PDA

Rangering (var London-Brighton 2004)

Visa fullständig version: Rangering (var London-Brighton 2004)

MartinM

Från RTTC site: 1 Som en marskalk eller Checker du uppmanas att bära en hög synlighet jacka eller
bib. Detta hjälper förarna att se dig och varnar andra trafikanter om att "något händer".

2 Se till att du vet före dagen för händelsen den exakta punkten där du förväntas marskalk,
den riktning från vilken Riders kommer och i vilken riktning de ska gå.

3 Byggherren borde ha berättat för dig i förväg för den tid du ska vara i position. Komma i tid.
Om du anländer med bil, se till ditt fordon är parkerat utanför motorvägen. Inte parkera på gränsen
en hinderfria, i en privat enhet eller i en rastplats som sannolikt kommer att användas av kollektivtrafiken under
händelsen. Du kan flyttas på eller inkallas om du parkerat olagligt. Park med artighet och
hänsyn till andra trafikanter. Täck inte uppfattningen av ryttare eller andra trafikanter.

4 Stå vid en punkt där du kan ses av närmar konkurrenter och där du inte kommer att äventyra
själv eller vara en fara för andra trafikanter. Täck inte vägmärken.

5 f du tar emot ett klagomål från en medlem av allmänheten, inte får till ett argument utan hänvisar dem
till arrangör. Kom ihåg den offentliga bilden av idrotten är i dina händer vid en sådan tidpunkt.

Marshals bara Din enda uppgift är att klart ange rutten föraren är att följa. Ange
sätt innan ryttaren når dig, helst genom att hålla något synligt, t.ex. starta blad. Den
ryttare får inte vara förtrogen med kursen och ser till dig för riktningen som skall vidtas. Den är
olagligt för dig att direkt, eller försök att kontrollera, annan trafik på något sätt eller att störa deras
rörelse på landsvägen.

Så vad gör man om det är ett fordon närmar sig korsningen där föraren är ungefär join?

Adrian Boliston

"MartinM" <Martinm2@wcms.org.uk> wrote in message
news: 3cf5c6dc.0402270418.d4bc4de @ posting.google.com ...

> Marshals bara Din enda uppgift är att klart ange rutten föraren är att följa. Ange
> Sätt innan föraren når dig, helst genom att hålla något synligt, t.ex. starta blad.
> Ryttaren kanske inte känner med kursen och ser till dig för riktningen som skall vidtas.
> Det är olagligt för dig att direkt, eller försök att kontrollera, annan trafik på något sätt eller att ingripa
> Med sin rörelse på motorvägen.
>
> **********************
> Så vad gör man om det är ett fordon närmar sig korsningen där föraren är ungefär join?
> **********************

Om cyklisten inte har företräde vid korsningen, måste de ändå ge vika även om de är
på en organiserad resa, om inte polisen manuellt styra trafiken i korsningen är
ibland.

Marc

MartinM <Martinm2@wcms.org.uk> skrev:

> Från RTTC site: 1 Som en marskalk eller Checker du uppmanas att bära en hög synlighet jacka
> Eller bib. Detta hjälper förarna att se dig och varnar andra trafikanter om att "något händer".

Konstigt då att varje cykel klubb (förutom min egen) som jag har kontaktat har klagat på
Priset på våra Lysrör Tabards, även om de är s kr billigare än någon annanstans.
>
> 2 Se till att du vet före dagen för händelsen den exakta punkten där du förväntas marskalk,
> Den riktning från vilken Riders kommer och i vilken riktning de ska gå.
>
> 3 Byggherren borde ha berättat för dig i förväg för den tid du ska vara i position. Be om
> Tid. Om du anländer med bil, se till ditt fordon är parkerat utanför motorvägen. Har inte parkera på
> Randen till en hinderfria, i en privat enhet eller i en rastplats som sannolikt kommer att användas av allmänheten
> Transport under evenemanget. Du kan flyttas på eller inkallas om du parkerat olagligt. Park
> Med artighet och hänsyn till andra trafikanter. Täck inte uppfattningen av ryttare eller andra
> Trafikanter.

Det låter som en dålig organisation, varje gång jag har organiserat en bil rally eller rangeras på ett av
Marshalls har försetts med antingen 8 figur karta referenser eller en karta som visar var du ska parkera
där deras kontroll etc. ..
>
> 4 Stå vid en punkt där du kan ses av närmar konkurrenter och där du kommer inte
> Hota dig eller vara en fara för andra trafikanter. Täck inte vägmärken.

Se kommentar om kartor
>
> 5 f du tar emot ett klagomål från en medlem av allmänheten, inte får till ett argument utan
> Hänskjuta dem till arrangör. Kom ihåg den offentliga bilden av idrotten är i dina händer
> Sådan tid.
>
> Marshals bara Din enda uppgift är att klart ange rutten föraren är att följa. Ange
> Sätt innan föraren når dig, helst genom att hålla något synligt, t.ex. starta blad.

Eller be arrangören att leverera ett Mjöl batong eller pil?

> Ryttaren kanske inte känner med kursen och ser till dig för riktningen som skall vidtas.
> Det är olagligt för dig att direkt, eller försök att kontrollera, annan trafik på något sätt eller att ingripa
> Med sin rörelse på motorvägen.
>
> **********************
> Så vad gör man om det är ett fordon närmar sig korsningen där föraren är ungefär join?
> **********************
Varna ryttare!

--
Marc. Observera adressen ovan är ett spam-fälla, använder marcc att svara Skriva för klubbar av alla
typer http://www.jaceeprint.demon.co.uk (http://www.jaceeprint.demon.co.uk/) Dekaler, banderoller & kläder, klubbar, team, tidskrifter
och återförsäljare.

Adrian Boliston

"Marc" <marc@jaceeprint.demon.co.uk> wrote in message
Nyheter: 1g9tf8a.gcbmmucfbfz8N% marc@jaceeprint.demon.co.uk ...

> Varna ryttaren!

Säkerligen ryttaren kan fortfarande se och höra en approachhing fordon för sig själva när de på ett
organiserad rida?

Marc

I artikel <c1neih$1l4adu$1@ID-111900.news.uni-berlin.de>, adrian@boliston.co.uk säger ...
>> Varna ryttaren!
>
> Är det inte ryttaren kan fortfarande se och höra en approachhing fordon för sig själva när de på ett
> Organiseras rida?
>
Jag var rangering en TT i september, ryttaren var svänger vänster i en rondell rondellen och
topografi skymmas några fordon som skulle ha kunnat komma till föraren.

Adrian Boliston

"Marc" <marccdimspamremovedimspamto reply@jaceeprint.demon.co.uk> skrev i
message news: MPG.1aa95a1b771226779899f8 @ news.demon.co.uk ...

> Jag var rangering en TT i september, ryttaren var svänger vänster i en rondell rondellen och
> Topografi skymmas något fordon som skulle ha kunnat komma till föraren.

Om en TT ryttare litar på Marshalls att varna för trafik, och därmed slippa sakta ner så
mycket är det verkligen rätt?

Säg Marshall är inte "på bollen" och en TT ryttare bygger på att avsätta för att ge en varning och
hamnar under hjulen på en långtradare då skulle ryttare familjen kunna stämma Marshall?

JohnB

Adrian Boliston skrev:
>
> "Marc" <marc@jaceeprint.demon.co.uk> wrote in message
> News: 1g9tf8a.gcbmmucfbfz8N% marc@jaceeprint.demon.co.uk ...
>
>> Varna ryttaren!
>
> Är det inte ryttaren kan fortfarande se och höra en approachhing fordon för sig själva när de på ett
> Organiseras rida?

Ah, men de är fast beslutna att skivas en millisekund av sin tidigare bästa tid. De
omedveten om alla andra trafikanter [1]

[1] väl, med undantag container lastbilar.

John B

Marc

I artikel <c1nhjk$1kif8s$1@ID-111900.news.uni-berlin.de>, adrian@boliston.co.uk säger ...
> Jag var rangering en TT i september, ryttaren var svänger vänster vid en
>> Rondell rondellen och topografi dold några fordon som skulle ha kunnat komma
>> Mot ryttaren.
>
> Om en TT ryttare litar på Marshalls att varna för trafik, och därmed undvika att behöva sakta ner så
> Mycket är det verkligen rätt?

Jag vet inte om ryttare var beroende av mig.
>
> Säg Marshall är inte "på bollen" och en TT ryttare bygger på att avsätta för att ge en varning och
> Hamnar under hjulen på en långtradare då skulle ryttare familjen kunna stämma Marshall?

Ryttaren (som alla andra trafikanter) bör inte lita på någon annan.

MartinM

JohnB <nospam@here.com> wrote in message news: <403F6315.4B4E1376 @ here.com> ...
> Adrian Boliston skrev:
>
>> "Marc" <marc@jaceeprint.demon.co.uk> wrote in message
>> News: 1g9tf8a.gcbmmucfbfz8N% marc@jaceeprint.demon.co.uk ...
>
>>> Varna ryttaren!

Ja Jag kommer definitivt göra det nästa vecka på 25 I'm rangering. I don't wan't att bevittna en
olycka jag hade kunnat förhindras.

>> Är det inte ryttaren kan fortfarande se och höra en approachhing fordon för sig själva när de på ett
> Organiseras rida?

Man skulle tro det
>
> Ah, men de är fast beslutna att skivas en millisekund av sin tidigare bästa tid. De
> Omedveten om alla andra trafikanter [1]
>
> [1] väl, med undantag container lastbilar.

John Jag är rädd att det är en aspekt av tid-testar. Jag personligen åtnjuter inte mycket heller, och
gav upp öppna arrangemang för några år sedan att göra Audax och bringa lite glädje tillbaka in i min ridning.
Men det finns många ryttare ute för vem TTs är deras bröd och smör, och millisekunder
verkligen räknas. Hela säkerhetsfråga blir mycket stor också. De 25 jag måste Marshall I
normalt rida kursen och stanna på halva vägen till Marshall, inte i år, måste jag göra en enorm
Logga in bilen på plats i korsningen.

JohnB

MartinM skrev:
>
> JohnB <nospam@here.com> wrote in message news: <403F6315.4B4E1376 @ here.com> ...
>> Adrian Boliston skrev:
>>>
>>> "Marc" <marc@jaceeprint.demon.co.uk> wrote in message
>>> News: 1g9tf8a.gcbmmucfbfz8N% marc@jaceeprint.demon.co.uk ...
>>>
>>>> Varna ryttaren!
>
> Ja Jag kommer definitivt göra det nästa vecka på 25 I'm rangering. I don't wan't att bevittna en
> Olycka jag hade kunnat förhindras.
>
>>> Är det inte ryttaren kan fortfarande se och höra en approachhing fordon för sig själva när de på ett
>>> Organiseras rida?
>
> Man skulle tro det
>
>> Ah, men de är fast beslutna att skivas en millisekund av sin tidigare bästa tid. De
>> Omedveten om alla andra trafikanter [1]
>
>> [1] väl, med undantag container lastbilar.
>
> John Jag är rädd att det är en aspekt av tid-testar. Jag personligen åtnjuter inte mycket heller, och
> Gav upp öppna arrangemang för några år sedan att göra Audax och bringa lite glädje tillbaka in i min ridning.
> Det finns dock många ryttare ute för vem TTs är deras bröd och smör, och millisekunder
> Vill verkligen räknas.

Jag vet. Jag brukade rida tre eller flera händelser en vecka jagar gånger, och jag gav upp det som alla ganska
meningslösa (och farligt). IMO det är verkligen en återvändsgränd del av vår idrott. Jag tror att det _will_
småningom dör ut, antingen genom en brist yngre ryttare som tar upp eller mer sannolikt genom ålagts
lagstiftning.

> Hela säkerhetsfråga blir mycket stor också.

Vänta på första ersättningskrav mot Marshalls och hjälpare av en ryttare. Det * kommer * att hända.
Som ni kanske har plockat upp jag också tycker att det är oansvarigt av föräldrar att låta sina barn konkurrera
i TTS på den öppna vägen. (Jag har inga som helst problem med slutna kretsar)

> De 25 jag måste Marshall brukar jag rida kursen och stanna på halva vägen till Marshall, inte i år,
> Jag måste ha en enorm skylt i bilen på plats i korsningen.

John B

Graeme

marc@jaceeprint.demon.co.uk (Marc) skrev i news: 1g9tf8a.gcbmmucfbfz8N%
marc@jaceeprint.demon.co.uk:

> Odd då att varje cykel klubb (förutom min egen) som jag har kontaktat har klagat på
> Pris på våra Lysrör Tabards, trots att de är Oes billigare än någon annanstans.
>

Lidl är din vän! Bland alla andra Cheapy saker har de ofta en "drivande tema" gäng
fylla. Jag har ett par fluoro västar med reflekterande ränder på mindre än 5 pund vardera
(minns inte exakt hur mycket, kanske 2 eller 3 pund). Jag har en sitter längst bak i min bil på
alltid redo för när det behövs. Aldrig behöver det det ändå ändå, Touch Wood (kranar huvudet).

Graeme

MartinM

JohnB <nospam@here.com> wrote in message news: <403FAAA5.B65ADC7E @ here.com> ...

> Jag vet. Jag brukade rida tre eller flera händelser en vecka jagar gånger, och jag gav upp det som alla
> Ganska meningslöst (och farligt). IMO det är verkligen en återvändsgränd del av vår idrott. Jag tror att det
> _will_ Småningom dör ut, antingen genom en brist yngre ryttare som tar upp eller mer sannolikt genom
> Införs lagstiftning.

Jag får intrycket att det är mer eller mindre ett brittiskt bara idrott, och en mycket gammal sådan. Jag har märkt
en ökning av intresset för auk rider eftersom de tappade stänkskärmen regeln, kanske vi får se
sportifes snart?

> Vänta första ersättningskrav mot Marshalls och hjälpare av en ryttare. Det * kommer * att hända.

Absolut, även om de sannolikt inte skulle vinna, de RTTC reglerna är mycket tydliga på
Marshalls roller.

JohnB

MartinM skrev:
>
> JohnB <nospam@here.com> wrote in message news: <403FAAA5.B65ADC7E @ here.com> ...
>
>> Jag vet. Jag brukade rida tre eller flera händelser en vecka jagar gånger, och jag gav upp det som alla
>> Ganska meningslöst (och farligt). IMO det är verkligen en återvändsgränd del av vår idrott. Jag tror att det
>> _will_ Småningom dör ut, antingen genom en brist yngre ryttare som tar upp eller mer troligt
>> Genom infördes lagstiftning.
>
> Jag får intrycket att det är mer eller mindre ett brittiskt bara idrott, och en mycket gammal sådan.

Jag går inte tillbaka till alpaca jackor tiden men jag minns att dras över kolen för
med en annons på min racing mössa.

> Jag har märkt en ökning av intresset för auk rider eftersom de föll stänkskärmen regeln, kanske vi
> Se sportifes snart?

Det skulle kunna vara ett bra drag, men även då de kommer att bli föremål för alla typer av granskning av dessa
letar efter en ursäkt att döda cykling :-( ... eller att tjäna pengar på någon liten olycka.

>> Vänta första ersättningskrav mot Marshalls och hjälpare av en ryttare. Det * kommer *
>> Hända.
>
> Absolut, även om de sannolikt inte skulle vinna, de RTTC reglerna är mycket tydliga på
> Marshalls roller.

Det tar bara en som gör ett misstag för ett påstående att komma Winging tillsammans. Yrkandena kan också vara
riktats mot arrangörerna.

John B

Marc

I artikel <Xns949D5EB0F5660graemegpdodsremoveth@203.2.194.51>, = 20
graeme@gpdods.removethis.com säger ...
>> Odd då att varje cykel klubb (förutom min egen) som jag har kontaktat har klagat på
>> Pris på våra Lysrör Tabards, trots att de är = 9Cs billigare än någon annanstans.
>> = 20
> = 20
> Lidl är din vän! Bland alla andra Cheapy saker, har de ofta =
A = 20
> "Drivande tema" massa saker. Jag har ett par fluoro västar wi =
th = 20
> Reflekterande ränder på mindre än 5 pund vardera (kan inte minnas exakt h =
ow = 20
> Mycket, kanske 2 eller 3 pund). Jag har en sitter längst bak i min bil på =
= 20
> Alltid redo för när det behövs. Aldrig behöver det det ändå ändå, =
= 20
> Touch Wood (kranar huvudet).
> = 20
Vi tar ut mindre än för Flouresecent tabards med klubbarna name = 20 tryckt på dem.

Graeme

marc <marccdimspamremovedimspamto reply@jaceeprint.demon.co.uk> skrev i
news: MPG.1aaaf1952084493d989a02 @ news.demon.co.uk:

> Vi tar mindre än för Flouresecent tabards med klubbarna namn tryckt på dem.
>

Och de klagade över priset? Stingey Gits!

Graeme

Ian Smith

On Sat, skrev 28 februari 2004 01:18:24 GMT, Graeme <graeme@gpdods.removethis.com>:
>
> Lidl är din vän! Bland alla andra Cheapy saker har de ofta en "drivande tema" bunch
> Of stuff. Jag har ett par fluoro västar med reflekterande ränder på mindre än 5 pund
> Var (minns inte exakt hur mycket, kanske 2 eller 3 pund). Jag har en sitter på baksidan av
> Min bil hela tiden, redo för när det behövs. Aldrig behöver det det ändå ändå, Touch Wood
> (Kranar huvudet).

Var försiktig med det. Jag har en klass 3 fluorescerande och en stor förbandslåda i bilen. En gång var jag
i mitten av en multipel-bil pileup på motorvägen. Jag bedömde själv, sedan hoppade ut (ja,
öppning saker var knepiga, eftersom de främre dörrarna och bakåt var nu överlappande och bagageluckan var
Intressant hopvikt), drog på flouro jacka, tog första hjälpen kit och började rädda dagen.

Flera polisbilar dök upp, och flera ambulanser. Alla de människor som fanns hade på flouro
redskap och några hade identiska letar förbandslådor. Inte en enda person (polis eller ambulans) ens frågat
om jag var okej, men min fru fick kontrolleras ett halvt dussin gånger.

Jag tror det var antog jag var en annan medlem i akutsjukvården
- Som kunde ha orsakat aggro hade jag gjort något fel, och det skulle ha varit diffust hade jag
faktiskt har skadats och inte märks på grund av adrenalin. Ibland du är bättre att inte
söker kompetent och / eller ansvar för något.

regards, Ian Smith
--
| \\ / | No. Sig
| oo |
| / \\ |

Arthur Clune

marc <marccdimspamremovedimspamto reply@jaceeprint.demon.co.uk> skrev:
>
: Vi tar ut mindre än för Flouresecent tabards med klubbarna namn tryckt på dem.

Kan du släppa mig en linje med några riktiga kontaktuppgifter? Min klubb skulle vara intresserad.

Arthur

--
Arthur Clune http://www.clune.org (http://www.clune.org/) Technolibertarians göra en filosofi av en personlighet defekt "
- Paulina Borsook

Graeme

Ian Smith <ian@astounding.org.uk> skrev i
news: slrnc43omi.184.ian @ phlegethon.smithnet:

> Var försiktig med det. Jag har en klass 3 fluorescerande och en stor förbandslåda i bilen.

Jag är inte troligt att förväxlas med någon medicinskt kompetent, åtminstone inte med mina 4,99 Arco orange
plast första hjälpen kit. Good point though. Jag var främst tänkte att jag skulle behöva fluoro väst
i händelse av haveri, förhoppningsvis inget mer allvarligt.

Graeme

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
vBET 3.3.1 gives automatic translations