Visa fullständig version: Sprint strömmen tränare vs väg
Jag fick nyligen en effekt pekar pro och jag rider min kurt kinetisk tränare i vinter. Har någon märkt att de kan slå ett högre max watt utanför än på tränaren? Jag kan göra ungefär 50-100 mer watt utanför.
Jag tror att det beror på att inte kunna gunga cykeln samtidigt som du drar på barer medan tävlar då på tränare.
också, någon som har siffror på vilken kraft toppnivå espoir ålder spår förare kan göra i en sprint? som max watt och ave watt för en 200meter sprint.
Ursprungligen postat av velomanct
Jag fick nyligen en effekt pekar pro och jag rider min kurt kinetisk tränare i vinter. Har någon märkt att de kan slå ett högre max watt utanför än på tränaren? Jag kan göra ungefär 50-100 mer watt utanför.
Jag tror att det beror på att inte kunna gunga cykeln samtidigt som du drar på barer medan tävlar då på tränare.
också, någon som har siffror på vilken kraft toppnivå espoir ålder spår förare kan göra i en sprint? som max watt och ave watt för en 200meter sprint.
Trots att jag har ingen erfarenhet av tränare du nämner, är det troligt att de flesta (kommersiellt tillgängliga, men troligen inte alla) lärare kan inte generera tillräckligt motstånd för bra sprinters att nå sin toppeffekt.
Det framgår för övrigt, kan du generera generellt mer makt när ur sadeln, och även om du sprint vid foten av en kulle.
world class (hane) spår sprinters är i området från 1800 till 2300 W. Vid mycket höga nivåer med mycket snabba kadenser PT får inte plocka upp all data (för en topp behandlingen) - för du behöver en viss en SRM Pro. Glöm inte att ställa PT till den högsta inspelningen nivå (1-sek).
Ric
Jag tror att detta kan vara lagom för skillnaden mellan ur sadeln makt och-sadel makt.
Om det inte fanns någon skillnad varför skulle vägen sprinters förbli ur sadeln hela vägen till linjen i vad som förefaller en aerodynamiskt underläge?
Gungande cykeln (ansågs onödigt av vissa) kan tillåta dig att mata kanske 50W makt. Benen muskler används över olika intervall och med olika kontraktion SPEEED profiler och jag spekulera dessa komma närmare "perfekt" för maximal effekt.
Matematisk modellering har förutspått mycket betydande max-vinster makten om musklerna kunde föras närmare sina ideal minskad hastighet profiler. (Endast modeller though!)
Ta en titt på www.britishcycling.org.uk eftersom de urvalskriterier för landslaget med makt värden (SRM) för olika diciplines och åldrar.
Världens snabbaste ser ut som de sitter mest i vägen ..... fråga, låt säga det full fart i en sprint var 40mph. är max watt nummer som du antecknade 1800-2300 bygger på acceleration upp till 40mph eller den korta tid som tillbringas på max hastighet. (sorry my powertap är på väg) ...................... Jag har också en kurt tränare, och min toppfart siffrorna är ungefär densamma på väg , men accelerationen är ett slöseri med tid på grund av slipage. Tack BPAlthough Jag har ingen erfarenhet av de tränare du nämner, är det troligt att de flesta (kommersiellt tillgängliga, men troligen inte alla) lärare kan inte generera tillräckligt motstånd för bra sprinters att nå sin toppeffekt.
Det framgår för övrigt, kan du generera generellt mer makt när ur sadeln, och även om du sprint vid foten av en kulle.
world class (hane) spår sprinters är i området från 1800 till 2300 W. Vid mycket höga nivåer med mycket snabba kadenser PT får inte plocka upp all data (för en topp behandlingen) - för du behöver en viss en SRM Pro. Glöm inte att ställa PT till den högsta inspelningen nivå (1-sek).
Ric
Det brukar vara så att din hastighet fortfarande ökar även som din makt minskar. Med andra ord toppeffekt inträffar före topp hastighet.
ric
Världens snabbaste ser ut som de sitter mest i vägen ..... fråga, låt säga det full fart i en sprint var 40mph. är max watt nummer som du antecknade 1800-2300 bygger på acceleration upp till 40mph eller den korta tid som tillbringas på max hastighet. (sorry my powertap är på väg) ...................... Jag har också en kurt tränare, och min toppfart siffrorna är ungefär densamma på väg , men accelerationen är ett slöseri med tid på grund av slipage. Tack BP
Tack. Jag verkar ha gott om ben hastighet i små redskap, men inte ger mig total hastighet. Jag tycker jag kan gå snabbare i 90 + växlar mosa bort. det känns som om jag åker i leran, men jag går snabbare??? Jag lämnat för makt peka ..... jag tror att billigare lärare kan vara bäst för just spinning och en del intervallträning. Tack againIt tenderar att vara att din hastighet fortfarande ökar även som din makt minskar. Med andra ord toppeffekt inträffar före topp hastighet.
ric
Tack. Jag verkar ha gott om ben hastighet i små redskap, men inte ger mig total hastighet. Jag tycker jag kan gå snabbare i 90 + växlar mosa bort. det känns som om jag åker i leran, men jag går snabbare??? Jag lämnat för makt peka ..... jag tror att billigare lärare kan vara bäst för just spinning och en del intervallträning. Tack igen
Power är det som gör att cykeln går fortare, inte kadens. Generera makt innebär kadens och kraft på pedalerna.
Jag ser en massa människor imiterar en viss TDF vinnarens kadens men ingen imitera sin kraft pedaler så i slutändan de saknar också sin makt.
Jag känner att jag är bättre anpassade till de tävlar, därför lägger jag försöker pic folks hjärnor på ämnet. Jag tror att jag kommer att gå till en on-line coach. Jag stirrade cykling i år efter 20 år i styrkelyft. (Kolesterol problem) Jag instämmer med vad du säger om makten. Jag visste inte att mina knän skulle få så ont av mosa dem biger växlar dock. Jag gjorde några crits förra året och hade roligt och eftersom året fortsatte min väg kadens förvaras får högre (för att skydda mina knän) som min kraft gick åt andra hållet. Tack BPPower är det som gör att cykeln går fortare, inte kadens. Generera makt innebär kadens och kraft på pedalerna.
Jag ser en massa människor imiterar en viss TDF vinnarens kadens men ingen imitera sin kraft pedaler så i slutändan de saknar också sin makt.
Världens snabbaste ser ut som de sitter mest i vägen ..... fråga, låt säga det full fart i en sprint var 40mph. är max watt nummer som du antecknade 1800-2300 bygger på acceleration upp till 40mph eller den korta tid som tillbringas på max hastighet. (sorry my powertap är på väg) ...................... Jag har också en kurt tränare, och min toppfart siffrorna är ungefär densamma på väg , men accelerationen är ett slöseri med tid på grund av slipage. Tack BP
Det har varit ett tag sedan jag startade det här ämnet och jag lärde mig mycket med mina powertap. Toppeffekt är alltid uppnås under acceleration med en sprint, i de första 3 sekunder om du går fullt ut från början. Jag har kört ca 2000 topp i sommar, men kan inte göra ett bra 200meter för att rädda mitt liv (bäst ~ 11.8s), eftersom min kraft vid slutet av en sådan sprint vara ~ 800w. Jag arbetade på Hill spurter också, fick en PB på 1500W genomsnittet för 20seconds. Jag önskar så dåligt att jag kunde göra att makten i en 200 meter, men det måste vara mina stackars ben hastighet. Så jag säger alltid till mina hoppa är mitt bästa, men så snart Cadence går över 120rpms jag tappar massor av kraft. Jag har märkt att min sittande makten är normalt ca 200W under ständig ström också. Jag upptäckte ett roligt sätt att arbeta på övre / Cadence - downhill spurter. Även på högsta växeln 53x12, kan jag få att över 150rpms på en anständig kulle. Det roliga är, jag dragande a $ $ (över 50mph), men det är verkligen bra för träning effekt vid höga ben hastighet. Jag föraktar bara göra en platt 200m sprint, det är inte roligt. Om det inte kul, kommer du inte dem, och kommer inte att förbättra. Eller om du själv gör dem, kommer du inte verkligen vara motiverad nog att skjuta dig själv mest. Downhill spurter rock! Jag är en sådan hastighet knarkare, lol.
Jag har också blivit av med powertap. Jag fastnade också upp i antal och beslöt att bara rida och ha roligt. Det enda jag tittar på nu är full fart:-D
En av de bästa träningen jag gjorde för att arbeta på mitt hopp var gå ner en liten kulle som leder in i en uppförsbacke. Så att du kan thrash cykeln som en gorilla utan att behöva flytta eller bli undergeared. Jag har gått upp Short Hills gör detta med en hastighet som var otänkbart för mig för några år sedan, liksom 32mph upp 6%. Det var en av mina favorit pass.
Jag gjorde några spurter på Kurt tränare, men inte på ett tag. Jag gillar inte att ha min cykel fast i en position. Jag skadade mitt knä ett par gånger gör spurter på tränare. Det var några trötta avvikelsen, men du behöver bara dra åt rullen hårdare, som 3 rotationer efter tröttna kontrakt. Jag måste säga, Kurt kinetiska tränare är sannolikt en av de bästa för att göra accelererar, kommer du aldrig att snurra grej!
Jag upptäckte ett roligt sätt att arbeta på övre / Cadence - downhill spurter. Även på högsta växeln 53x12, kan jag få att över 150rpms på en anständig kulle. Det roliga är, jag dragande a $ $ (över 50mph), men det är verkligen bra för träning effekt vid höga ben hastighet.
Vad sägs om små kedjedrevet spurter för detta? Om du bara arbetar med ben hastighet, är det verkligen ett behov av att göra 50 km / h nedför en backe?
Som en separat, men sammanhängande fråga: har det bästa sprinters tur> 150rpm kadens under spurter (väg sprinters, oftast)? Jag tror att det skulle vara svårt att samordna ben och arm dra med denna hastighet.
Tack för svaret. Din makt pekar siffrorna skulle föreslå att ni gör ett bra jobb. Jag funderar på att köpa en SRM och omvandla en Schwinn airdyne i en kedja som drivs airgometer. (Ingen glidning) Jag vet att jag är lite vriden ... Om jag minns, jag tror att jag är lite äldre än du och förmodligen har lite mer pengar till spillo. Jag tror åldersgruppen wr 45-50 är 11,2, och jag är en kaxig snyfta, så den er mitt mål, jag är bara inte riktigt säker på hur snabbt det skulle behöva vara på gatan (jag vet totaly olika) där jag kommer att göra cirka 90% av mina training.PB 38mph 150rpm 48x14 ... Tillbaka till ämnet ... jag läste att M. Nothstien gjorde 2200 watt 50x14 vid 160 rpm vid hans bästa 49mph YIKES! När han säger att det är han talar de flygande 200 tror jag. Wouldnt han redan vid eller nära max hastighet (och inte 2200watts) i början av 200 och hänga på därifrån? Jag tror att det var jag förvirrad över watt output i så fall. Min gissning är att han sitter på de flesta av hans sista 200m också, eller var Watts han syftade på under vinden. Watts Up??? Tack BPIt har varit ett tag sedan jag startade det här ämnet och jag lärde mig mycket med mina powertap. Toppeffekt är alltid uppnås under acceleration med en sprint, i de första 3 sekunder om du går fullt ut från början. Jag har kört ca 2000 topp i sommar, men kan inte göra ett bra 200meter för att rädda mitt liv (bäst ~ 11.8s), eftersom min kraft vid slutet av en sådan sprint vara ~ 800w. Jag arbetade på Hill spurter också, fick en PB på 1500W genomsnittet för 20seconds. Jag önskar så dåligt att jag kunde göra att makten i en 200 meter, men det måste vara min stackars ben hastighet. Så jag säger alltid till mina hoppa är mitt bästa, men så snart Cadence går över 120rpms jag tappar massor av kraft. Jag har märkt att min sittande makten är normalt ca 200W under ständig ström också. Jag upptäckte ett roligt sätt att arbeta på övre / Cadence - downhill spurter. Även på högsta växeln 53x12, kan jag få att över 150rpms på en anständig kulle. Det roliga är, jag dragande a $ $ (över 50mph), men det är verkligen bra för träning effekt vid höga ben hastighet. Jag föraktar bara göra en platt 200m sprint, det är inte roligt. Om det inte kul, kommer du inte dem, och kommer inte att förbättra. Eller om du själv gör dem, kommer du inte verkligen vara motiverad nog att skjuta dig själv mest. Downhill spurter rock! Jag är en sådan hastighet knarkare, lol.
Jag har också blivit av med powertap. Jag fastnade också upp i antal och beslöt att bara rida och ha roligt. Det enda jag tittar på nu är full fart:-D
En av de bästa träningen jag gjorde för att arbeta på mitt hopp var gå ner en liten kulle som leder in i en uppförsbacke. Så att du kan thrash cykeln som en gorilla utan att behöva flytta eller bli undergeared. Jag har gått upp Short Hills gör detta med en hastighet som var otänkbart för mig för några år sedan, liksom 32mph upp 6%. Det var en av mina favorit pass.
Jag gjorde några spurter på Kurt tränare, men inte på ett tag. Jag gillar inte att ha min cykel fast i en position. Jag skadade mitt knä ett par gånger gör spurter på tränare. Det var några trötta avvikelsen, men du behöver bara dra åt rullen hårdare, som 3 rotationer efter tröttna kontrakt. Jag måste säga, Kurt kinetiska tränare är sannolikt en av de bästa för att göra accelererar, kommer du aldrig att snurra grej!
Vad sägs om små kedjedrevet spurter för detta? Om du bara arbetar med ben hastighet, är det verkligen ett behov av att göra 50 km / h nedför en backe?
Som en separat, men sammanhängande fråga: har det bästa sprinters tur> 150rpm kadens under spurter (väg sprinters, oftast)? Jag tror att det skulle vara svårt att samordna ben och arm dra med denna hastighet.
små kedjedrevet spurter är bra för att utveckla JUST ben hastighet. men det finns en skillnad mellan 160rpms i den lilla ringen och 160rpms i din sprint växel - makt. Tävlar nedförsbackar skulle ha simular effekt gör 200m spurter, skillnaden som sagt ovan, är att det är mycket roligare. Det är en stor faktor för mig.
Jag kan göra 220rpms på väg i min mormor växel, men jag kan inte rida en sub 11,8 200m. Se skillnaden? Det handlar om hög varaktig effekt vid höga kadenser (140-160rpms), efter 200m spurter.
Väg sprinters går inte mycket över ~ 125rpms under platt spurter, eftersom de fick redskap, och de står inte sitter. Börja inte jämföra väg accelererar att spåra spurter, de är så olika.
När det gäller tävlar på hög kadenser på banan, är det alltid i sadeln så finns det mycket lite att dra i barer, och det är inte en fråga. Men även på en väg cykel, är det möjligt att rida på 160 + varvtal ur sadeln, även om mycket ineffektivt.
Jag känner att jag är bättre anpassade till de tävlar, därför lägger jag försöker pic folks hjärnor på ämnet. Jag tror att jag kommer att gå till en on-line coach. Jag stirrade cykling i år efter 20 år i styrkelyft. (Kolesterol problem) Jag instämmer med vad du säger om makten. Jag visste inte att mina knän skulle få så ont av mosa dem biger växlar dock. Jag gjorde några crits förra året och hade roligt och eftersom året fortsatte min väg kadens förvaras får högre (för att skydda mina knän) som min kraft gick åt andra hållet. Tack BP
Bill, gärna ge mig en shout - Jag har coachat i världsklass på 200 m och 1 km Riders TT,
skål
ric
Tack för svaret. Din makt pekar siffrorna skulle föreslå att ni gör ett bra jobb. Jag funderar på att köpa en SRM och omvandla en Schwinn airdyne i en kedja som drivs airgometer. (Ingen glidning) Jag vet att jag är lite vriden ... Om jag minns, jag tror att jag är lite äldre än du och förmodligen har lite mer pengar till spillo. Jag tror åldersgruppen wr 45-50 är 11,2, och jag är en kaxig snyfta, så den er mitt mål, jag är bara inte riktigt säker på hur snabbt det skulle behöva vara på gatan (jag vet totaly olika) där jag kommer att göra cirka 90% av mina training.PB 38mph 150rpm 48x14 ... Tillbaka till ämnet ... jag läste att M. Nothstien gjorde 2200 watt 50x14 vid 160 rpm vid hans bästa 49mph YIKES! När han säger att det är han talar de flygande 200 tror jag. Wouldnt han redan vid eller nära max hastighet (och inte 2200watts) i början av 200 och hänga på därifrån? Jag tror att det var jag förvirrad över watt output i så fall. Min gissning är att han sitter på de flesta av hans sista 200m också, eller var Watts han syftade på under vinden. Watts Up??? Tack BP
"... Jag läste att M. Nothstien gjorde 2200 watt 50x14 vid 160 rpm vid hans bästa 49mph"
Du kan inte ta detta uttalande ordagrant. Marty sa han max watt var 2200, jag antar att det inte under någon del av en 200 meter TT. Han slog förmodligen de watt under en match sprint där han hoppade hårt, eller under en simular ansträngning. Det är inte smart att gå 100% fullt ut explosiva under din windup för en 200m TT använder du för mycket gas. Jag också starkt tvivlar på att han slog i topp watt vid 160rpms, jag nått min topp i 115rpms. Och han skulle definitivt inte vara på toppeffekt vid toppfart. Den 49mph-vem vet var det var. På väg, spår, leadout, gör det stor skillnad. Allt jag vet är att jag inte kan få över 40mph på en död platt vindstilla väg.
Kom ihåg att 200m TT a ~ 20second ansträngning, inte 10, 11, 12 sekunder. Det krävs mycket arbete för att komma upp till toppfart innan du träffar linjen. Jag hatar hur så många människor bortse från detta, även om jag tror att ni förstår.
Denna sommar tillbringade jag mycket tid att göra spurter och lärt sig hur stor skillnad i intensitet finns mellan just en "road sprint" och en verklig full ut explosiva hopp på ~ 4-5seconds. När jag träffade min bästa peak watt, det under en av de 5 andra explosiva utbrott där jag skulle thrash cykeln som en gorilla, lol. Jag kunde inte hävda att graden av ansträngning för mer än 5 sekunder. Så du ser att jag aldrig skulle komma nära en riktig topp watt under en 200 meter sprint. Under en typisk 200m jag skulle topp på ~ 1500 när jag hoppade.
När du gör hundratals spurter du verkligen kan komma i samklang med olika stödnivåer nivåer inom vad som skulle betraktas som en sprint. En 5 andra hopp är helt annorlunda än en 20 sekunder kulle sprint eller 200m.
Nu, jag läser ibland hur ryttare säga att de gjorde en sprint upp som 1/2mile backen. : eek: Eller hur löparna kalla 5k köra en sprint springa. Yeh, jag hatar det. Tävlar inte är något över 30 sekunder, högst. Även 30 sekunder är en jävla lång sprint, knappt en sprint i min bok. D
Jag gjorde okej med en kulmen, men det är nästan det enda jag tränade i somras, för att se hur högt jag kunde få. Jag skulle vilja att en dag ta sig runt 2500. Jag tror att det är möjligt inom några år, om jag lägga undan alla dessa långa väg rider;)
Så jag tänker att äga en powermeter igen någon dag. Men jag vill få mer kraftfull innan dess. Jag tycker bara det skulle vara grymt kul att legitimetly säga I topp på 2500: D
Jag är bara 20 år gammal btw, så ja jag är lite yngre än du!
En sak att tillägga. Jag kan garantera att Marty kunde eller mer än 2200W topp för en sekund. Probally i närheten av 2500 när han försökte verkligen i idealiska förhållanden, växellådor.
Watts siffror betyder inte mycket om hur länge och är specificerade.
BTW, har du sett diagrammet makt profilen? Mitt bästa resultat var 21w/kg i 5 sekunder. (at 85kg) Jag antar Marty skulle 24w/kg på 100kg, vilket skulle vara 2400W, och därmed hans sanna en andra topp skulle vara ~ 2600w, mycket mer än 2200.
Alltför många nummer! Bara gå ut och sprint! D
Jag kan göra 220rpms på väg i min mormor växel, men jag kan inte rida en sub 11,8 200m. Se skillnaden? Det handlar om hög varaktig effekt vid höga kadenser (140-160rpms), efter 200m spurter.
Oh yeah. Som en ~ 1100W kille, jag är fullt medveten om skillnaden i makt. :) Din Downhill spurter använder allvar att kompensera de höga effektbehovet, och jag tänkte bara att "simulera" en sprint, men i en lägre växel, kan göra samma sak för sin form / teknik.
Väg sprinters går inte mycket över ~ 125rpms under platt spurter, eftersom de fick redskap, och de står inte sitter. Börja inte jämföra väg accelererar spåra spurter, är de sätt different.Sure. Försöker inte jämföra, jag är bara en roadie letar efter några sprint råd som kan hjälpa mig. Du låter mycket kunnig / erfarenhet av hur man tävlar, kan du ge några tips eller övningar som kan hjälpa till med tävlar form / teknik? Jag vet att jag också behöver arbeta på min max uteffekt om jag någonsin vill se 40mph. ;) Thanks.
Oh yeah. Som en ~ 1100W kille, jag är fullt medveten om skillnaden i makt. :) Din Downhill spurter använder allvar att kompensera de höga effektbehovet, och jag tänkte bara att "simulera" en sprint, men i en lägre växel, kan göra samma sak för sin form / teknik.
Säker. Försöker inte jämföra, jag är bara en roadie letar efter några sprint råd som kan hjälpa mig. Du låter mycket kunnig / erfarenhet av hur man tävlar, kan du ge några tips eller övningar som kan hjälpa till med tävlar form / teknik? Jag vet att jag också behöver arbeta på min max uteffekt om jag någonsin vill se 40mph. ;) Thanks.
Ser du min poäng? Jag sa att ange siffror är värdelös om du inte ange villkoren och varaktighet sprinten. 1100W? hur länge? sittande, stående, stora redskap, små redskap, uppåt, platt? Det är verkligen gör en stor skillnad.
1100W genomsnittet för de sista 12 sekunderna av en 200 meter "spår" Sprint är mycket bra. 1100W topp under en sekund är inte så bra. Men igen, vad är din vikt?
Bara så ni vet, har toppeffekt lite mycket att göra med toppfart, speciellt om du inte gav upp ett leadout. Om du vill arbeta på din toppfart, skulle jag föreslå en bra mix spurter. Det skulle vara en bra idé att göra din träning med några vänner, kommer att göra det mycket roligare och du kan skjuta dig själv hårdare.
Jag skulle göra allt från backen accelererar till downhill accelererar till små ring spurter, sittande spurter, stående startar. Ditt slutliga mål är att öka den genomsnittliga effekten du kan göra för en 15-20 andra sprint. Gör inte alltför mycket arbete på kort hopp, kommer det inte hjälpa dig så mycket, allt även om det är trevligt att ha ett bra hopp.
Jag gjorde den här veckan av utbildning för att arbeta med min acceleration, och fick förbättringar med det.
mon-off
Tis-1hr, sex 6 andra spurter i min 39x21, omväxlande stående / sittande. följt av Spänst och tunga vikter.
Ons-1hr lätt
Tor-1hr, sex 6 andra accelererar i en stor växel (två växlar hårdare än jag annars skulle använda), suppleant stående / sittande. följt av ett annat rep / set system med tunga vikter på olika hissar.
Fre-off eller lätt
sat-uppsättning Personliga rekord. No kidding, förbättrat mitt hoppa mycket. Jag var så i samklang med min sprint som jag kunde tala omedelbart om jag slå ett nytt PB topp watt under sprinten. Efter en tid ägnat min utbildning till detta, så kändes det riktigt bra att bara gå ut bollar. Min snabba ryck muskler var primade väl.
Nu har jag inte gjort alltför mycket av denna utbildning nyligen, och jag känner att jag är svagare i den långa roadie ansträngningar.
En annan sak du kan lägga in när du väl kommit in i sprint träning är något explosivt vikt hissar, som rent drar. Har dessa ett par timmar innan din cykel träning. Det primes verkligen nervsystemet. Det är det som leder till min bästa kulmen i somras. Jag kände mig så jävla stark under de första spurter, det var fantastiskt. Synd att det avtar när du trötthet.
Jag skulle inte oroa sig för att göra dessa "pre-ride" lyfter förrän du har varit sprint träning under minst 3 månader.
Även under tiden jag gjorde noll uthållighet arbete. Det enda "uthållighet" jag gjorde var att vara på min cykel i en timme eller två. Alla ridningen inbetween spurter, var jag på som 110bpm.
Jag önskar jag hade några ridande kompisar jag kunde träna med, ingen häromkring vill Sprint: (
När det gäller form, teknik, jag personligen inte betalar mycket uppmärksamhet åt det. Under accelererar du måste ha 100% koncentration på döda pedalerna. Tävlar kräver mycket av aggression. Om du är lat eller helt enkelt inte spänningssatt du inte kommer outsprint att 10 £ hund. Jag tycker verkligen det bästa sättet att träna spurter om med någon som är minst din förmåga nivå. Om du inte hittar någon, bara försöka att hänga med i trafiken efter ett rött ljus, fungerar för mig! Vill arbeta med kilo makt? På en sidogata, när en bil passerar, se hur länge du kan hålla dem i sikte;) yeh sånt gör ont.
Som för mig, kommer jag att fortsätta göra mitt downhill spurter vid denna tidpunkt. Check out my videos i sulkyn Café Forum. 60mph är mycket roligare än 38. D
http://www.cyclingforums.com/t-292701-15-2.html
Horton Hill är sjuk. Dropped 400ft höjd på mindre än 30 sekunder. : eek:
Om vägen var rak och jämn, skulle jag ha varit långt in på 60-talet.
Som för mig, kommer jag att fortsätta göra mitt downhill spurter vid denna tidpunkt. Check out my videos i sulkyn Café Forum. 60mph är mycket roligare än 38. D
http://www.cyclingforums.com/t-292701-15-2.html
Horton Hill är sjuk. Dropped 400ft höjd på mindre än 30 sekunder. : eek:
Om vägen var rak och jämn, skulle jag ha varit långt in på 60-talet.
Jösses, har du några ballz gå så fort ner dessa vägar. Alltför många fotboll mammor och pappor fotbollens stadsjeepar runt här för att prova en stunt like that.
Tack för tipsen.
Vad du säger är vad jag upptäckt. Jag var inte riktigt jämföra väg att spåra tävlar, vill jag dock att se hur snabbt en bra låt kille skulle gå på gatan bara för en referenspunkt ........... Wouldnt en platt vägen vara mer lik en låt? Jag har märkt att många killar gör stora redskap långsam kadens rider / accelererar att bygga makt. Ungefär som vikt traing på cykeln. That doesnt make sense to me alls, men det finns några riktigt snabba killar som gör det. FYI killarna i NH som är racing på bankas go cart bana sagt att de är öppna för Sat. natt istället för Ons. Ill be checking ut nästa säsong. Tack BPsmall kedjedrevet spurter är bra för att utveckla JUST ben hastighet. men det finns en skillnad mellan 160rpms i den lilla ringen och 160rpms i din sprint växel - makt. Tävlar nedförsbackar skulle ha simular effekt gör 200m spurter, skillnaden som sagt ovan, är att det är mycket roligare. Det är en stor faktor för mig.
Väg sprinters går inte mycket över ~ 125rpms under platt spurter, eftersom de fick redskap, och de står inte sitter. Börja inte jämföra väg accelererar att spåra spurter, de är så olika.
När det gäller tävlar på hög kadenser på banan, är det alltid i sadeln så finns det mycket lite att dra i barer, och det är inte en fråga. Men även på en väg cykel, är det möjligt att rida på 160 + varvtal ur sadeln, även om mycket ineffektivt.
Jag har märkt att många killar gör stora redskap långsam kadens rider / accelererar att bygga makt. Ungefär som vikt traing på cykeln. That doesnt make sense to me alls, men det finns några riktigt snabba killar som inte it.BP
Jag har börjat med stora redskap långsam kadens arbete själv och det fungerar, startade förra året och det definitivt ökat min aeroba & marschfart. Se på det här sättet, om du spinner en 39x16 på 100rpm för en mil kommer du rida samma milen på en 53x14 på 80rpm, som en tror du kommer att bygga mer muskelstyrka eller tar en större påfrestning på muskeln. Theres mycket lite motstånd när spinning.
Eller rida viss slinga för 1 timme i 39x17 på 100rpm, då rida samma kurs för en timme i 53x15 på 17-19mph bara, dont hammare det. Säg mig vilken träning trött benen ut, prova det på riktigt som ett test.
Jag gjorde 53x17 på 17-19mph endast för en säsong, red totally aerobic, bara låta tiden ta ut sin rätt. Började med en timme, nu kan jag köra det i 3-4 timmar. På de mindre graderna jag bara låta Cadence släppa lite mer, red jag bara det, inte låta det komma till var du slåss på redskap och komma någonstans i närheten av gränsen.
Im en naturlig sprinter kom från BMX, till favorit redskap Sprint 53x16, eller när min kadens är 100-110 kan veven ut 150rpms, brukar få ett stort hopp om killarna börjar i 53x14, 13. Om jag ska snurra reda på att jag alltid har möjlighet att sedan flytta till större redskap. Det spelar ingen ta så mycket muskler att knäppa en lättare växel.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0