new sponser for Liberty Seguros

tispectrum

Guest
Kazakh sponsor takes over from Liberty Seguros

MADRID, June 2 (Reuters) - A new Kazakh sponsor, Astana, is to back
the ProTour cycling squad formerly known as Liberty Seguros-Wurth.

American insurance company Liberty Seguros pulled out last week after
squad manager, Spaniard Manolo Saiz, was held by the Spanish police during a
massive anti-doping operation. Astana is the same name as the capital of
Kazakhstan.

"The sponsor will be backed by the five biggest companies in the
country," said a media release. "Kazakhstan is undergoing considerable
economic growth thanks to the country's resources."

The deal is said to be for three years with the option of another
three and the team will be known as Astana-Wurth.

Wurth, a German engineering company, stayed with the squad as their
second sponsor, after Liberty pulled out.

Kazakh Alexandre Vinokourov, third in the 2003 Tour de France and
fifth last year, remains as team leader.

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World! >100,000 Newsgroups
---= East/West-Coast Server Farms - Total Privacy via Encryption =---

> American insurance company Liberty Seguros pulled out last week
after
> squad manager, Spaniard Manolo Saiz, was held by the Spanish police during

> massive anti-doping operation.

That puts all of Ja-Ja's results under Saiz in question. I always knew
Ja-Ja was a crook.

"Crescentius Vespasianus" <[email protected]> a écrit dans le message de
news: %[email protected]...
| after
|
| That puts all of Ja-Ja's results under Saiz in question. I always knew
| Ja-Ja was a crook.

Jaja's non denial-

"C'est le prix à payer"

Des évènements graves ont "secoués" la semaine dernière le monde du
cyclisme.
Vous pouvez lire, ci-dessous, des extraits de l'entretien que j'ai eu avec
Dominique Issartel du journal l'Equipe.
Je retrouve à travers ces écrits le fond de ma pensée.

"Vous avez passé neuf saisons en Espagne, au sein de l'Equipe
Once.Connaissiez-vous le docteur Eufemiano Fuentes ?

- Non. Même si j'ai lu dans un journal que Fuentes avait été un de mes
conseillers, j'ai l'esprit tranquille par rapport à ça.
Fuentes, je ne l'ai jamais croisé et je m'en réjouis.Notre médecin, pendant
les neufs années que j'ai passé dans cette équipe, était Nicolas Terrados.

Etes-vous surpris par la mise en cause de Manolo Saiz dans cette affaire ?

- Manolo, je l'ai très bien connu. Mais ces magouilles, là non.
Je suis désolé pour sa famille que j'ai côtoyée pendant toutes ces années.
Quant à lui, j'ai envie de dire qu'aujourd'hui, les règles du jeu sont
claires : dommage que certains ne l'aient pas compris. Pour le cyclisme, ça
va encore être un gros coup à encaisser et, comme toujours, on espère que ce
sera le dernier.

Que voulez-vous dire par "aujourd'hui, les règles sont claires" ?

- Qu'à un moment donné il y a eu un changement et que certains n'ont pas
changé.
Moi là-dedans, j'étais comme tout le monde. Je faisais du vélo, j'en ai fait
pendant quinze ans et j'ai connu sa transformation.
En 1998, tout a éclaté au grand jour et les gens intelligents ont compris
qu'il fallait changer.
D'autres- et, apparemment, ils sont nombreux - ne l'ont pas fait.
Aujourd'hui, quand je découvre une affaire comme celle-là, ça me décoiffe

Pour la première fois, un sponsor se retire à cause d'une affaire de dopage.
Qu'en pensez-vous ?

- C'est un geste très fort. Et, en même temps, je me dis que si cela
s'étend, si d'autres sponsors se retirent, des gens honnêtes, qui font bien
leur boulot - et il y en a -, vont se retrouver sur la paille.Ce serait
triste. Mais c'est le prix à payer, peut être, pour enfin sortir de là, pour
sauver le vélo de demain et que tout cela n'arrive plus."

A bientôt.

Sportivement. Laurent

trg schreef:
> Jaja's non denial- [...]
> Que voulez-vous dire par "aujourd'hui, les règles sont claires" ?

Wow, quite frank by Jalabert.

"trg" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]...
> [...]
> pour
> sauver le vélo de demain et que tout cela n'arrive plus."

Bruyneel (a former ONCE rider) also commented on the charge against ONCE
doctor Nicolas Terrados, who was accused of importing illegal substances and
violating customs laws. He described Terrados as a "very professional, and
strictly prudent doctor and his image has been hurt by the happenings of the
1998 Tour de France."

Terrados has been taken off the Festina case, but he is still under
accusation of violating the customs law by bringing medicine into France.
"Any travelling doctor should have the right to bring his emergency medical
kit," said Bruyneel.

http://www.cyclingnews.com/results/2000/oct00/oct28news.shtml

ALEX ZÜLLE refused to attend a meeting Wednesday in the Lille chambers of
judge Patrick Keil, who is presiding over the inquiry into the Festina
affair - the doping scandal that engulfed the 1998 Tour de France.
Zülle, who was in the disgraced Festina team that was expelled from the 1998
Tour, was to be confronted in Keil's chambers by Once team doctor Nicolas
Terrados. In the event Terrados attended alone.
"We have taken account of this evasion, the judge also interpreted it like
that," Terrados' lawyer Bernard Gorny told AFP after the meeting ended just
before noon.
Zülle had implicated Terrados during his interrogation by Lyon police during
the 1998 Tour. Detained with his Festina team-mates, Zülle admitted using
banned substance EPO. He was subsequently banned from competition for six
months,that suspension ended on May 1.
Marc Biver, Switzerland area director of International Management Group
(IMG), who represent Zülle, said that the rider had refused Keil's order to
attend.
Biver said: "Alex Zülle sees no reason why he should travel. If the judge
wants to see him, let him deliver a warrant."
The Swiss star does not wish to deal with the French judicial system,
continued Bive.
http://www.team.malarenergi.se/probike/oldnews/122099.html

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World! 120,000+ Newsgroups

tispectrum wrote:
> Kazakh sponsor takes over from Liberty Seguros

Didn't they used to sponsor Salvodelli and Deluca.

On Sat, 03 Jun 2006 13:49:11 +0200, Ewoud Dronkert
<[email protected]> wrote:

>Wow, quite frank by Jalabert.

He and Saiz have often said stuff like that. During the Festina
crisis I think Saiz was asked about doping in cycling and he gave a
response talking about the dishonesty and cheating in society at
large.

JT

Remove "remove" to reply
Visit http://www.jt10000.com