[langtitle=da]Michael Rasmussen, Dcu, Uci og Aso![/langtitle]



Fuglsangfan

New Member
Nov 30, 2009
3
0
0
56
[lang=da]Ikke for at gyde olie på gammelt kaffe! Men da jeg ikke kan se, nogen uskyldige i denne sag, hvorfor er det så Mr der straffes hårdest?
Michael Rasmussen snød med sine whereabouts, men det var jo aldrig blevet afsløret, hvis Uci havde brugt deres egne regler, og forbudt Mr start i Juli måned.
I så fald, havde Mr aldrig fået karantæne, Rabobank havde stadig haft Mr, og de havde formentligt vundet touren 2008 + + +
Sagen set fra mit synspunkt! Dcu meddeler, uci at Mr ligger til karantæne, efter han får sin 3 + 4 advarsel, og spørger hvordan de skal forholde sig i sagen!
Tilsynedladende får de intet svar, og vælger derefter at offentligøre at Mr ikke længere er velkommen på landsholdet! En vaks journalist, med en god kilde, graver i sagen og spørger ind til advarslerne! Her begår Dcu så deres fejl, da de istedets for, at undlade at svare, fortæller hvorfor de har smidt Mr på porten!
Så ruller sagen, men den er takket være uci's tavshed stadig under kontrol, indtil Journalisten finder frem til Casani's udtalelser, og herefter begynder journalister fra hele verden, at konfronterer rabobank og Mr med spørgsmål på spørgsmål. Det bliver i sidste ende for meget for Aso, der ikke for andet år i træk, ønsker en skandale, hvor vinderen af touren, først findes efter løbet! Deres pres bliver for meget for Rabobank, og de trækker Mr ud af løbet! Retfærdigt ved jeg ikke, men nok fornuftigt, da Aso jo sidder på de største løb, og de har før vist handlekraft!
Rabobank begår herefter en fejl, da de regner med, at Mr ligesom resten af sporten, tager sin straf og derefter vender tilbage! Så de benægter, at de kender til Mr's svindel. det koster en retsag, som jeg tror osse koster Mr chancen for, at komme tilbage til protourhold, da de ikke ønsker en lignende sag igen, så statuerer de et eksempel med Mr, hvad der sker hvis man angriber et hold! og ikke selv tager skraldet!
Anden forklaring kan jeg ikke finde på, at der ikke er hold, som ønsker en potentiel tourvinder i deres trup! Dopede ryttere har ikke haft problemer med, at finde nye hold, men en rytter med kludder i papirerne kan ikke?
Den anden fejl Mr lavede ved retsagen, er at han så blev nødt til, at indrømme sin svindelnummer, og det var først her, at han fik karantæne!
Så en papirfejl, blev til en af de værste sager indenfor cykling, pågrund af forskellige faktorer, hvor de involverede fejlbedømte hianden, og pressens magt!

Ja, det var så en lang historie, som jeg prøvede at gøre kort! Der er undlat et par detaljer, men hvis i kommenterer, skal vi prøve at grave lidt dybere![/lang]
 

Similar threads