[langtitle=nl]Cannondale Bad Boy[/langtitle]



Dikkie

New Member
Apr 12, 2010
2
0
0
[lang=nl]Hey,

Ik ben van plan een nieuwe fiets aan te kopen, omdat mijn vorige fiets al 15 jaar oud is. Het was een fiets van toen ik nog kind was, en intussen is het kader een stuk te klein voor mijn lichaam.

Echter ben ik niet zo'n fervente fietser, meer voor occasionele kleine fietstochtjes wanneer het goed weer is in de zomer.
Het moet dus geen koersfiets zijn, maar ook geen zware mountainbike, en ook niet de lelijke stadsfiets.

Ik zocht iets in de trend van de Cannondale Bad Boy 2010. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook gezien dat deze fiets vlakke Schwalbe Kojak banden heeft, dus zonder ribbeltjes... heeft die genoeg grip? Zijn dat goeie banden?

Of is het beter om dikke banden te nemen zoals bij de Colnago Rock?
(aangezien deze fiets me ook wel interesseert) Want ik ben gewoon om te rijden met dikkere banden zoals bij een mountain bike.

Mvg,
Dikkie


[/lang]
 
[lang=nl]Ik vroeg me ook af of die Shimano SL-M360 versnellingen wel goed zijn.
Iemand?[/lang]
 
Dikkie said:
[lang=nl]Hey,

Ik ben van plan een nieuwe fiets aan te kopen, omdat mijn vorige fiets al 15 jaar oud is. Het was een fiets van toen ik nog kind was, en intussen is het kader een stuk te klein voor mijn lichaam.

Echter ben ik niet zo'n fervente fietser, meer voor occasionele kleine fietstochtjes wanneer het goed weer is in de zomer.
Het moet dus geen koersfiets zijn, maar ook geen zware mountainbike, en ook niet de lelijke stadsfiets.

Ik zocht iets in de trend van de Cannondale Bad Boy 2010. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook gezien dat deze fiets vlakke Schwalbe Kojak banden heeft, dus zonder ribbeltjes... heeft die genoeg grip? Zijn dat goeie banden?

Of is het beter om dikke banden te nemen zoals bij de Colnago Rock?
(aangezien deze fiets me ook wel interesseert) Want ik ben gewoon om te rijden met dikkere banden zoals bij een mountain bike.

Mvg,
Dikkie


[/lang]
FWIW. There are two reasons why 'I' would not choose a Cannondale Bad Boy ...

The first reason is actually the reason I was initially intrigued with the bike ... that is, around 2001 I was looking for a frame which used 700c wheels which had disc brake mounts.

Fortunately for me, the need-or-desire for a 700c "road" frame with disc brake mounts passed ...

The problem with disc brakes for MOST (but, certainly, not all) riding conditions is that they are unnecessary and therefore they are dead weight on the bike.

The second reason I wouldn't choose the Bad Boy is because of the HEADSHOK ...

The Headshok raises the entire front end (i.e., the stem & handlebars) higher than I would want.

Also, I have to presume that SOME bobbing occurs with the Headshok ... granted, the amount of movement is minimal, but then 'why bother?' having it at all?

Now, if disc brakes + the Headshok are two features which YOU think would be beneficial, then you should treat them as positive reasons to choose the Bad Boy over a more mundane CX type bike; but, I would probably choose something like a JAMIS CODA -- steel frame, steel fork, cantilever brake bosses.