Search results



  1. Chrisbnj

    ROAD BIKE ADVICE

    thanks for all the help. but its not like im literally just getting into this and wanting a bike. ive been into cycling for a good two years now, but all ive been able to use was my mom's crappy old mountain bike. im not just a jumpy kid with no sense of monetary responsibility
  2. Chrisbnj

    WHO WOULD WIN

    hey dude, if ur gonna flame just get off
  3. Chrisbnj

    WHO WOULD WIN

    Time to start a flame war. I know they specialize in two different types of cycling. But i just cant resist. Chris Hoy V Mark Cavendish in a 1 mile sprint (1.6k). Who would win?
  4. Chrisbnj

    BIKE RIDE SUPPLEMENT

    I was wondering what exercises you can do indoors to kinda fill that hole in your training if the weather does not permit a bike ride. If someone can give me some details or even a link to a good site that would be greatly appreciated. :)
  5. Chrisbnj

    What would be considered normal cruising speed?

    its not like im new to cardio sports either. ive been swimmin a while if it makes it seem more believable
  6. Chrisbnj

    What would be considered normal cruising speed?

    dam, i certainly caused a ruckus. i no i can never get to 27 anytime soon, i never said i could. im new to this sport kinda, but im not dumb haha
  7. Chrisbnj

    Top Speed Down Hill's

    i was on a hill that was about a quarter mile long, with a 40 mph speed limit. if i follow the rule of thumb that since i live in new jersey the average car goes 10 over the speed limit and i was able to follow the car. id say 45-50 range. on a **** mountain bike standing up
  8. Chrisbnj

    Pedaling Efficiently

    ive never really experienced the bouncing at high cadence that your talking about. but a good way to pedal efficiently (at least if u dont have any kind of pedal restraints) is to make sure ur pedaling with the ball of your feet instead of the middle or the heel.
  9. Chrisbnj

    paranoia

    Im tryin to get into the sport more, get a road cycle, join a team, etc. Im a teenager and i feel that i wont be taken to seriously as a rider and no one will take me becuase of my age. What shoudl i do?
  10. Chrisbnj

    ROAD BIKE ADVICE

    I am fifteen years old and live in a moderately hilly area of new jersey. I'm looking for a road bike that will last me a long time and will help me begin my cycling career. i am 5 feet 10 inches tall (177.80 cm). nothing too expensive ($650 max) i will be training and using this bike alot not...
  11. Chrisbnj

    What would be considered normal cruising speed?

    im kinda new to the sport (dont have a road cycle yet, 50 miles a week) and i have this [email protected]#$ Magna Great Divide mountain bike that i can average about 16-21 MPH on. if u put me on a true road cycle, how much would you say i can do?
  12. Chrisbnj

    Teams. wtf do i do?

    ok, im fifteen, i dont have a good rideable roadbike, im obsesssed with the sport and i wanna join a team. i know i gotta save my pennies and get a good bike (suggestions would be nice) and ive been wondering when i get a good bike and equip, how do i go about joining a team. im a high school...
  13. Chrisbnj

    HOW TO JOIN A CYCLING TEAM?

    how would one get a license
  14. Chrisbnj

    HOW TO JOIN A CYCLING TEAM?

    I am a fifteen year old kid from northern New jersey. Ive been interested in cycling for a good amount of years now and am thinking of taking it to the next level. I know that teams have generally older members than I, but i think im a pretty good rider. One problem is that i train on a crappy 5...