PDA

Visa fullständig version: Smärtan ...

Sidor: [1] 2 3

Mark Derricutt

Så efter 10 eller så år inte ridning, och få fruktansvärt olämpligt, fick jag en cykel förra året, men
på något sätt aldrig sett till att använda det mycket, bara ersatt stammen att höja styret och åh
glädje - cykeln är så mycket trevligare att rida ...

Tråkigt nog nu Jag känner smärta - bara red cykeln - 3-4 gånger längre än normalt, och steepish Hill, var jag
tur som fortfarande stå när jag klev av cykeln: P

Allt i namn av att försöka komma i form: p jag normalt bara gör ett varv runt kvarteret, men jag bestämde mig
att utforska en av gränderna och loopas runt större "block", inte en dålig rida, bortsett från
backen, men därifrån till platt its all down hill, tills de sista 10 fot, vilket är en annan
lutning - då måste jag bära cykeln nedför en sökväg till en historia att den platta (den svåraste biten): p

Darn mina ben ger vika på mig - förhoppningsvis kommer att försvinna så jag montör och öka mitt ben
muskler / styrka.

Terry Morse

Mark Derricutt skrev:

> Darn mina ben ger vika på mig - förhoppningsvis kommer att försvinna så jag montör och öka mitt ben
> Muskler / styrka.

Grattis till att göra det. Det svåraste när man börjar rida är konsistens, ridning
regelbundet utan sluta. Inget behov av att döda dig, bara gradvis öka din tid och hastighet.
När du är över nybörjare kutryggighet kommer du att vara anslutna.

Jag har sett cykling förändra livet för många tidigare stillasittande människor till det bättre. Du kan
en av dem.
--
Terry Morse Palo Alto, CA http://www.terrymorse.com/bike/

Mark Derricutt

On Fri, 31 Jan 2003 16:47:32 -0800, skrev Terry Morse:

> Grattis till att göra det. Det svåraste när man börjar rida är konsistens, ridning
> Regelbundet utan att sluta. Inget behov av att döda dig, bara gradvis öka din tid och hastighet.
> När du är över nybörjare kutryggighet kommer du att vara anslutna.

Japp - det värsta var när jag fick cykeln (GT Aggressor 3) styret var ganska låg,
mer som en tävlingscykel position, och med har en något stor mage, höll jag kneeing mig själv
tarmen som verkligen satte mig bort (och Theres en massa kullar även här grrr).

Men efter att få stammen ersättas höja styret på samma nivå som sätet saker
är mycket bättre ... Jag är också för närvarande arbetslös så jag har mer tid att försöka tvinga mig in
gör det: P

Mark

Tomv

On Sat, 01 Feb 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:

> Så efter 10 eller så år inte ridning, och få fruktansvärt olämpligt, fick jag en cykel förra året, men
> något sätt aldrig sett till att använda det mycket, bara ersatt stammen att höja styret och åh
> glädje - cykeln är så mycket trevligare att rida ...
>
> Tyvärr nu känner jag smärta - bara red cykeln - 3-4 gånger längre än normalt, och steepish Hill, jag
> hade turen att fortfarande stå när jag klev av cykeln: P
>
> Alla i namn av att försöka komma i form: p jag normalt bara gör ett varv runt kvarteret, men jag bestämde mig
> för att utforska en av gränderna och loopas runt större "block", inte en dålig rida, bortsett från
> backen, men därifrån till platt its all down hill, tills de sista 10 fot, vilket är en annan
> lutning - då måste jag bära cykeln nedför en sökväg till en historia till platta (den svåraste biten): p
>
> Darn mina ben ger vika på mig - förhoppningsvis kommer att försvinna så jag montör och öka mitt ben
> muskler / styrka.
>

Jag har skjutit upp att komma tillbaka på en pushbike (jag har inte ridit sedan de gjort hjälmar
obligatorisk) att eskortera min lilla dotter runt tills hennes VÄGVETT förbättras.

Din beskrivning är inte hjälper:)

... Tom

Garmonboezia

"Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev i
news: 5C99F8074A1572B1.D2D8712192236909.3A20A816E50C2E26 @ lp.airnews.net:

> Så efter 10 eller så år inte ridning, och få fruktansvärt olämpligt, fick jag en cykel förra året, men
> Något sätt aldrig sett till att använda det mycket, bara ersatt stammen att höja styret och åh
> Glädje - cykeln är så mycket trevligare att rida ...
>
> Tyvärr nu känner jag smärta - bara red cykeln - 3-4 gånger längre än normalt, och steepish Hill, jag
> Hade turen att fortfarande stå när jag klev av cykeln: P
>
> Alla i namn av att försöka komma i form: p jag normalt bara gör ett varv runt kvarteret, men jag
> Beslutat att utforska en av gränderna och loopas runt större "block", inte en dålig rida,
> Bortsett från backen, men därifrån till platt its all down hill, tills de sista 10 fot, vilket är
> En annan lutning - då måste jag bära cykeln nedför en sökväg till en historia till platta (den svåraste
> Delen): P
>
> Muskler / styrka.
>
>

Smärtan är ett gott tecken i allmänhet. Ju mer man rider desto bättre du mår. I guarantee it.

Du kanske vill överväga att värma upp på något sätt. Kanske stretching? OTOH knä smärta eller ryggsmärta
bör inte ignoreras. Vanligtvis justera inställningarna är tillräckligt för att lösa problemet. Konsultera en läkare
för långvarig smärta
. Som du just sett små justeringar i inställningarna kan göra stor skillnad i hanteringen
och komfort.

David Päron

On Sat, 01 Feb 2003 17:37:03 +1300, TomV <tomv@ihug.blahblah.co.nz> skrev:

>> Darn mina ben ger vika på mig - förhoppningsvis kommer att försvinna så jag montör och öka mitt ben
>> muskler / styrka.
>
> Jag har skjutit upp att komma tillbaka på en pushbike (jag har inte ridit sedan de gjort hjälmar
> obligatorisk) att eskortera min lilla dotter runt tills hennes VÄGVETT förbättras.
>
> Din beskrivning är inte hjälper:)

Oroa dig inte Tom. Det är som någon fysisk aktivitet ... du blir bättre och installatören mycket snabbt. Jag gick
från att bekvämt kunna cykel 50km på en dag (fullastade med kläder, campingutrustning,
kameror etc) till 150km på en dag i ungefär en månad.

Samma med simning. Jag var arbetslös för ett par månader i början av en av mina flyttar till
UK. Jag besökte poolen varje dag, och medan jag är fortfarande en icke-naturlig simmare, var jag knackar snart bort
ett par km i ett möte med tristess är den begränsande faktorn snarare än trötthet.

Och alla övning kommer att få dig att må bra. Jag är på väg ut på en tur senare i eftermiddag, en gång
det blir lite svalare.

David

Leftbaiter

Artikel <dljm3v4pe09lgivk2g505u7u675ift20no@4ax.com> i diskussionsgruppen nz.general on Sat, 01 Feb 2003
17:37:03 +1300, TomV (tomv@ihug.blahblah.co.nz) sa ...
> On Sat, 01 Feb 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:
>
>> Så efter 10 eller så år inte ridning, och få fruktansvärt olämpligt, fick jag en cykel förra året, men
>> Något sätt aldrig sett till att använda det mycket, bara ersatt stammen att höja styret och åh
>> Glädje - cykeln är så mycket trevligare att rida ...
>
>> Tyvärr nu känner jag smärta - bara red cykeln - 3-4 gånger längre än normalt, och steepish Hill, jag
>> Hade turen att fortfarande stå när jag klev av cykeln: P
>
>> Alla i namn av att försöka komma i form: p jag normalt bara gör ett varv runt kvarteret, men jag
>> Beslutat att utforska en av gränderna och loopas runt större "block", inte en dålig rida,
>> Bortsett från backen, men därifrån till platt its all down hill, tills de sista 10 fot, vilket
>> Är en annan lutning - då måste jag bära cykeln nedför en sökväg till en historia att den plana (den
> Hardest part): p
>
>> Darn mina ben ger vika på mig - förhoppningsvis kommer att försvinna så jag montör och öka mitt ben
>> Muskler / styrka.
>
>
> Jag har skjutit upp att komma tillbaka på en pushbike (jag har inte ridit sedan de gjort hjälmar
> Obligatorisk) att eskortera min lilla dotter runt tills hennes VÄGVETT förbättras.
>

Du kan räkna med en öm baksida i flera veckor, men så småningom passera. Grit dina tänder och
rida på:)

Nicolaas Hawkin

LeftBaiter skrev i news: MPG.18a6249cc3ab56169899a9 @ news.paradise.net.nz:

> I artikel <dljm3v4pe09lgivk2g505u7u675ift20no@4ax.com> i diskussionsgruppen nz.general on Sat, 01 Feb
> 2003 17:37:03 +1300, TomV (tomv@ihug.blahblah.co.nz) sa ...
>> On Sat, 01 Feb 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:
>
>>> Så efter 10 eller så år inte ridning, och få fruktansvärt olämpligt, fick jag en cykel förra året, men
>>> Något sätt aldrig sett till att använda det mycket, bara ersatt stammen att höja styret och
>>> Oh Joy - cykeln är så mycket trevligare att rida ...
>>>
>>> Tyvärr nu känner jag smärta - bara red cykeln - 3-4 gånger längre än normalt, och steepish Hill, jag
>>> Hade turen att fortfarande stå när jag klev av cykeln: P
>>>
>>> Alla i namn av att försöka komma i form: p jag normalt bara gör ett varv runt kvarteret, men jag
>>> Beslutat att utforska en av gränderna och loopas runt större "block", inte en dålig rida,
>>> Bortsett från backen, men därifrån till platt its all down hill, tills de sista 10 fot, vilket
>>> Är en annan lutning - då måste jag bära cykeln nedför en sökväg till en historia att den plana (den
>>> Svåraste delen): p
>>>
>>> Darn mina ben ger vika på mig - förhoppningsvis kommer att försvinna så jag montör och öka mitt ben
>>> Muskler / styrka.
>>>
>
>> Jag har skjutit upp att komma tillbaka på en pushbike (jag har inte ridit sedan de gjort hjälmar
>> Obligatorisk) att eskortera min lilla dotter runt tills hennes VÄGVETT förbättras.
>
>> Din beskrivning inte hjälper:)
>
> Du kan förvänta sig en öm baksida i flera veckor, men så småningom passera. Grit dina tänder och
> Rida på:)
>

Ont i baken ... K tänderna ... hmmm ...

Men ... men ... han håller tänderna i hans mun (eller så skulle jag hoppas!)

8-)
--

-Nicolaas

Per Elmsäter

"Mark Derricutt" <mark@talios.com> wrote in message
news: 6B671D84D8989B91.D7A02469276AB429.E2F3DD1FE1C61F1F @ lp.airnews.net ...
> Japp - det värsta var när jag fick cykeln (GT Aggressor 3) styret var ganska låg,
> Mer som en tävlingscykel position, och med har en något stor mage, höll jag kneeing mig själv
> Tarmen som verkligen satte mig bort (och Theres en massa kullar även här grrr).
>

Jag knä också själv i magen när den inte sitter ordentligt. Jag har inte en stor tarmen men om jag inte arch
min rygg jag slår min mage med knäna. Detta är på min roadbike, inte MTB.

--
Ersätt punkterna för att svara

Perre

Mark Derricutt

On Sat, 01 Feb 2003 17:37:03 +1300, skrev TomV:

Heh - ja, det här programmerare behöver mer motion, och jag är säker på att det blir bättre ... :-)

Mark Derricutt

On Sat, 01 Feb 2003 05:10:35 +0000, skrev garmonboezia:

> Smärtan är ett gott tecken i allmänhet. Ju mer man rider desto bättre du mår. I guarantee it.

Yeh - so they say ;-) Heres hoppas eller Theres huvuden att rulla :-)

> Du kanske vill överväga att värma upp på något sätt. Kanske stretching?

Hade gjort lite stretching, men troligen inte tillräckligt.

> OTOH knäsmärta eller ryggsmärta bör inte ignoreras. Vanligtvis justera inställningarna är nog för att lösa
> Problemet. Konsultera en läkare för långlivade

Inga rygg eller knäsmärta, även om jag hitta nyligen jag har en väldigt öm läka på min högra fot som
gör står verkligen irriterande på morgonen, men jag tror thats något irrelevent - behöver
gå se ett dokument om det någon gång du.

> Smärta. Som du just sett små justeringar i inställningarna kan göra stor skillnad i hanteringen
> Och komfort.

Definitely, var en vän till mig berättade om en den stora "runt vikarna" typ cykelturer
kommer upp, men jag tror I'l inte riktigt redo för det än: P

Robertf

Bara en notering. Mussle smärta är bra när du startar upp! Ge inte upp, jag vägen tusentals
miles, bar ut två cyklar, gjorde många centurys. Kom bara ihåg detta, skulle Christipher Reaves ge
allt han har att kunna känna den smärta du känner efter ridning några miles. Tror du
skulle klaga eller sluta rida? Så tänk vilken tur vi ska kunna arbeta våra kroppar till
led av smärta och utmattning .. "Mark Derricutt" <mark@talios.com> wrote in message
news: 5C99F8074A1572B1.D2D8712192236909.3A20A816E50C2E26 @ lp.airnews.net ...
> Något sätt aldrig sett till att använda det mycket, bara ersatt stammen att höja styret och åh
>
>
> Alla i namn av att försöka komma i form: p jag normalt bara gör ett varv runt kvarteret, men jag
> Beslutat att utforska en av gränderna och loopas runt större "block", inte en dålig rida,
> Bortsett från backen, men därifrån till platt its all down hill, tills de sista 10 fot, vilket är
> En annan lutning - då måste jag bära cykeln nedför en sökväg till en historia till platta (den svåraste
>
> Muskler / styrka.

Jon Isaacs

> muskler / styrka.

Om du fortsätter att rida, så får du starkare och din hjärt-och kärlsjukdomar konditionen förbättras.

En dag snart du kommer att rida och kommer till en backe eller får en stoppskylt. Du kommer att sätta
hammare ner, skjuta hårt och du kommer att bli förvånad över dig själv, svarar din kropp och bort du gå i en
mad stänk av glädje.

Och då kommer du att vara anslutna och du kommer att rida för att du vill rida i stället för att du
tror du behöver.

jon Isaacs

Ja, kan du göra det

Karen Hayward-K

On Sun, 02 Feb 2003 00:49:35 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:

> On Sat, 01 Feb 2003 17:37:03 +1300, skrev TomV:
>
>> Din beskrivning inte hjälper:)
>
> Heh - ja, detta programmerare behöver mer motion, och jag är säker på att det blir bättre ... :-)

Den gör och förvånansvärt snabbt liksom :-)

--
Karen Hayward-King

Men du berätta Over & Over & over again my friend Ah, anser ni inte att vi på tröskeln till
förstörelse "Barry McGuire 1965

Terry Morse

Mark Derricutt skrev:

> Jag hitta nyligen jag har en riktigt läka sår på höger fot som gör står verkligen
> Irriterande på morgonen ...

Går smärtan bort en stund efter att du har varit ur sängen? Om du sitter på golvet med benen
utsträckta och flex foten, känner du smärtan i hälen? Om svaren är ja, kan du
har plantar fascit:

http://familydoctor.org/handouts/140.html

Jag får det då och då, och det kan vara mycket irriterande. Jag kan bli av med det genom stretching
ett par dagar.
--

Terry Morse

TomV skrev:

> Obligatorisk) att eskortera min lilla dotter runt tills hennes VÄGVETT förbättras.

C'mon, låt inte något så trivialt som ah * lmet lag i vägen. Inga ursäkter. Komma tillbaka på det
cykel och rida, rida, rida! Du kommer vara glad att du gjorde.
--

E & V Willson

Mark, som en nybörjare själv, kanske mina kommentarer kommer att hjälpa.

Har en medicinsk kontroll för att säkerställa att utövandet är OK för dig. Om ja, hålla det, vila varje
häromdagen och utvidga rida omkring tjugo procent närhelst du känner att du är upp till det. När du
get over ca 5 miles en dag få ett par bra cykling shorts för att skydda din luffare (som britter och
NZ'rs säga). Om du inte tycker det ser ut, får en liten par du kan bära dem under vanliga
pants. Använda denna strategi jag kom från ett varv runt kvarteret till tio miles per dag i 6 månader. Nu min
Problemet är att rida tar för mycket av min tid.

Regards, Ernie

Mark Derricutt skrev:

>
>
>
> Muskler / styrka.

Gregr

On Sat, 01 Feb 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:

> något sätt aldrig sett till att använda det mycket, bara ersatt stammen att höja styret och åh
> glädje - cykeln är så mycket trevligare att rida ...

Smärtan försvinner när du rida mer. Dessutom kommer din position på cykeln förändras din fitness
ökar. Så du kan sluta upp med det gamla stammen så småningom ....

Samma sak för sadlar, eftersom din kondition ökar du kommer vara att åka längre och kan hitta en
olika säte bekväm.

Dess inte bra att tvinga din kropp till en racing position på en cykel tills din kropp är redo för det.

Dont forget to stretch!

G

Mark Derricutt

On Sat, 01 Feb 2003 09:06:51 -0800, skrev Terry Morse:

> Har smärtan försvinner en stund efter att du har varit ur sängen? Om du sitter på golvet med benen
> Utsträckta och flex foten, känner du smärtan i hälen? Om svaren är ja, du
> Kan ha plantar fascit:
>
> Http://familydoctor.org/handouts/140.html

Thst låter väldigt bekant, efter att ha ur sängen smärtan går bort, kan jag känna fortfarande att det
något du, som du Theres ett stort blåmärke eller något där.

* går läsningar webbsida *

Mark Derricutt

On Sat, 01 Feb 2003 13:42:14 +0000, skrev Jon Isaacs:

> En dag snart du kommer att rida och kommer till en backe eller får en stoppskylt. Du kommer att sätta
> Hammer ner, tryck hårt och du kommer att bli förvånad över dig själv, svarar din kropp och bort du gå i en
> Mad stänk av glädje.

Jag blir mer förvånad över den dag jag tittar ner och ser inte min mage: P

Mark

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish