|
#1
| |||
| |||
Orange Juice berikade med växtsteroler Hittade till Nedre "onda" kolesterolet hos friska försökspersoner SACRAMENTO, Calif, februari 20 / PRNewswire / - Växtsteroler - erkänd för sin kolesterol - sänka ström när den läggs till margarin, salladsdressing och andra fetter - är lika effektiva minska low-density lipoprotein, eller "dåliga" kolesterolnivåer, som tillsatts apelsinjuice säger forskare vid UC Davis School of Medicine and Medical Center. Resultaten, som bygger på en 10 -- veckors studie med 72 friska försökspersoner med lätt förhöjda kolesterolnivåer, publiceras i den 8 mars utfärdandet av American Heart Association's journal åderförkalkning, blodpropp och Vascular Biology (tillgänglig online på http://www.atvbaha.org ). "Att sänka LDL-kolesterol är en allmänt accepterat sätt att minska risken för hjärtsjukdom, säger Sridevi Devaraj, en biträdande professor i patologi och utredare i laboratoriet för åderförkalkning och Metabola Forskning vid UC Davis Medical Center som har lett sterol studien. "Fortifying apelsinjuice med växtsteroler är ett enkelt och effektivt sätt att främja en diet är LDL-fighting makten personer med lätt förhöjda kolesterolnivåer. "Femtio procent av amerikanerna har milt förhöjda kolesterolnivåer, anses ha ett totalkolesterol läsning av mer än 200 mg / dl. Införandet av steroler i apelsinjuice erbjuder ett viktigt behandlingsalternativ utan ökande mättat fett och samtidigt ge C-vitamin, flavonoider och andra viktiga näringsämnen. "American Heart Association och National Cholesterol Education Program rekommendera en kost som har låg halt av mättat fett och kolesterol och rik på lösliga fibrer och växtsteroler att hjälpa människor att minska risken för hjärtsjukdom. Steroler finns i små mängder i olika livsmedel, bland annat frukt, grönsaker, nötter, frön, spannmål och baljväxter. Kemiskt liknar kolesterol, är steroler tänkte att sänka LDL nivåer i kroppen genom att begränsa upptag av kolesterol från tarmen. UC Davis Studien är den första att visa den kolesterolsänkande effekten av växtsteroler i ett nonfat dryck. För studien, UC Davis forskare rekryterades friska frivilliga åldrarna 20 till 73 med lätt förhöjt kolesterol nivåer. De frivilliga ombads att äta sin vanliga kost utan att dricka en kopp juice tillsammans med vad de hade för frukost och middag. Hälften av gruppen hade sterol-berikade apelsinjuice medan de andra drack regelbundet apelsinjuice av samma tillverkare. Faste prov togs före och efter försöket för att bestämma totalkolesterol, totalt triglycerider, LDL-kolesterol, high-density lipoprotein-kolesterol och apolipoprotein B-nivå. "Volunteers som drack sterol-berikade apelsinjuice hade en 7,2-procent minskning av totalkolesterol, 12,4 - procent minskning av LDL-kolesterol och 7,8-procent Minskningen av icke-high-density lipoprotein nivåer jämfört med baseline och till gruppen som fick icke-sterol apelsinjuice grupp, sade hon. "Orange juice har många människor eftersom det konsumeras av personer i alla åldrar, från tidig barndom till ålderdom. Och för personer som inte vill ta en drog för milt förhöjt kolesterol, kan detta ge en hälsosam och attraktivt alternativ. "Tidigare studier vid andra institutioner har utvärderats växtsteroler i yoghurt och andra fettsnåla och fettfria livsmedel, med varierande resultat. UC Davis Undersökningen kan unikt genom att det inte placera volontärer på en speciell diet och bara bad att de dricker Juice med sin normala måltider. "Det fett i måltider kan ha bidragit till emulgera steroler, men ytterligare forskning kommer att behöva göras för att bestämma måltiden relevans, säger Ishwarlal Jialal, professor i patologi och internmedicin och föreståndare för laboratoriet för åderförkalkning och metabola Forskning vid UC Davis Medical Center. "Vi vill också undersöka om steroler kan lägga till LDL-riskreducerande effekter av statiner i högre risk individer. Sterol - berikade apelsinjuice skulle kunna ge fler patienter att uppnå mål kolesterol nivå angetts av National Cholesterol Education Program. " Detta Studien har finansierats med anslag från National Institutes of Health och Minute Maid - The Coca Cola Company. KÄLLA UC Davis Health System Web Site: http://www.news.ucdavis.edu -------------------------------------------------- ------------------------ ------ Who loves ya. Tom Jesus var vegetarian! http://jesuswasavegetarian.7h.com Människan är en Herbivore! http://pages.ivillage.com/ironjustice/manisaherbivore Dead People WALKING http://pages.ivillage.com/ironjustice/deadpeoplewalking |
| Bokmärken |
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningslägen | |
| |
Alla tider är GMT -4. Tiden nu är 04:20.
Powered by: vBulletin Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Friendly URLs av vBSEO 3.3.0
Copyright © 2001 - 2009 cyclingforums.com
Powered by: vBulletin Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Friendly URLs av vBSEO 3.3.0
Copyright © 2001 - 2009 cyclingforums.com









Linear Mode

















