Många släktingar, men kan inte föreställa sig att begära dem alla som ska testas.
En extrem gest, ofta framgångsrikt, är att din halsmandlar bort.
Lori skrev:
>
> Efter den första diagnosen, Omnicef i 10 dagar efter den andra diagnos, och Omnicef i 14 dagar
> Efter den tredje diagnos. Det första fallet diagnostiserades med en snabb test, de andra två med
> Kulturer. (När de kultur resultat kom tillbaka var jag i fullt utvecklad symptom igen.)
>
> det är värt att se till att ingen annan du utsätts för är en bärare. Människor kan ha STREP och
> vara reinfecting dig även om de inte har några symptom
Detta är sant .......... jag hade STREP och om igen från barndomen in i tonåren och det gjorde jag
bröder och systrar. Gick inte sluta förrän den äldsta systern flyttade ut. Verkar hon var transportören. I
Haven `t hade STREP sedan. Nu har hon sin egen familj och gissa vad. Hennes barn får STREP alla
tid. Antar att detta är inte ett vetenskapligt test för ett transportföretag, men jag tror på det. Dan.
mason121@aol.com (Mason121) skrev:
> Detta är sant .......... jag hade STREP och om igen från barndomen in i tonåren och det gjorde jag
> bröder och systrar. Gick inte sluta förrän den äldsta systern flyttade ut. Verkar hon var transportören. I
> Haven `t hade STREP sedan. Nu har hon sin egen familj och gissa vad. Hennes barn får STREP alla
> tid. Antar att detta är inte ett vetenskapligt test för ett transportföretag, men jag tror på det.
Hmmm ... någonsin nämner detta för henne?
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0